Gå til innhold

er jeg for streng ? inne/leggetider, føler de er like lenge ute som barna i gata og venner, men er alltid noen som er ute lengre i følge de

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mamma til 4 flotte gutter ,de klager veldig at de må inn tidlig, ikke minsten så veldig ,men de 3 andre klager veldig.

6 åring må være inne kl 18, legger seg 1930 på hverdagen , på helger innetid kl 19 og legger seg ca 20, men kan ikke være så mye lengre oppe i helger da han likevel er oppe 7-730 tiden

9 åring : må inn kl 20 og legge seg 21 på hverdager og 21 i helger og legger seg kl 22 på helger, han kan sove til 9-10

11 åringen må inn kl 21 og legge seg kl 22 på hverdager og i helger 22 ( hvis jeg ikke vet hvor han er, er han hos kamerater kan han være lengre ) og 23 leggtid, han kan sove til 10-11 tiden

snart 14 åring : må være inne 22 på hverdager og legge seg 23, i helger inne 23 og legger seg egentlig alt fra 00-03 så lenge han ikke vekker oss foreldrene eller brødrene. sover alt fra 10-14.

Er jeg for streng synes dere ?

Anonymkode: dd7fa...ef0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes du er litt streng med han på 6. Synd ellers det var fornuftige tider.

Her må 6 åringen inn kl. 19 hverdager og kl. 20 fridager

Anonymkode: 628d0...1c5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Praktiserer samme tider som deg. Barn under 15 risikerer å bli kjørt hjem ihht. Politiloven hvis de er ute å henger etter kl 22. 

Anonymkode: 9c6ee...f34

AnonymBruker
Skrevet

Eh, nei! Har forlangt mine inn mye tidligere enn det. Vil at de skal spise, stelle seg på badet, finne frem gymtøy og skolesaker og litt forskjellig før de faktisk skal oppi senga.

Men bevares så streng jeg er i følge ungene! Aaaaaaalle andre får være oppe lengre, får mer skjermtid, får dra alene til sentrum osv osv. Bare tull og forsøk på å tøye grensene.

Anonymkode: f9fe9...960

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Synes du er litt streng med han på 6. Synd ellers det var fornuftige tider.

Her må 6 åringen inn kl. 19 hverdager og kl. 20 fridager

Anonymkode: 628d0...1c5

takk for det. problemet er bare at 6 åring trenger mye søvn hele dagen blir ødelagt hvis han sover for lite. han begynner på skolen til høsten

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Praktiserer samme tider som deg. Barn under 15 risikerer å bli kjørt hjem ihht. Politiloven hvis de er ute å henger etter kl 22. 

er dette sant, har aldri hørt det før

AnonymBruker
Skrevet

er dette sant, har aldri hørt det før

§ 13.Inngrep overfor barn

Politiet kan vise eller bringe hjem barn som driver omkring på egen hånd på offentlig sted etter kl. 22.00, eller som bryter oppholdsforbud nedlagt etter straffeprosessloven § 222 c.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eh, nei! Har forlangt mine inn mye tidligere enn det. Vil at de skal spise, stelle seg på badet, finne frem gymtøy og skolesaker og litt forskjellig før de faktisk skal oppi senga.

Men bevares så streng jeg er i følge ungene! Aaaaaaalle andre får være oppe lengre, får mer skjermtid, får dra alene til sentrum osv osv. Bare tull og forsøk på å tøye grensene.

Anonymkode: f9fe9...960

takk for svar, de rekker alt det på en time de :) skjermtid blir det lite av uansett på vår/sommer tid her, da er de mye ute  og sentrum får ingen av de lov til, han på snart 14 fikk lov engang før 17mai fordi han skulle handle klær og pappan jobbet og jeg måtte legge broren, men han får ikke bare henge i byen uten grunn nei

AnonymBruker
Skrevet

De ungene som reker rundt ute etter klokken 20.00 her i området virker til å i stor grad finne på f*enskap. Da har jeg ikke tatt med de som er på ulike idretter og organisert fritidsarrangement. Bare de som bokstavelig talt flyr rundt ute i gatene i små grupper/gjenger. Så tenker hva de driver med, hvor de er og på hvilket tidspunkt de må opp neste dag er relevant. Samt om de faktisk gjør eventuelle lekser og det fremdeles er noe familietid i løpet av dagen. Og klarer de å roe ned raskt hvis de kommer hjem tett opp til leggetid?

Det var mine umiddelbare tanker og egentlig ingen konkrete meninger om det er riktig eller "galt".

Anonymkode: c3232...373

AnonymBruker
Skrevet

Neida synest det er fornuftige tider. Dei barna som reke ute til 21:00 på ein skuledag har litt å ta tak i.

Anonymkode: 782c3...43b

AnonymBruker
Skrevet

§ 13.Inngrep overfor barn

Politiet kan vise eller bringe hjem barn som driver omkring på egen hånd på offentlig sted etter kl. 22.00, eller som bryter oppholdsforbud nedlagt etter straffeprosessloven § 222 c.

såpass ja, det er jo faktisk bra

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Neida synest det er fornuftige tider. Dei barna som reke ute til 21:00 på ein skuledag har litt å ta tak i.

Anonymkode: 782c3...43b

Godt og høre. viktig at de får mye søvn og slik synes jeg og at de funker på skolen

AnonymBruker
Skrevet

Mi på 3 legger seg ca 1930. 

Ofte ute med oss foreldrene til 1830-19 om sommeren🙊

Anonymkode: 3dcda...5af

AnonymBruker
Skrevet

såpass ja, det er jo faktisk bra

Ja hverfall den jeg støtter meg på når tenåringen skal diskutere innetider. 

AnonymBruker
Skrevet

De ungene som reker rundt ute etter klokken 20.00 her i området virker til å i stor grad finne på f*enskap. Da har jeg ikke tatt med de som er på ulike idretter og organisert fritidsarrangement. Bare de som bokstavelig talt flyr rundt ute i gatene i små grupper/gjenger. Så tenker hva de driver med, hvor de er og på hvilket tidspunkt de må opp neste dag er relevant. Samt om de faktisk gjør eventuelle lekser og det fremdeles er noe familietid i løpet av dagen. Og klarer de å roe ned raskt hvis de kommer hjem tett opp til leggetid?

Det var mine umiddelbare tanker og egentlig ingen konkrete meninger om det er riktig eller "galt".

Anonymkode: c3232...373

mine spiller mye fotball med vennene , så de driver ikke med noe tull og hvis de har gjort det noen få ganger blir det tidligere inn en uke ,og det er lite kult så det gjorde de ikke mange gangene. Lekser og slik gjør ede hver mandag, uten om lesing på 3 klassing da de må lese inn 2ganger i uka. familietid har vi i helger og ferier , i hverdagen synes vi venner og være ute er viktigere. spiser alltid middag sammen da stort sett, ofte snart 14 åring er ute, men de andre 3 spiser stort sett hjemme.

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er mamma til 4 flotte gutter ,de klager veldig at de må inn tidlig, ikke minsten så veldig ,men de 3 andre klager veldig.

6 åring må være inne kl 18, legger seg 1930 på hverdagen , på helger innetid kl 19 og legger seg ca 20, men kan ikke være så mye lengre oppe i helger da han likevel er oppe 7-730 tiden

9 åring : må inn kl 20 og legge seg 21 på hverdager og 21 i helger og legger seg kl 22 på helger, han kan sove til 9-10

11 åringen må inn kl 21 og legge seg kl 22 på hverdager og i helger 22 ( hvis jeg ikke vet hvor han er, er han hos kamerater kan han være lengre ) og 23 leggtid, han kan sove til 10-11 tiden

snart 14 åring : må være inne 22 på hverdager og legge seg 23, i helger inne 23 og legger seg egentlig alt fra 00-03 så lenge han ikke vekker oss foreldrene eller brødrene. sover alt fra 10-14.

Er jeg for streng synes dere ?

Nei, vet du hva, jeg synes ikke det er for strengt. Det er dog uvanlig å sette slike grenser for barn i dag, men jeg synes likevel det er helt riktig å gjøre.

Anonymkode: 70d4f...469

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mi på 3 legger seg ca 1930. 

Ofte ute med oss foreldrene til 1830-19 om sommeren🙊

Anonymkode: 3dcda...5af

men noen barn trenger mer søvn, min trenger mye, men på sommerferien blir det jo litt forskjell da

AnonymBruker
Skrevet

Nei, vet du hva, jeg synes ikke det er for strengt. Det er dog uvanlig å sette slike grenser for barn i dag, men jeg synes likevel det er helt riktig å gjøre.

Anonymkode: 70d4f...469

takk. Synes skolen og ha uthvilte barn er viktig

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

men noen barn trenger mer søvn, min trenger mye, men på sommerferien blir det jo litt forskjell da

Du kjenner, bestemmer og vet best for ditt barn

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke bare p stole på seg selv? Vi gjorde det annerledes for det passet oss best , man må jo se an søvnbehov ogsp 

Anonymkode: 5e40d...a70

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...