Gå til innhold

Kan man bryte den sosiale arven helt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nå er ikke jeg fra et såkalt «lavstatus» hjem. Jeg er fra bygda der omtrent alle er arbeiderklasse. Men jeg følte ofte likevel at min mor måtte si nei oftere enn mange andre mødre. Ingen i min slekt har høyere utdannelse, over videregående bortsett fra ene tanta mi som gikk økonomi. Min mor har alltid hatt dårligere råd enn sine søsken, feks alltid vært den som hadde styggest bil og hadde bilen mye lengre enn de andre. Jeg er liksom opplært deretter, at man må tenke seg veldig om før en kjøper noe, hun har heller ikke spart opp noe bsu til noen av barna sine. Jeg ante knapt hva universitet var jeg ble 18! Det var fordi jeg startet på folkehøyskole og møtte mange andre som skulle videre på høye studier og jeg ble så imponert over at de hadde karakterer til å komme inn på jusen i Oslo. Disse har foreldre som har slike utdannelser.

Jeg finner faktisk ikke en eneste utdannelse som passer meg der du får betydelig høyere lønn. 
Er der fullstendig umulig å få en annen personlighet? Interesser og egenskaper? Jeg klarer bare ikke å se for meg meg selv som advokat..

Anonymkode: 7c46c...841

• Hjerte 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...