Gå til innhold

Hva synes du om navnet Brage?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Brage er et skikkelig fint navn! Absolutt alle gutter kan faktisk ikke hete Noah, Theo og Philip/Filip....

Anonymkode: 22ff7...95f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brage er mye finere enn Matheo, Timian, Liam, Nathaniel og alle disse jålenavnene. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Med norrøne nav er Brage mye mer utbredt enn Gard. Vurdert andre norrøne navn slik som Aslak eller Loke?

Anonymkode: 17fc1...a1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts her igjen. Varierende tilbakemeldinger her, og det regnet jeg med🙂 Jeg tenker ikke så mye på om navnet er vanlig eller ikke, jeg bare liker det så godt! Liker norrøne navn generelt, og ønsker det ganske enkelt og kort. Det er vel mange grunner til at navn som Lucas, Matheo, Noah, Leander, Emilian og slikt er poppis, men det er ikke "min" type navn rett og slett.. Andre norrøne guttenavn jeg liker er Njål, Jardar, Tore, Tord, Trym og Skjalg. Ikke så glad i Loke og Odin.

Anonymkode: 5ffca...5d0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke møtt en hund med navnet, selv om det ville vært meget passende. Vet om et søskenpar som heter Anton og Brage. Ikke fine navn, men så vidt hakket bedre enn Mateo Tristan og Lucas maximillian

Anonymkode: 67c40...7dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ts her igjen. Varierende tilbakemeldinger her, og det regnet jeg med🙂 Jeg tenker ikke så mye på om navnet er vanlig eller ikke, jeg bare liker det så godt! Liker norrøne navn generelt, og ønsker det ganske enkelt og kort. Det er vel mange grunner til at navn som Lucas, Matheo, Noah, Leander, Emilian og slikt er poppis, men det er ikke "min" type navn rett og slett.. Andre norrøne guttenavn jeg liker er Njål, Jardar, Tore, Tord, Trym og Skjalg. Ikke så glad i Loke og Odin.

Tord kunne jeg kalt sønnen min. Brage liker jeg ikke så godt.

Anonymkode: 623d1...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 25.5.2022 den 13.04):

Jeg har alltid elsket navnet Brage❤️ Har en gutt fra før med norrønt navn (Gard), og tenker at navnene klinger fint sammen! Hvilke assosiasjoner får du til navnet? Spør fordi en kollega sier det er et "hundenavn" for henne😅

Du spør, jeg svarer, grusomt og harry 🤷‍♀️

tror ikke du finner mange barn på feks. Bygdø eller Snarøya eller Bekkestua som heter det. Ikke at det egentlig har noe å si....

Anonymkode: 3b9b7...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Brage er en plage kommer nesevise unger til å si. 

Anonymkode: e125b...c33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 5/30/2022 at 7:59 PM, AnonymBruker said:

Personlig er jeg veldig glad i Njål og Skjalg, men det er nok fordi jeg har gode assosiasjoner. Brage er også fint, altså! Men selv hadde jeg nok gått for Skjalg, av dine alternativer.

Tore synes jeg også er stødig og fint.

Anonymkode: 8689a...72b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett helt greit navn. Ikke noe jeg personlig hadde valgt men hvis du liker det så kjør på. Funker finfint på mennesker og forbinder det ikke med hund ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.5.2022 den 2.36):

Du spør, jeg svarer, grusomt og harry 🤷‍♀️

tror ikke du finner mange barn på feks. Bygdø eller Snarøya eller Bekkestua som heter det. Ikke at det egentlig har noe å si....

Anonymkode: 3b9b7...d76

Norrøne navn er det totalt motsatte av harry. Harry er å hente inspirasjon fra populærkulturen som inn svømmer over oss fra USA og England.

Endret av Klossmajor
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Både Brage og Gard stod på listen over guttenavn jeg ønsket på mine barn. Gard stod helt øverst, men endte ikke opp med det, fordi mannen ikke var enig :) Brage og Gard klinger godt sammen!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sønnen min heter Brage, så ja det synes jeg er ett fint navn. Så kaller jeg heller bikkja for Amadeus maximilian😊

Anonymkode: 1b448...9cc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fint og staut navn 😊 Personlig får jeg litt rollespill/metall/torshammersmykke-vibber når flere søsken har norrøne gudenavn, men Brage og Gard er mykere enn for eksempel Odin og Loke 😅😬

Anonymkode: 034e5...580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...