Gå til innhold

Samletråd: Tolking av graviditetstester

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
3 hours ago, mammahjarte said:

Hmm... oki?

IMG_20211108_085204325.jpg

Ser streken, men ville også tolket den som negativ/skygge. Spesielt siden det virker som om den ikke blir sterkere over tid, og flere av testene du har lagt ut viser samme svake strek 😕

Anonymkode: c96f0...764

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillevanilje92
Laura80 skrev (4 timer siden):

Enig , jeg hadde gjort det samme selv. Tar sikkert enda lenger tid også å gå gjennom fastlege. Først time og så henvise. 

Ikkesant. Fått time til UL i kveld nå faktisk, så får vi se 😶

• Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Laura80
Lillevanilje92 skrev (2 timer siden):

Ikkesant. Fått time til UL i kveld nå faktisk, så får vi se 😶

Åå så spennende !! 😍

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Har allerede tatt en clearblue digital test som viste gravid 2-3 uker. 

jeg tok en graviditetstest sist jeg ventet mensen, den var negativ. Fikk mensen sånn 5 minutter etterpå. Tiden gikk og jeg hadde en slags evighetsmensen, som varte og varte, til slutt da jeg fikk sånn lyserosa blødning begynte jeg å mistenke noe. Da tok jeg en test og den ble positiv. ‘Mensen sluttet’ og nå i dag morges fikk jeg blødning igjen. Dette er testen jeg tok nå nettopp. 

har vært gravid før og da sluttet jo mensen, men hva er dette? Er det havarert graviditet? Spontanabort? Det gjør litt mensvondaktig i dag, men jeg trente i går og det er lenge siden sist. 

Graviditet utenfor livmor?? Kroppen min har pleid å være litt klokke så nå synes jeg datoer og mensen driver og flytter litt på hverandre, heldigvis har jeg en slags oversikt på kalender, men.. 

føler meg ikke gravid da. 🙈

44654A35-719C-4957-B199-29C956C2538F.jpeg

Anonymkode: d6caf...aa5

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Juneasi
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har allerede tatt en clearblue digital test som viste gravid 2-3 uker. 

jeg tok en graviditetstest sist jeg ventet mensen, den var negativ. Fikk mensen sånn 5 minutter etterpå. Tiden gikk og jeg hadde en slags evighetsmensen, som varte og varte, til slutt da jeg fikk sånn lyserosa blødning begynte jeg å mistenke noe. Da tok jeg en test og den ble positiv. ‘Mensen sluttet’ og nå i dag morges fikk jeg blødning igjen. Dette er testen jeg tok nå nettopp. 

har vært gravid før og da sluttet jo mensen, men hva er dette? Er det havarert graviditet? Spontanabort? Det gjør litt mensvondaktig i dag, men jeg trente i går og det er lenge siden sist. 

Graviditet utenfor livmor?? Kroppen min har pleid å være litt klokke så nå synes jeg datoer og mensen driver og flytter litt på hverandre, heldigvis har jeg en slags oversikt på kalender, men.. 

føler meg ikke gravid da. 🙈

44654A35-719C-4957-B199-29C956C2538F.jpeg

Har du tatt covid vaksine? Jeg fikk skikkelig merkelig mens etter den siste dosen. Og blødde lenge. Og ofte. 

Kan du ha hatt en sa, og så er det igjen  noen rester enda? Jeg ville uansett tatt en tur til lege, evt legevakt og fått henvist til ul å sjekket dette. Det kan være ganske farlig både med svangerskap utenfor livmoren og rester etter sa.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Juneasi skrev (23 minutter siden):

Har du tatt covid vaksine? Jeg fikk skikkelig merkelig mens etter den siste dosen. Og blødde lenge. Og ofte. 

Kan du ha hatt en sa, og så er det igjen  noen rester enda? Jeg ville uansett tatt en tur til lege, evt legevakt og fått henvist til ul å sjekket dette. Det kan være ganske farlig både med svangerskap utenfor livmoren og rester etter sa.

Er ikke koronavaksinert. 

Hadde samleie i går riktignok, leste at man kan få blødning av det og at det er relativt normalt med blødninger i starten.

Synes bare det er så rart at det er ingen strek 5 minutter før mensen starter, og etter blødning er det plutselig strek. Da skulle det i utgangspunktet aldri vært strek? hvis jeg er gravid er jeg 6 uker + 2 dager på vei. 

skulle det bare plutselig begynt å produsere gravidhormon etter spontanabort? 🙈 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Juneasi
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er ikke koronavaksinert. 

Hadde samleie i går riktignok, leste at man kan få blødning av det og at det er relativt normalt med blødninger i starten.

Synes bare det er så rart at det er ingen strek 5 minutter før mensen starter, og etter blødning er det plutselig strek. Da skulle det i utgangspunktet aldri vært strek? hvis jeg er gravid er jeg 6 uker + 2 dager på vei. 

skulle det bare plutselig begynt å produsere gravidhormon etter spontanabort? 🙈 

Aner ikke jeg. Men kanskje det ikke var mensen du hadde da. Men bare blødninger feks av at egget festet seg? Men ville tro en g test skulle vært myyyye sterkere enn det der om du er 6+2 uker. Og at den digitale da skulle sagt 3+ ikke 2-3 🤔

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
Juneasi skrev (13 minutter siden):

Aner ikke jeg. Men kanskje det ikke var mensen du hadde da. Men bare blødninger feks av at egget festet seg? Men ville tro en g test skulle vært myyyye sterkere enn det der om du er 6+2 uker. Og at den digitale da skulle sagt 3+ ikke 2-3 🤔

Ja, samme tenker jeg. Den skulle vært sterkere. Den digitale testen tok jeg forrige uke. 🙈

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
Juneasi skrev (På 7.11.2021 den 18.17):

Hvordan vet dere at det var en spontanabort hvis du ikke har blitt sjekket. Lege skal uansett hvor tidlig i svangerskapet,  sende deg til ul for å se om alt er ute. Blødde du mye? Lenge? Etter en spontanabort er det vanlig å blø i flere uker. Jeg tror nok du fortsatt er gravid. Ville sjekket dette på mandag, altså ASAP.

Ville bare svare da dette er svært ulikt. Hadde MA i uke 8 (oppdaget på ul, men mistet et par dager etter). Da fikk jeg beskjed fra sykehus, fastlege og privat klinikk at det IKKE er vanlig med ul etter abort. Det må man i tilfelle ordne med selv. Det er ganske lite/ingen oppfølging etter MA i alle fall. Ble ganske overrasket over det selv, da jeg syns det var på sin plass å få bekreftet at alt var ute😕 mangle blør i flere uker, men en del (inkl.meg selv) blødde i en uke bare. 
mulig dette praktiseres ulikt i landet altså. Men merket at jeg savnet litt oppfølging selv i alle fall♥️

Anonymkode: aec0c...0a7

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Juneasi
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Ville bare svare da dette er svært ulikt. Hadde MA i uke 8 (oppdaget på ul, men mistet et par dager etter). Da fikk jeg beskjed fra sykehus, fastlege og privat klinikk at det IKKE er vanlig med ul etter abort. Det må man i tilfelle ordne med selv. Det er ganske lite/ingen oppfølging etter MA i alle fall. Ble ganske overrasket over det selv, da jeg syns det var på sin plass å få bekreftet at alt var ute😕 mangle blør i flere uker, men en del (inkl.meg selv) blødde i en uke bare. 
mulig dette praktiseres ulikt i landet altså. Men merket at jeg savnet litt oppfølging selv i alle fall♥️

Jeg har fått ul etter hver bo, sa og ma. Nettopp fordi det kan være farlig om det er igjen noe. Så dette skal egentlig gjøres. Skummelt at ikke alle praktiserer dette. Den ene gangen måtte jeg ha utskrapning fordi det var igjen noe, og da var jeg skikkelig dårlig og ble liggende på sykehus i 3 dager med antibiotika. Så det er ikke til å spøke med.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
Juneasi skrev (49 minutter siden):

Jeg har fått ul etter hver bo, sa og ma. Nettopp fordi det kan være farlig om det er igjen noe. Så dette skal egentlig gjøres. Skummelt at ikke alle praktiserer dette. Den ene gangen måtte jeg ha utskrapning fordi det var igjen noe, og da var jeg skikkelig dårlig og ble liggende på sykehus i 3 dager med antibiotika. Så det er ikke til å spøke med.

Så bra du fikk oppfølging. Synd at du måtte oppleve det der😕 🥰 ja, jeg syns det var ganske dårlig at det ikke var noe oppfølging. Kun hcg-prøve rundt da aborten startet. Hcg i etterkant ordnet jeg selv, og det samme med ul😕 alt var jo ok hos meg, men mye skremmende som kan skje hvis det blir liggende igjen noe. 

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
mammahjarte skrev (2 minutter siden):

kva betyr detta???

IMG_20211108_194245778.jpg

Øverste behøver mindre hcg enn nederste regner jeg med :)   Så ikke nok HCG til den digitale, men nok til den med kryss

Anonymkode: b6e40...5c2

Lenke til innlegg
Del på andre sider
mammahjarte
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Øverste behøver mindre hcg enn nederste regner jeg med :)   Så ikke nok HCG til den digitale, men nok til den med kryss

Anonymkode: b6e40...5c2

Aaa ja. Det stemmer. Får gi det litt meir tid.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Måtte prøve en clearblue. 🙈

Den er vel tydelig her? 😅

F89810E8-E182-43D9-8418-B96994743835.jpeg

• Liker 4
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Måtte prøve en clearblue. 🙈

Den er vel tydelig her? 😅

F89810E8-E182-43D9-8418-B96994743835.jpeg

Nei. Helt uklart dette

Anonymkode: d437d...299

• Liker 4
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Kan noen hjelpe meg å forklare hvorfor en er negativ? De André er vel svakt positive?

hadde sist mens 6.10,

B893128C-A096-4BA1-8143-6A3571751F17.jpeg

Anonymkode: a62bc...070

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lorieen
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Kan noen hjelpe meg å forklare hvorfor en er negativ? De André er vel svakt positive?

hadde sist mens 6.10,

B893128C-A096-4BA1-8143-6A3571751F17.jpeg

Anonymkode: a62bc...070

Alle er positive.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...