Gå til innhold

Melk/sjokolademelk/drikke om kvelden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva pleier barna deres å få drikke i senga om kvelden? Hvor lenge har de flaske/drikkeflaske med seg i senga? 

Anonymkode: d2278...df3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mine har bare fått pupp. Når eldste sluttet med pupp fikk hun et glass med vann.. 

Anonymkode: 87792...36d

• Liker 2
Skrevet

Med tanke på overskriften, tenker du at man gir det i en flaske i senga?
I senga får de vann. På kvelden får de vann eller melk. På morningen får de juice om de ønsker.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine har vannflasker på nattbordene.

Anonymkode: 3970d...346

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vann. Etter tannpuss er det kun vann barn skal ha å drikke (med mindre de er babyer og dier). Våre får ha vannflasker på nattbordet, det har jeg også, og jeg er voksen.. 

Anonymkode: dd1a9...804

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kun vann etter tannpuss. Melk er skadelig for tenner. 

Jeg er restriktiv med sjokolademelk til vanlig 

Anonymkode: 8212b...447

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Reagerte litt på tittelen for å være ærlig. Sjokolademelk er ikke noe bedre enn godteri. 
Her var det også bare pupp i senga, nå får han drikke vann før han legger seg, men pleier ikke ha med flaska i senga.

Unntak om han er syk og sånn da, da får han ha saft eller juice osv.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Min jente på 4 år får en flaske med NAN  melkedrikk (heter NAN 5 og er for store barn) i sengen om morgenen. Etter tannpuss om kvelden er det imidlertid kun vann å få om hun er tørst. På dagtid blir det saft,vann og melk. Sjokolademelk /kakao i helgene. Brus og juice har hun ikke smakt så mye enda og ber aldri om det.

Anonymkode: 10f82...938

AnonymBruker
Skrevet

Vi gir også kun vann etter tannpuss. Annen drikke kan føre til hull i tennene, og er dessuten en dårlig vane. Det blir også mye gris når de søler flaska i senga.

Vannflaske ved senga får de ha til de blir voksne, om de vil. Jeg kan ikke nekte dem uten god grunn, når jeg selv har det. Jeg vet noen kan få problemer ved bleieslutt og må fjerne flaska da, men det var heldigvis ikke et problem for oss.

Da de fikk pupp var det også lov på senga, fordi morsmelk inneholder antistoffer som hjelper mot karies.

Vann og morsmelk er eneste drikke de noensinne har fått på flaske. Når de begynte med annen drikke var det i tutkopp, senere kopp og glass, mens de sitter ved et bord. Slik drikke drikkes til måltider, og måltider har man sittende. Mellom måltider er det bare vann. Vi har selvfølgelig unntak noen ganger, men da vet barn  at det er spesielle anledninger. Kakao på stuegulvet etter aketur, f.eks.

Anonymkode: 3b007...43b

Skrevet

De har fått vannflaske på varme sommernetter, ellers ingen ting.  

AnonymBruker
Skrevet

Vann.

Det har hendt at det har vært melk/sjokolademelk til kveldsmat, men etter tannpuss bare vann. Å skulle sovne med sjokolademelk på flaske håper jeg ikke det er mange som gjør?

Anonymkode: e8751...dbb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva pleier barna deres å få drikke i senga om kvelden? Hvor lenge har de flaske/drikkeflaske med seg i senga? 

Anonymkode: d2278...df3

ingenting, fikk nan til de var ca 14 mnd, og etter det fikk de ikke med noe i senga, og sluttet også med tåteflaske den tiden, da han drakk av kopp

Anonymkode: 1f17b...f13

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Min jente på 4 år får en flaske med NAN  melkedrikk (heter NAN 5 og er for store barn) i sengen om morgenen. Etter tannpuss om kvelden er det imidlertid kun vann å få om hun er tørst. På dagtid blir det saft,vann og melk. Sjokolademelk /kakao i helgene. Brus og juice har hun ikke smakt så mye enda og ber aldri om det.

det er hun altfor stor til

Anonymkode: 1f17b...f13

• Liker 8
Skrevet

etter tannpuss er det kunn vann.

AnonymBruker
Skrevet

Vann.

I overskriften skriver du sjokolademelk, og det blir som å gi cola... sånt gir man bare ikke dersom man er glad i barnet sitt.

Anonymkode: efc77...d95

AnonymBruker
Skrevet

Pleier å gi de redbull, eller burn hvis de er tom for redbull på butikken. 😍😍😉

Anonymkode: b2b18...623

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor? Det er kanskje det teiteste jeg har hørt om. Gi hu vanlig melk. Og neste ungen langtidsammer du, det har nemlig noe for seg selv i en alder av 4 år(noe nan 5 ikke har!)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

😳

Anonymkode: 7c778...0f8

AnonymBruker
Skrevet

Aldri hatt drikkeflaske eller glass ved senga. Har våknet et par ganger og vært tørst, men ikke så ofte at vi har et vannglass stående. Ammet lenge men har ellers ikke hatt behov for drikke om natta. Har ikke noe imot sjokomelk, men aldeles ikke etter tannpuss!

Anonymkode: 8ef17...dd0

AnonymBruker
Skrevet
Kaneel skrev (2 timer siden):

Hvorfor? Det er kanskje det teiteste jeg har hørt om. Gi hu vanlig melk. Og neste ungen langtidsammer du, det har nemlig noe for seg selv i en alder av 4 år(noe nan 5 ikke har!)

For et svar. Ammet min til hun var fire, men det er kun et mindretall av barn som gidder å die så lenge!

Anonymkode: 8ef17...dd0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...