Gå til innhold

Hvordan organisere barnehageklær etter samlivsbrudd?


flinkepiken

Anbefalte innlegg

Ønsker tips til hvordan dere har gjort det med barnas barnehageklær når klærne plutselig skal fra/til to hjem.
 

Mer konkret dreier det seg om at jeg ikke finner en løsning som passer for oss etter samlivsbrudd. Eks-partner har ikke peiling på hvem av barna som eier hvilke klær, og det blir ofte værende igjen essensielle plagg hjemme hos han etter hans uke. Burde vi ha ett sett barnehageklær, som alltid er i bhg? Blir jo dyrt å ha tre sett av alt! 
 

Tips og råd mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må alle klærne tas med hjem? Klærne navnes vel slik at også den andre forelderen ser hvem som eier klærne?

Her har vi mine, dine og våre, men ingen av barna bor 50/50. For barnehagebarnet så har vi 2 parkdresser, 1 hjemme og 1 i barnehagen. I tillegg har vi regntøy(1 sett) og skalljakke og skallbukse. Regntøyet tar vi kun med hjem dersom det er bløtt. Vi går ikke ut dersom det pøsregner, og er det litt rått/bløtt ute når vi skal ut så holder det med skallklær. Skolebarna har med frem og tilbake, men de er såpass store at de klarer og ha kontroll på klærne sine selv.

Anonymkode: ed81c...c30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo for deg nødvendig med tre sett likevel om den eks ikke klarer å holde orden på ting og ikke tar med i barnehagen….. 

Har hørt om de som henger opp bilde av barna med uteklær på plassen i barnehagen så eksen vet hva som er uteklær.   

Anonymkode: cab77...da4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde ingenting egentlig. Den som skal ha med barnet hjem tar med klær som er skitne, eller om det trengs hjemme den helga. Noe så enkelt må faktisk en voksen klare, selv om det selvsagt kan skje en glipp av og til.

Om klær ligger igjen hos pappaen må han ta ansvar og komme med klærne. Om jeg har glemt noe som barnet trenger, så ordner jeg jo opp.

Anonymkode: 7bc56...691

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Gjorde ingenting egentlig. Den som skal ha med barnet hjem tar med klær som er skitne, eller om det trengs hjemme den helga. Noe så enkelt må faktisk en voksen klare, selv om det selvsagt kan skje en glipp av og til.

Om klær ligger igjen hos pappaen må han ta ansvar og komme med klærne. Om jeg har glemt noe som barnet trenger, så ordner jeg jo opp.

Anonymkode: 7bc56...691

Ganske likt som vi gjør det.

I hovedsak «bor» de essensielle klærne i bhg, og dersom vi skal bruke noe av det på fritiden tar vi det med oss hjem. Dvs at vi alltid må ta det med tilbake til bhg etter helg og ferier osv.

I starten glemte eksen å levere flere ting tilbake til bhg så han måtte ta flere ekstra turer pga dette. Hans problem, og dermed lærte han raskt hva som lønte seg. 
Vi sender mld til hverandre dersom noe mangler.

Anonymkode: fee57...6ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...