Gå til innhold

Skuffet uten å ha rett til det


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det høres jo ikke ut som om de har tenkt å ha noe bryllup, bare møte på rådhuset for å få unna papirarbeid. Det at dere skal på tur samme helg betyr jo at dere er inkludert :)

Høres ut som du overtenker veldig!

Ellers enig med de andre at det er helt normalt å ikke kommunisere daglig med familie uten at det trenger å være unormalt. Jeg har veldig godt forhold til mine foreldre og vi ses/snakkes kanskje en gang i måneden når det ikke er noe spesielt.

Anonymkode: 2efc5...26f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er selvfølgelig lov å føle på skuffelse når noen man er nær gifter seg uten at man blir invitert, og du er i tillegg gravid, og kanskje litt ekstra følsom akkurat nå. Da kan det være lurt å snu tankegangen litt, og tenke at det er deres valg, deres bryllup, og ikke noe av dette handler om deg.

Min eldste sønn og svigerdatter reiste utenlands og giftet seg, helt alene, og jeg følte meg selvfølgelig litt trist over å gå glipp av bryllupet deres, men klarte å legge vekk tankene som handlet om meg, og tenke at de fikk det bryllupet de selv ønsket. Det var det viktigste. Moren til min svigerdatter klarer derimot ikke tilgi dette, og de har vel knapt snakket sammen på de fire årene som har gått etter giftemålet. Da er man virkelig selvsentrert.

Anonymkode: 76348...3aa

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din families normer for kontakt og nærhet er helt OK, i din familie. Alle er vant med det og komfortabel med det. Din manns families normer er helt OK, i hans familie. Der er de komfortable med en annen type kontakt. Du har lov til å tenke hva du vil, slik vi alle gjør når noen oppfører seg veldig annerledes fra det vi er vant med. Men den som har sosial intelligens og antenner, forstår at man ikke kan diktere andre menneskers omgangsmønster ut fra hva man selv mener er mest riktig og hyggelig. Tenk hva du vil, men tilpass deg svigerfamilien i stedet for å prøve å forme dem i ditt bilde. Det siste kommer ikke til å gå slik du vil uansett, så bare glem det. Jeg har vært borti et tilfelle hvor den ene übersosiale og intense ektefellen prøvde å legge føringer på den andres omgangsmønster med venner og familie, og det endte stygt. 

Anonymkode: 9b1dd...3b8

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...