Gå til innhold

mobbe varsling barn ble e-postet til mobberen foreldre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

dattera mi har vart mobbet av noe gutter som går sammen på idrettslag. Så skrevde jeg varsling, jeg også ga mitt samtykke i forhold til sensitive informasjon som er skrevet under. Jeg ble sagt fra mora til den som mobber dattera mi at hun har fått takk og lest e-posten som jeg har sendt. Jeg må si at når jeg ga mitt samtykke at informasjonen fra e-posten er delt, jeg trodde at det vil vare på e raffinert måtte og ikke at e-posten selv vil vare sendt til mobberen. Er dette egentlig lov å dele varslingen selv ?

Anonymkode: de83d...168

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår virkelig ingenting av tittelen på tråden din. Du bør også jobbe litt med- og omformulere teksten, for her var det mye som ikke ga mening.

Anonymkode: 61e65...9b5

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det riktig å forstå at idrettslaget videresendte din e-post til moren til barnet du varslet om uten å anonymisere?

Anonymkode: c9f9c...36a

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det riktig å forstå at idrettslaget videresendte din e-post til moren til barnet du varslet om uten å anonymisere?

Anonymkode: c9f9c...36a

Vel det er relativ klar hvem har gjort varslingen. Så det at hun vet at det er meg er ikke noe problem for meg. Jeg bare trodde informasjonen vil vare kommunisert uten at e-posten selv vil vare delt. Jeg bare var litt emosjonell i e-posten og denne emosjonelle delen jeg ville foretrekke at den ble ikke lest. Når noen gjør varsling jeg ville forvente at den som behandler varslingen vil gjøre et eller annet oppsummering og sende det til andre siden og ikke å sende det direkte.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Høres uproft ut av dem🤔

Anonymkode: ae3c3...6d5

Skrevet

Greide de som mottok varselet å svare på en forståelig måte hvis varselet ble skrevet som du gjorde her?

Og ja, foreldrene til mobberen må jo bli kontaktet og opplyst om varselet ditt, så enten hele eller deler av den må jo forelegges dem.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Mr&Ro skrev (Akkurat nå):

Greide de som mottok varselet å svare på en forståelig måte hvis varselet ble skrevet som du gjorde her?

Og ja, foreldrene til mobberen må jo bli kontaktet og opplyst om varselet ditt, så enten hele eller deler av den må jo forelegges dem.

Du vet at vi prater om bar nå ? Ikke sant ? Gjøre litt innsats.

AnonymBruker
Skrevet
Mr&Ro skrev (2 minutter siden):

Du vet at vi prater om barn nå ? Ikke sant ? Gjøre litt innsats.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du vet at vi prater om bar nå ? Ikke sant ? Gjøre litt innsats.

Vi er der allerede ja,,,,,.

Ja, det er litt betenkelig å sende varselet direkte til foreldrene uten å varsle deg på forhånd.

Og igjen, hva svarte mottakeren? Og tok du opp at å videresende varselet uten din viten ikke var greit?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for latterliggjøring og siteringer av slettede innlegg. I tillegg er tråden ryddet for avsporing og brukerdebatt.

Rhodiola, mod.

Endret av Rhodiola
fordi etterfølgende innlegg i tråden ble ryddet for avsporing og brukerdebatt - Rhodiola, mod.
AnonymBruker
Skrevet

Du skriver veldig vanskelig, så det kan tenkes at de som leste e-posten ikke skjønte så mye av den uansett?

Anonymkode: 45e18...41d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Mr&Ro skrev (Akkurat nå):

Vi er der allerede ja,,,,,.

Ja, det er litt betenkelig å sende varselet direkte til foreldrene uten å varsle deg på forhånd.

Og igjen, hva svarte mottakeren? Og tok du opp at å videresende varselet uten din viten ikke var greit?

Det har jeg ikke gjort. Jeg ville sjekke her først hvis det er noe unormal. I forhold til saken de bestemte å ikke ta det. Problemet er at det handler om situasjon hvor to barn som skjenner seg fra idrettslaget har bestemt å mobbe datteren. De er fra forskjellige skoler. Jeg prøvde egentlig å se hvis de kan få noe straff for det at det har sammen oppmuntret seg å mobbe datteren min. Saken ble ikke tatt videre. De tenker at siden mobbingen selv har ikke skjedd på idrettslaget det er ikke dems forretning. Fra min perspektiv det er to ting. En er at hvert idrettslag har eller bør ha krav i forhold til oppførselen til medlemmene sine på det samme måtte som de har krav til hvem trener barna. Man trenger politiattest for å trene barn ikke sant ? På den andre siden de har oppmuntret seg på idrettslaget så på en måtte de er involvert til og med at selv mobbingen har skjed på skolen synes jeg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det har jeg ikke gjort. Jeg ville sjekke her først hvis det er noe unormal. I forhold til saken de bestemte å ikke ta det. Problemet er at det handler om situasjon hvor to barn som skjenner seg fra idrettslaget har bestemt å mobbe datteren. De er fra forskjellige skoler. Jeg prøvde egentlig å se hvis de kan få noe straff for det at det har sammen oppmuntret seg å mobbe datteren min. Saken ble ikke tatt videre. De tenker at siden mobbingen selv har ikke skjedd på idrettslaget det er ikke dems forretning. Fra min perspektiv det er to ting. En er at hvert idrettslag har eller bør ha krav i forhold til oppførselen til medlemmene sine på det samme måtte som de har krav til hvem trener barna. Man trenger politiattest for å trene barn ikke sant ? På den andre siden de har oppmuntret seg på idrettslaget så på en måtte de er involvert til og med at selv mobbingen har skjed på skolen synes jeg.

Så, utifra det du skriver har mobbingen ikke skjedd i idrettslagets regi, men på skolen?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Mr&Ro skrev (1 minutt siden):

Så, utifra det du skriver har mobbingen ikke skjedd i idrettslagets regi, men på skolen?

Mobbingen selv har skjedd på skolen. Men de to barna er fra forskjellige skoler og skjenner hverandre fra idrettslaget og de har bestemt å utføre mobbingen der, fordi det er der de møtes oftest.

Skrevet

Ehhh, har mobbingen skjedd i idrettslagets regi? Ja eller nei.

Har mobbingen skjedd på skolen? Ja eller nei.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Om mobbingen foregår på skolen må du varsle skolen. Ikke idrettslaget.

Anonymkode: b435e...317

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Først må vi se på definisjonen av mobbing.

Definisjonen på mobbing er negative handlinger over tid i en relasjon med skeiv maktbalanse (her 2 mot 1). Altså negative gjentagende  hendelser, som strekker seg over tid. En enkelt episode er ikke mobbing.

Hvis dette var en engangshendelse forstår jeg at idrettslaget ikke foretar seg så mye, men at foreldre blir varslet slik at de kan snakke med barna om slike ting.

Hvordan mener du at barn skal straffes? Barneidrett handler først og fremst om inkludering, ikke ekskludering. Straff av barn var vi ferdig med her i Norge på 70-tallet....

Anonymkode: aef8d...823

• Liker 2
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

1) Treneren burde snakket moral og etikk med  barna. Om hva som er mobbing og om hvilken oppførsel som forventes. 

2) vil tro de skjønte lite av hva du skrev og derfor gjorde det enkelt for seg selv og sendte videre. Du har litt problemer med å utrykke deg forståelig skriftlig og det kommer da en tanke om at du kanskjehar misforstått mobbingen også. Men ja det varuproft av dem å sende videre. Det skal ikke skje.

AnonymBruker
Skrevet

Det samme skjedde meg da jeg ble forbannet på en far som gikk inn i jentegarderoben selv om datteren hadde hjelp. (Tror de var 6-7 år.) Sendte idrettslederen en mail og faren fikk den 🤯

Kan aldri tro det er lov.

Anonymkode: 9b275...a35

AnonymBruker
Skrevet

Men han sluttet å gå inn til jentene heldigvis. 

Anonymkode: 9b275...a35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...