Gå til innhold

Leveringstid pass


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har endelig klart å få time til fornyelse av pass, og jeg tenkte at sommerferien var redda. Men leser nå at det også er problemer i produksjonen av pass. Det er ca 6 uker fra pass-timen til reisen vår. Hvis vi ikke får passene i tide, kan vi få nødpass da? Er det gjort i en fei, eller kan vi få problemer med å skaffe det midt i fellesferien? Jeg tør ikke ringe politiet og spørre da de har sagt at de ikke har tid til å besvare spørsmål om pass, og jeg finner det ikke ut på nettet.

Anonymkode: ac408...4f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får garantert passet i tide. Og skulle det være at det ikke dukker opp, så får du nødpass. Det ordner seg 👍

Anonymkode: ae437...ae7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på det samme. Har time 5 uker før avreise..

Anonymkode: 46fd7...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen garanti for at dere får nødpass heller.

 

5FC810F9-E6FC-46C3-89D2-A7B3FA734056.png

Anonymkode: b547e...a68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fire uker ventetid ble det sagt tidligere denne uken. Men de skal jo få slite når de samtidig sier man kan få nødpass hvis man ikke har fått ordinært pass 10 virkedager etter søknad. Hvordan skal de få kapasitet til å skrive ut alle nødpassene når det er så lang ventetid på vanlige pass?

Anonymkode: a2c5a...ee0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fire uker ventetid ble det sagt tidligere denne uken. Men de skal jo få slite når de samtidig sier man kan få nødpass hvis man ikke har fått ordinært pass 10 virkedager etter søknad. Hvordan skal de få kapasitet til å skrive ut alle nødpassene når det er så lang ventetid på vanlige pass?

Anonymkode: a2c5a...ee0

Nødpass produseres lokalt. Pass blir laget i italia.

Anonymkode: ae437...ae7

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Du får garantert passet i tide. Og skulle det være at det ikke dukker opp, så får du nødpass. Det ordner seg 👍

Anonymkode: ae437...ae7

Hvordan kan du garantere dette? Er det du som sitter og limer dem sammen?

Anonymkode: d1989...5f1

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Nødpass produseres lokalt. Pass blir laget i italia.

Anonymkode: ae437...ae7

Men det trengs fortsatt folk til det, og hvis alle som har bestilt pass ender opp med å bestille nødpass i tillegg skal de få slite. Det er allerede ganske lang ventetid etter oppsatt passtime, og enda lengre kø for de som skal hente pass. Men vi får håpe de fleste har bestilt såpass tidlig at de slipper nødpass selv om det skulle gå noen uker. 

Anonymkode: a2c5a...ee0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å si til de på politikontoret at det haster pga reise? Gjorde det selv sist jeg måtte fornye det. Tok 6 dager før passet lå i postkassa.

Anonymkode: ce3bd...0c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Bare å si til de på politikontoret at det haster pga reise? Gjorde det selv sist jeg måtte fornye det. Tok 6 dager før passet lå i postkassa.

Anonymkode: ce3bd...0c5

Haste gjør det vel for de fleste etter hvert. Blir som å bestille tidlig ombordstigning på fly, funker ikke hvis de fleste gjør det.

Anonymkode: a2c5a...ee0

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vi har endelig klart å få time til fornyelse av pass, og jeg tenkte at sommerferien var redda. Men leser nå at det også er problemer i produksjonen av pass. Det er ca 6 uker fra pass-timen til reisen vår. Hvis vi ikke får passene i tide, kan vi få nødpass da? Er det gjort i en fei, eller kan vi få problemer med å skaffe det midt i fellesferien? Jeg tør ikke ringe politiet og spørre da de har sagt at de ikke har tid til å besvare spørsmål om pass, og jeg finner det ikke ut på nettet.

Anonymkode: ac408...4f0

Selvsagt har politi andre ting å bruke tiden på,og er man såpass sent ute så får man ta det på egen kappe.

Anonymkode: b547e...a68

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvordan kan du garantere dette? Er det du som sitter og limer dem sammen?

Anonymkode: d1989...5f1

Fordi det per i dag er rundt 2 ukers leveringstid. Skal utrolig mye til at det ikke skal komme frem innen 6 uker 😏

Anonymkode: ae437...ae7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi det per i dag er rundt 2 ukers leveringstid. Skal utrolig mye til at det ikke skal komme frem innen 6 uker 😏

Anonymkode: ae437...ae7

Hvorfor sier de 3-4 uker ved passkontorene da? Kanskje fordi folk skal bli kjempefornøyd når det kommer allerede etter 2 uker 😅

Anonymkode: a2c5a...ee0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvorfor sier de 3-4 uker ved passkontorene da? Kanskje fordi folk skal bli kjempefornøyd når det kommer allerede etter 2 uker 😅

Anonymkode: a2c5a...ee0

Som sagt står det følgende på politiets sine nettsider: 

Sitat

Produksjon og levering

Per 30. mars er leveringstiden på ca. 10 dager, men leveringstiden forventes å bli lenger i tiden fremover. Informasjon om leveringstid vil oppdateres ukentlig på denne siden.

Om det hadde tatt lengre tid, så ville de nok oppdatert sidene sine?

Anonymkode: ae437...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Som sagt står det følgende på politiets sine nettsider: 

Om det hadde tatt lengre tid, så ville de nok oppdatert sidene sine?

Anonymkode: ae437...ae7

De sier noe annet når man kommer i luken. Jeg synes også det er litt sent å komme med fire ukers ventetid når man står der og har fått makulert det gamle passet sitt.

Anonymkode: a2c5a...ee0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Passtrådene blir de nye skattetrådene, hehe, noen som har fått i dag..? ;) Tviler på at det blir sendt ut så mye i påsken, hvis det jobbes i vanlig norsk offentlig tempo.

Anonymkode: a2c5a...ee0

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter enda :) Du kan ta id-kort også! Rødmerket....det kommer raskere. Gyldig som pass innen eu/eøs.

Ikke fått mitt pass enda...11 dager siden bestillt. Oslo.

Anonymkode: 31316...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ID-kortene burde også være gyldige i 10 år, ellers blir det et voldsomt trøkk på passkontorene når de første brukerne skal ha fornyet sine. Dette burde man klare å forutse allerede nå. Man kunne heller få bytte tidligere hvis kortene blir slitt, men er jo stor forskjell på hvor ofte man trenger å dra det kortet ut av lommeboka. Går man på polet hver dag sliter man det raskere enn om man mottar en pakke på posten en gang i året. 

Anonymkode: a2c5a...ee0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

ID-kortene burde også være gyldige i 10 år, ellers blir det et voldsomt trøkk på passkontorene når de første brukerne skal ha fornyet sine. Dette burde man klare å forutse allerede nå. Man kunne heller få bytte tidligere hvis kortene blir slitt, men er jo stor forskjell på hvor ofte man trenger å dra det kortet ut av lommeboka. Går man på polet hver dag sliter man det raskere enn om man mottar en pakke på posten en gang i året. 

Anonymkode: a2c5a...ee0

ID.kort får man etter ca 7-10dager. Mitt kom på 7dager denne uken.

Så det er godt tips.

Anonymkode: 31316...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...