Gå til innhold

Samletråd: Tolking av graviditetstester

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Håper det er tilfellet ☺️ Syns bare det er så rart at det er 3-4 dager til jeg skal ha mensen og strekene er så svake at man nesten ikke ser, men kan være lite hcg som gjør det! Har ingen tegn til å få mensen, pleier å få kviser, smerter i mage, hodepine uken før men føler meg helt fin 

Anonymkode: c0103...210

Vi er i samme bås då.. jeg er ca 12 dpo.. la ut et bilde her igår og fra i morges. Kan såvidt skimte en strek.. får vente noen dager og ta en ny test hvis ikke mensen kommer da. Men man blir jo utålmodig 🤣 

Anonymkode: d0104...568

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Vi er i samme bås då.. jeg er ca 12 dpo.. la ut et bilde her igår og fra i morges. Kan såvidt skimte en strek.. får vente noen dager og ta en ny test hvis ikke mensen kommer da. Men man blir jo utålmodig 🤣 

Har du tatt ny test idag? Og når skal du ha mensen? Veldig kjedelig at man må vente, vil vite det nå 🤣 Føler liksom ikke mine blir noe «tydeligere». På de første jeg tok kom det ikke strek etter tiden, men de siste nå har det kommet strek. Tester igjen imorgen 🤯

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du tatt ny test idag? Og når skal du ha mensen? Veldig kjedelig at man må vente, vil vite det nå 🤣 Føler liksom ikke mine blir noe «tydeligere». På de første jeg tok kom det ikke strek etter tiden, men de siste nå har det kommet strek. Tester igjen imorgen 🤯

Ja.. jeg tok denne i morges. Føler bare det er skygge.. ser ikke rosa antydning. 
Har ikke flere tester igjen så får ikke mulighet til test imorgen. Men har menssmerter her og føler ingen tegn til noe annet enn at tr er i annmarsj 😅 

B3C6DD21-C24A-4DC7-8FB7-A74118D57723.jpeg

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
mammahjarte skrev (30 minutter siden):

Ser dere den? 

IMG_20211106_221849839~4.jpg

IMG_20211106_221849839~3.jpg

Ser en svak strek! 

Anonymkode: d3287...4a6

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

mammahjarte
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Ser en svak strek! 

Den er lettare å sjå i virkeligheten. 

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Er dette skyggestrek? 

Snapchat-1756926050.jpg

Kva test er det eigentleg?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
mammahjarte skrev (7 minutter siden):

Den er lettare å sjå i virkeligheten. 

Kva test er det eigentleg?

Dette er en tidligtest fra CB (Early detection heter den), en loddrett strek i det store vinduet betyr gravid. Står at "strek er strek", men syns denne var veldig svak! 

Og hvis din strek er blå så vil jeg si den er positiv😊

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Positiv eller skygge? Kom etter ca 10 minutter (resultat skal komme innen 3 min). Så streken før resultatet var ferdig men den var veeeeldig svak 

6F327A8A-2D3E-4236-B148-75B751B0A54C.jpeg

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Tok denne idag 10 dpo.

Tror dere den slår ut på digital clearblue eller burde jeg vente noen dager til?

IMG_20211107_075942.thumb.jpg.0c0c7198e2504fa11500b1d90dc50817.jpg

Anonymkode: 2f184...383

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Juneasi
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Tok denne idag 10 dpo.

Tror dere den slår ut på digital clearblue eller burde jeg vente noen dager til?

IMG_20211107_075942.thumb.jpg.0c0c7198e2504fa11500b1d90dc50817.jpg

Anonymkode: 2f184...383

Tror nok en digital vil slå ut på den det ja. Selv on first respons er ganske følsomme 😊

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Positiv eller skygge? Kom etter ca 10 minutter (resultat skal komme innen 3 min). Så streken før resultatet var ferdig men den var veeeeldig svak 

6F327A8A-2D3E-4236-B148-75B751B0A54C.jpeg

Nå har steken blitt slik (30 minutt etter jeg postet bilde) 

37F65908-C5EB-421C-A265-43CB0DE3C851.jpeg

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Har det også slik!! Veldig merkelig. Helt samme type test.

Anonymkode: 4dc98...ca6

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har det også slik!! Veldig merkelig. Helt samme type test.

Anonymkode: 4dc98...ca6

Tror den er defekt, dessverre 😕 

Anonymkode: a454a...cbc

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lykkefrø
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeg tror dessverre ikke at dette er en ekte positiv. Produsentene skriver gir en tidsramme hvor du skal lese av testen, nettopp fordi blekket kan feste seg på teststripen over tid når testen tørker skikkelig. Ugyldig resultat etter angitt tid dessverre. Ikke noe galt med testen sånn sett, men viktig å lese av i gyldig vindu. 🙂 Selv om noen i enkelte tilfeller har opplevd ekte positiv test etter avlesningstid, så man skal aldri si aldri men akkurat disse testene er kjent for å gi nettopp denne streken etter tørketid. 🙂 

• Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
Lykkefrø skrev (28 minutter siden):

Jeg tror dessverre ikke at dette er en ekte positiv. Produsentene skriver gir en tidsramme hvor du skal lese av testen, nettopp fordi blekket kan feste seg på teststripen over tid når testen tørker skikkelig. Ugyldig resultat etter angitt tid dessverre. Ikke noe galt med testen sånn sett, men viktig å lese av i gyldig vindu. 🙂 Selv om noen i enkelte tilfeller har opplevd ekte positiv test etter avlesningstid, så man skal aldri si aldri men akkurat disse testene er kjent for å gi nettopp denne streken etter tørketid. 🙂 

Ja tenker kanskje det samme.. jeg skjønner dette med tid osv, men var så rart for streken begynte å komme etter 10 minutter og det er jo ikke så lenge etter tiden er gått ut. Tror det stod les av innen 5 minutt, men usikker..

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lillevanilje92

Hei dere. Jeg hadde spontanabort for 2 uker siden i uke 6 . (Tror jeg da) legen og jeg var iallfall enige om at det mest sannsynlig var det. 

Men testene mine har blitt enda sterkere. Er det mulig for en test å være så positiv 2 uker etter SA? Vet de kan slå ut positivt i opptil 4-6 uker, men synes den er så veldig positiv. 

håper på hjelp til tolkning 😅 kjenner litt stikninger i livmor og vært veldig hormonell. Men det er vel normalt etter en SA? 

hjelp 😅😅

5F20639A-1ED0-40C9-B074-964B0E966EE1.jpeg

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Laura80
Lillevanilje92 skrev (15 minutter siden):

Hei dere. Jeg hadde spontanabort for 2 uker siden i uke 6 . (Tror jeg da) legen og jeg var iallfall enige om at det mest sannsynlig var det. 

Men testene mine har blitt enda sterkere. Er det mulig for en test å være så positiv 2 uker etter SA? Vet de kan slå ut positivt i opptil 4-6 uker, men synes den er så veldig positiv. 

håper på hjelp til tolkning 😅 kjenner litt stikninger i livmor og vært veldig hormonell. Men det er vel normalt etter en SA? 

hjelp 😅😅

5F20639A-1ED0-40C9-B074-964B0E966EE1.jpeg

Spesielt ja, jeg ville bedt om time hos lege, kanskje du er gravid :) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lillevanilje92
Laura80 skrev (Akkurat nå):

Spesielt ja, jeg ville bedt om time hos lege, kanskje du er gravid :) 

Legen ville ikke måle hcg eller sende meg til ultralyd da hun mente det var unødvendig så tidlig 😶 men kan selvfølgelig kreve det eller gå privat 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Laura80
Lillevanilje92 skrev (Akkurat nå):

Legen ville ikke måle hcg eller sende meg til ultralyd da hun mente det var unødvendig så tidlig 😶 men kan selvfølgelig kreve det eller gå privat 

Ja jeg hadde heller betalt for en privat ul da.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...