AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #1 Skrevet 23. mai 2022 Hei. Har nå fått to fine barn med 19 mnd mellomrom. Å få barn nr1 var aldri noe problem.. når jeg ble gravid med nr to begynte jeg å slite noe ALVORLIG med energi.. og jef ble sykemeldt halve svangerskapet omtrent.. trodde det bare var fordi jeg var gravid. Nå er det 4 mnd siden fødsel, og ting er jo bare verre!! Jeg har null energi eller overskudd til noe som helst, jeg har ikke kapasitet i hodet mitt til noe annet enn barna mine og det son skjer hjemme. Jeg har hukommelsestap til de grader, jeg soner ut(altså kortslutter HELT), jeg kan bruke 10 minutter for å resonnere meg til hva KLUT er når jeg leser på handlelisten(som om jeg ikke vet hva det er, og går å leter i butikken som om jeg aldri har sett det før).. jeg har voldsomme konsentrasjonsvansker, og jeg kan kun ta imot én beskjed av gangen - snakker noen andre til meg da, så har jeg mistet helt hva jeg først fikk beskjed om.. samboeren min må også av og til(flere ganger i uken) forklare meg ting flere ganger, fordi jeg hører hva han sier - men jeg forstår det ikke. Hodet mitt klarer ikke snappe det opp.. og så denne utmattelsen da. Noen ganger er jeg så heldig så jeg klarer å holde meg helt til halve dagen, før jeg blir helt sofagris og ikke orker å hente meg et vannglass engang. er dette virkelig det folk kaller ammetåka? Fordi det her er så jævlig, at jeg kan ikke sette ord på det. Jeg har tatt flere forskjellige blodprøver og alle er normale, så nå har jeg kontaktet lege for videre utredning på ett eller annet.. jeg blir KJEMPELEI MEG på barna sine vegne som har en så ufunkajonabel mor.. jeg har et sunt og variert kosthold, jeg prøver å være aktiv og gå turer, men jeg orker jo ingenting.. stakkars unga mine.. jo mer jeg føler på det, jo mer dårlig samvittighet får jeg for at jeg har blitt mammaen deres.. det eneste jeg kan gi, er å kjøpe ting de trenger, og gi de kos og trøst og omsorg da de trenger det.. men jeg har ikke nok inni meg til å ta de med på lange trilleturer, lekeplassen, skogsturer, løpe etter en liten 2’år trassig hvert sekund av dagen.. jeg vet ikke riktig hva jeg vil med denne her.. men jeg lurer likevel på om noen har erfaring med dette? Noen tips til noe som kan hjelpe? Jeg er så lei meg for dette her, og det har virkelig fått seg en knekk i kveld.. jeg har jo ikke engang søvnmangel, jeg er jo faktisk så heldig så jeg har to barn som sover på natta, og likevel er jeg helg ute å kjøre med ALT.. Anonymkode: 45e41...480 1 6
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #3 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei. Har nå fått to fine barn med 19 mnd mellomrom. Å få barn nr1 var aldri noe problem.. når jeg ble gravid med nr to begynte jeg å slite noe ALVORLIG med energi.. og jef ble sykemeldt halve svangerskapet omtrent.. trodde det bare var fordi jeg var gravid. Nå er det 4 mnd siden fødsel, og ting er jo bare verre!! Jeg har null energi eller overskudd til noe som helst, jeg har ikke kapasitet i hodet mitt til noe annet enn barna mine og det son skjer hjemme. Jeg har hukommelsestap til de grader, jeg soner ut(altså kortslutter HELT), jeg kan bruke 10 minutter for å resonnere meg til hva KLUT er når jeg leser på handlelisten(som om jeg ikke vet hva det er, og går å leter i butikken som om jeg aldri har sett det før).. jeg har voldsomme konsentrasjonsvansker, og jeg kan kun ta imot én beskjed av gangen - snakker noen andre til meg da, så har jeg mistet helt hva jeg først fikk beskjed om.. samboeren min må også av og til(flere ganger i uken) forklare meg ting flere ganger, fordi jeg hører hva han sier - men jeg forstår det ikke. Hodet mitt klarer ikke snappe det opp.. og så denne utmattelsen da. Noen ganger er jeg så heldig så jeg klarer å holde meg helt til halve dagen, før jeg blir helt sofagris og ikke orker å hente meg et vannglass engang. er dette virkelig det folk kaller ammetåka? Fordi det her er så jævlig, at jeg kan ikke sette ord på det. Jeg har tatt flere forskjellige blodprøver og alle er normale, så nå har jeg kontaktet lege for videre utredning på ett eller annet.. jeg blir KJEMPELEI MEG på barna sine vegne som har en så ufunkajonabel mor.. jeg har et sunt og variert kosthold, jeg prøver å være aktiv og gå turer, men jeg orker jo ingenting.. stakkars unga mine.. jo mer jeg føler på det, jo mer dårlig samvittighet får jeg for at jeg har blitt mammaen deres.. det eneste jeg kan gi, er å kjøpe ting de trenger, og gi de kos og trøst og omsorg da de trenger det.. men jeg har ikke nok inni meg til å ta de med på lange trilleturer, lekeplassen, skogsturer, løpe etter en liten 2’år trassig hvert sekund av dagen.. jeg vet ikke riktig hva jeg vil med denne her.. men jeg lurer likevel på om noen har erfaring med dette? Noen tips til noe som kan hjelpe? Jeg er så lei meg for dette her, og det har virkelig fått seg en knekk i kveld.. jeg har jo ikke engang søvnmangel, jeg er jo faktisk så heldig så jeg har to barn som sover på natta, og likevel er jeg helg ute å kjøre med ALT.. Anonymkode: 45e41...480 Glemte å legge til.. jeg klarer ikke se for meg hvordan i alle dager dette skal bli da jeg må tilbake på jobb.. virkelig! Jeg gråter av tanken! Er det noen som helst ordning via nav ellernoe som kan hjelpe meg etter endt perm? Anonymkode: 45e41...480
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #4 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva jobber du som? Anonymkode: 4b1fe...edc Jeg er en butikkmedarbeider… Anonymkode: 45e41...480 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #5 Skrevet 24. mai 2022 Du må jo bare være hjemme til formen kommer tilbake. Snakk med legen. Anonymkode: 879e6...9c4 1 1
Maestro Skrevet 24. mai 2022 #6 Skrevet 24. mai 2022 Fødselsdepresjon, uten at du vet det selv? Du er absolutt ingen dårlig mor, fordi du ikke orker alt som du kunne ønske. 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #7 Skrevet 24. mai 2022 Jeg har en på 5 måneder og det er først i det siste jeg har begynt å fungere normalt-ish mentalt. Sover du noe særlig? Tror ikke det er så unormalt slik du har det, dessverre. Anonymkode: 424c3...111
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #8 Skrevet 24. mai 2022 Har du hatt covid? Anonymkode: 6537f...06e 4
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #9 Skrevet 24. mai 2022 Har legen sjekket stoffskifte? Anonymkode: 742a4...e8d 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #10 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Har du hatt covid? Anonymkode: 6537f...06e Dette. Har du hatt korona? Jeg har det helt likt, etter covid. Har vært 50% sykemeldt i snart et halvt år - fungerer overhodet ikke. Jeg er frisk og sprek fra før, men korona har ødelagt meg. Anonymkode: 9508b...6cf 3 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #11 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette. Har du hatt korona? Jeg har det helt likt, etter covid. Har vært 50% sykemeldt i snart et halvt år - fungerer overhodet ikke. Jeg er frisk og sprek fra før, men korona har ødelagt meg. Anonymkode: 9508b...6cf Meg også. Hundre prosent ute på fjerde måned. Anonymkode: 6537f...06e 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #12 Skrevet 24. mai 2022 Overgangsstønad fra NAV da kan du jobbe 50%. Og så er du sykemeldt resterende 50% så lenge du trenger det. Klart du ikke kunne jobbet slik du har det nå. Synes du skal skal snakke med fastlegen om det så du kan berolige deg med at han ordner sykemelding ved behov. Og så prøve å ikke tenke så mye på det som skal skje frem i tid det kan endre seg kanskje klarer du jobbe 50% kanskje 40%. Vanskelig å vite. Men ikke stress, det er kun DU som vet hvordan du har det. Anonymkode: 1a592...5fe
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #13 Skrevet 24. mai 2022 Maestro skrev (4 timer siden): Fødselsdepresjon, uten at du vet det selv? Du er absolutt ingen dårlig mor, fordi du ikke orker alt som du kunne ønske. Synes det høres mer ut som fatigue og så får du negative tanker grunnet det. Anonymkode: 1a592...5fe
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #14 Skrevet 24. mai 2022 Du er trøtt etter fødsel og barsel. Går over. Begynn å jobb. Er det ikke når barnet er 8 måneder man begynner? Anonymkode: 7c070...c06
AprilLudgate Skrevet 24. mai 2022 #15 Skrevet 24. mai 2022 Jeg hadde begynt med å sjekke stoffskiftet, jern og B12.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #16 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette. Har du hatt korona? Jeg har det helt likt, etter covid. Har vært 50% sykemeldt i snart et halvt år - fungerer overhodet ikke. Jeg er frisk og sprek fra før, men korona har ødelagt meg. Anonymkode: 9508b...6cf Tenkte det samme. Har long covid og kjente meg veldig godt igjen i den beskrivelsen av situasjonen i butikk der ts ikke kan huske hva en klut er. Akkurat sånn er long covid. Har du long covid etter omikron? Anonymkode: 382a9...e77 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #17 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Overgangsstønad fra NAV da kan du jobbe 50%. Og så er du sykemeldt resterende 50% så lenge du trenger det. Klart du ikke kunne jobbet slik du har det nå. Synes du skal skal snakke med fastlegen om det så du kan berolige deg med at han ordner sykemelding ved behov. Og så prøve å ikke tenke så mye på det som skal skje frem i tid det kan endre seg kanskje klarer du jobbe 50% kanskje 40%. Vanskelig å vite. Men ikke stress, det er kun DU som vet hvordan du har det. Anonymkode: 1a592...5fe Overgangsstønad får man bare hvis man er alene med barn. Forstår det som at ts bor sammen med mannen sin. Anonymkode: 0bf02...b40 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #18 Skrevet 24. mai 2022 Jeg har det helt likt. Har vært tilbake på jobb i et par måneder og det er fullstendig utmattende, jeg klarer ikke å konsentrere meg og er utslitt når jeg kommer hjem fra jobb. Er en elendig ansatt, mor og kone. Sosiale ting har jeg null overskudd til. Stakkars mann og barn. Skal til legen og håper jo at de finner noe svar, for det er helt krise. Anonymkode: a8583...d00
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #20 Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette. Har du hatt korona? Jeg har det helt likt, etter covid. Har vært 50% sykemeldt i snart et halvt år - fungerer overhodet ikke. Jeg er frisk og sprek fra før, men korona har ødelagt meg. Anonymkode: 9508b...6cf Har hatt tidligere problemer med stoffskiftet, sjekker det jevnlig. Og hadde covid for to mnd siden, så har ingen sammenheng med det.. Anonymkode: 45e41...480 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå