Gå til innhold

Drømmehuset ble kuppet foran nesen på oss


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mener du takst eller prisantydning?

Anonymkode: 83c88...ed1

Prisantydning da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haapefull skrev (9 timer siden):

Jeg og samboer har vært på boligjakt i over 2 år i et bestemt område i byen. Jeg tuller ikke, ALLE aktuelle hus ble solgt før de ble lagt ut på Finn. Bittert. Vi hadde et «favoritthus» i dette området, og helt tilfeldig hørte jeg at eieren skulle legge det ut for salg ca. 4 mnd etterpå. Jeg tok kontakt med hun umiddelbart, og 2 uker senere var huset vårt. Vi ga hun den prisen hun ville ha, da det virket som en realistisk pris. Så skal man ha drømmehuset må man VIRKELIG være på, dessverre 🥺

Sånn går det med mange av husene her. Nabolaget er attraktivt og når noen hører at noen kanskje har tenkt på å selge går det ikke lang tid før interesserte banker på døren. Noen velger å selge på den måten med mindre styr med visninger og så videre mens andre ønsker budrunde i håp om høyere pris. 

Anonymkode: 90d9e...707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh, har dessverre skjedd oss flere ganger. Ene gangen var vi siste budgiver, med bud 50 tusen under takst - som selger ikke aksepterte. Huset ble solgt til takst noen få dager senere, uten at vi i det hele tatt fikk høre at noen bydde over oss.

Det var en tomt til salgs her, som vi var veldig interessert i. Den ble solgt før annonsert visning! Hvem i sine fule 5 selger tomt før visning, hva er det for noe tull. Man må jo ikke rydde eller noe som helst for tomtevisning, omg.

igjen, var en enebolig som var veldig interessant for oss, ble solgt før visning med bud 1 million over takst. Dette var absolutt pris vi kunne også betale, det var utrolig dumt. 

Ihvertfall i Oslo-området er dette helt normal praksis i siste 10 år, fordi boligmarked er helt sprøtt. 

 

Anonymkode: 0ab32...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

åh, har dessverre skjedd oss flere ganger. Ene gangen var vi siste budgiver, med bud 50 tusen under takst - som selger ikke aksepterte. Huset ble solgt til takst noen få dager senere, uten at vi i det hele tatt fikk høre at noen bydde over oss.

Det var en tomt til salgs her, som vi var veldig interessert i. Den ble solgt før annonsert visning! Hvem i sine fule 5 selger tomt før visning, hva er det for noe tull. Man må jo ikke rydde eller noe som helst for tomtevisning, omg.

igjen, var en enebolig som var veldig interessant for oss, ble solgt før visning med bud 1 million over takst. Dette var absolutt pris vi kunne også betale, det var utrolig dumt. 

Ihvertfall i Oslo-området er dette helt normal praksis i siste 10 år, fordi boligmarked er helt sprøtt. 

 

Anonymkode: 0ab32...5ae

Det kan jo ikke sammenlignes med ts i det hele tatt, skal man kuppe før visning betaler man som regel godt over prisantydning. Dere var ikke en gang villig til å betale prisantydningen. Som selger hadde jeg da solgt til den som la pengene på bordet,  hvorfor i alle verden skulle selger gidde å informere dere? Dere har jo allerede vist at dere ikke var villig til å bla opp de 50 000 ekstra, da selger han selvfølgelig til den som betaler prisforlangende. Og hvorfor ha visning på en tomt hvis man kan få pengene uten å styre med visning og budrunde? Rydding er ikke det sentrale her, du har ikke forstått prinsippet. 

Anonymkode: 4a521...f52

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/24/2022 at 7:23 PM, AnonymBruker said:

Alt skjer for en grunn. Hvis dere ikke fikk den, så var den ikke rett for dere :)
 

Dere får nok en annen fin bolig etterhvert og ser tilbake på dette øyeblikket som "hehe så bra at den ble kuppet, eller så hadde vi ikke vært her" 😌

Anonymkode: bb2c3...95b

Hyggelig å prøve å trøste, men det er jo bare løgn. «Alt skjer for en grunn» er en ganske stor fornærmelse for mange mennesker.

Anonymkode: 512db...98d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hyggelig å prøve å trøste, men det er jo bare løgn. «Alt skjer for en grunn» er en ganske stor fornærmelse for mange mennesker.

Anonymkode: 512db...98d

Men det viser seg ofte å stemme. Jeg har tapt flere boliger (forkjøpsrett), og hver eneste gang har jeg i ettertid priset meg lykkelig for at jeg gjorde det, for det jeg endte opp med var så utrolig mye bedre

Anonymkode: 1d20f...a85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...