Gå til innhold

Når er det sosialt akseptert å få et barn med ny partner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om man møter en ny person, når er det "akseptert" å bli gravid sammen?   Føler jo dette er noe av det største man kan gjøre som menneske, og man er tilknyttet partneren resten av livet. Hvor lenge bør man vente for å være sikker på at man kjenner partneren godt nok?

Anonymkode: 39050...640

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bodd sammen minst ett år :)  Da kommer det frem ting om det er noe, etter min erfaring 😄 Hvor lenge man skal vente med barn veit jeg ikke. Vertfall ett år etter at man flytter sammen. 

Anonymkode: e2d42...eff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt individuelt. Jeg ventet i to år samboerskap. Føler 1 år er ett minimum

Anonymkode: a2da8...f5e

• Liker 2
Skrevet

Til du ikke lenger kaller ham "ny"?

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble gravid 3 måneder etter at vi ble offisielt sammen. Gikk bra det også. Hvorfor la seg påvirke av hva andre synes er riktig?

Anonymkode: 9b85b...868

Gjest Ghostface
Skrevet

Når man selv føler at det er rett. Det er ingen andres sak.

AnonymBruker
Skrevet

Kjekt å ha bodd sammen i et års tid. Da har hvert fall nyforelskelsen lagt seg,og de ekte fargene har begynt å komme frem. 

Anonymkode: 15200...064

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ikke ha barn selv altså, lurte bare. Personlig tenker jeg som mange, at man venter 1-2 år hvor man bor sammen. Jeg tror likevel jeg ville ventet minimum 3.  Sett noen blitt gravide innen et halvår og da tenker jeg rødt flagg...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg ble gravid 3 måneder etter at vi ble offisielt sammen. Gikk bra det også. Hvorfor la seg påvirke av hva andre synes er riktig?

Fordi du kjenner ikke personen du er sammen med.   Narsissister " fanger" folk på denne måten. Enten i ekteskap eller med barn.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi du kjenner ikke personen du er sammen med.   Narsissister " fanger" folk på denne måten. Enten i ekteskap eller med barn.

Ingen narsissist etter 10 års samboerskap og 2 barn. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Signerer denne. Det er en diger røys av kjæresteforhold som tar slutt etter 3-6-12 mnd. De fleste er jo kjempeforelsket hvert fall 6 mnd inn i forholdet. Å planlegge å få barn etter å ha vært kjærester i 12 uker, altså da skal du være glad i gambling...

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men du er enig at det var kjapt? Ungen var vell ikke planlagt etter 3 mnd.?

Anonymkode: a2da8...f5e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ingen narsissist etter 10 års samboerskap og 2 barn. 

Da hadde du heldigvis flaks! 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde et barn fra før. Da jeg møtte mannen min sa det pang. Vi kjøpte hus sammen etter 4 mnd og jeg var planlagt gravid etter 7 mnd. Vi er i dag gift og vi har aldri vært lykkeligere.

Dette er ikke nødvendigvis noe å strekke seg etter da det ikke er noen bakdeler med å faktisk vente litt, men det gikk bra det også. 

Anonymkode: acb59...a52

AnonymBruker
Skrevet (endret)

Ha bodd sammen i ca ett år betyr jo som regel at forholdet er minst halvannet år, nærmere to år gammelt. De fleste er tross alt kjærester i 6-12 mnd før de flytter sammen. Og i snitt så tar det 4 mnd å bli gravide = da har man vært sammen i ca 2 1/2 år når man blir gravide. Da kommer barnet når forholdet er litt mer enn 3 år langt.

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, mod.
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

To år. Tar to år å bli godt kjent. Og det er greit å bli godt kjent med den som skal bli far til barnet ditt. Kan selvfølgelig gå fint uansett, men da er det større sjanser for å luke unna de som ikke er bra. Vanskelig å skjule negative sider i to år...

Anonymkode: c2fc9...c70

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

To år. Tar to år å bli godt kjent. Og det er greit å bli godt kjent med den som skal bli far til barnet ditt. Kan selvfølgelig gå fint uansett, men da er det større sjanser for å luke unna de som ikke er bra. Vanskelig å skjule negative sider i to år...

Anonymkode: c2fc9...c70

Enig! Tenker dette gjelder for menn også. Nok av kvinner der ute som vil bli gravide... som førsteprioritet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer vel helt an på livssituasjon. Har man barn fra før, så mener vel de fleste at man først må bli kjent med dem. Tenker egentlig det er veldig individuelt. Vi hadde vært sammen et år da jeg ble gravid, bodde ikke sammen. Unge var vi også, så det var kanskje ikke helt sosialt akseptert, men opplevde aldri noe ubehagelig i forbindelse med graviditeten. Det er over 10år siden nå, og vi har det fremdeles fint. 

Anonymkode: 060dd...cf6

Skrevet (endret)

Ryddet for nedsettende ytringer og siteringer av slettede innlegg. Den er i tillegg ryddet for kommentarer til moderering. Vi tar imot tilbakemeldinger eller spørsmål ifht. moderering i private henvendelser eller i PM til moderator.

Rhodiola, mod.

Endret av Rhodiola
etterfølgende innlegg ble ryddet for kommentarer til moderering - Rhodiola, mod.
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Om man møter en ny person, når er det "akseptert" å bli gravid sammen?   Føler jo dette er noe av det største man kan gjøre som menneske, og man er tilknyttet partneren resten av livet. Hvor lenge bør man vente for å være sikker på at man kjenner partneren godt nok?

Aldri tenker jeg, hold deg til en  og når man er gift engang så er man holder man de løftene. Er noe annet hvis man har blitt enke tidlig, opplevd vold eller forholdet var veldig dårlig og ikke kunne være sammen. Mange gir opp altfor fort

Anonymkode: 05534...b4c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...