Gå til innhold

Kunne du (økonomisk) klart deg om du gikk ned til 80% stilling?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Takk for alle svar 😊

 

Ser at majoriteten av dere kunne, eller har, jobbe redusert. Det er veldig bra, men jeg fatter nesten ikke at det går an å ha 8000 igjen etter alt er betalt osv. Jeg MANGLER penger til utgifter når jeg nå går ned, så det er forskjell på folk, si! 
 

Vi har også to tenåringer som drar forbruket opp, både med klær og mat. Ikke minst en bil som koster oss 6-7000 pr måned, som jeg personlig fint kunne ha redusert ved å kjøpe en billigere bil. Men jeg tror ikke mannen går med på det. Ny for under ett år siden, og det er første gang vi har kjøpt en splitter ny årsmodell av en bil. 
 

Kan også ev. kutte studielånet for en periode, og ikke minst matposten. Det er jo flere muligehter, men vi sliter litt med å redusere det forbruket vi har. Vi liker ikke å skulle telle kronene i butikken, selv om vi ha uke - matliste, og gjør fornuftige valg  her. 
 

Får håpe jeg tjener nok på firmaet 😊

 

ts 

Anonymkode: f4398...54d

Matpose? Altså jeg må telle krone og ha budgett for å spare. Og matpose absolut big no. Spiser ikke ute heller. Ska jeg det så må det bli noe billigt.. kan hende at jeg må bruke lit av sparpengene til Fex Tannlege eller en ny vinterjakke, ullklær Fex. Liker ikke å bruke klær eller sko i polyester, eller dårlig kvalitetsklær. Så iblandt klarer jeg ikke. Men kutter ut det neste og har stram budget for å klare å spare så mye. 

Anonymkode: 1949e...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...