Gå til innhold

Hjelp! Skal kjøpe min første leilighet.. 2-roms i Grorud eller 1-roms på Sagene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor akkurat Sagene og Grorud? Det er jo mange  andre områder med tilsvarende avstand/nærhet til sentrum. Hva er budsjettet ca.? Du har Kampen, Tøyen (det er fint inn mot Tøyenparken f.eks), Vålerenga, Gamlebyen, Etterstad... Det er få steder i Oslo jeg  absolutt ikke ville bodd, i hvert fall om du ikke har barn (skole har en del og si). Ville tatt meg noen turer til de ulike stedene med leiligheter i din prisklasse og gått litt rundt.

Var akkurat og gikk gjennom Rødtvedt, signerer på at det er fint der, men der jeg gikk var det stort sett eneboliger. Ellers har du alt langs linje 3 frem til Skullerud (Mortensrud til dels, men da bør man bo på "rette" siden, bodde rundt Stenbråten, der er det fint). Bor selv i Bydel Østensjø, veldig fint her. Har aldri bodd på Grorud så skal ikke uttale meg, er nok litt skeptisk til alle steder nær t-bane/bydelssenter da det gjerne er der bøllefrøene i pmrådet samler seg, nesten uansett bydel.

Anonymkode: 9acd8...f4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg flyttet fra Sagene til Groruddalen for noen år siden, faktisk! 

Hadde bodd mange år på Sagene, men da jeg skulle kjøpe leilighet sto jeg mellom 17 kvadrat uten balkong på Sagene og 40 kvadrat med hage i Groruddalen.

Leiligheten på Sagene hadde innsyn rett inn i en kjip fasade (les: andres stue- og soveromsvinduer), i Groruddalen fikk jeg en leilighet med utsikt til et grøntareal.

Bruker kortere tid til Oslo S (med lokaltog) enn det jeg gjorde fra Sagene (med buss). Har også veldig kort vei til marka og til Gardermoen.

Har faktisk fulgt litt med på prisveksten, og tror at jeg har kommet bedre i mitt område i Groruddalen enn det jeg ville ha gjort dersom jeg hadde valgt å kjøpe på Sagene.

«Alle» flytter til Groruddalen nå, så man kan forvente god prisvekst. Oslo Sør er også et godt alternativ.

Dersom du vurderer å flytte til Groruddalen eller Oslo Sør, bør du tenke på pendlertiden. Lokaltog er ofte mye raskere enn T-bane eller buss. Det har vært gjort / skal gjøres store oppgraderinger i lokaltognettet både i Groruddalen og Oslo Sør i årene fremover. Det er lurt å bite seg merke i mtp. mulig prisvekst.

Husk også at «Grorud» er et stort område, og at beliggenheten og borettslaget kan ha mye og si.

Dersom det er viktig for deg å ha en hyggelig nabolagskafe, er det ikke alle områder i utkanten av byen som har det. Men det begynt å dukke opp Kaffebrenneriet og Espresso House overalt, så tilbud finnes jo. 

Jeg anbefaler både Grorud og Sagene, men jeg er nok uenig med mange andre her i tråden når det gjelder verdistigning:

Sagene har allerede blitt gentrifisert, og da økte prisene mye. Det er dessuten et ganske dårlig kollektivtilbud, som jeg ikke tror at kommer til å bli bedre med det første.

I Groruddalen og Oslo Sør pågår gentrifiseringsprosessen nå, og mange områder får mye bedre kollektivtilbud når lokaltogene rustes opp. Du kan nok regne med bedre prisvekst på Grorud. 

Anonymkode: db8e6...541

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...