Gå til innhold

Hva er vanlig budsjett på utdrikningslag 7-10 gjester?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, helt ny på dette så har veldig lite peiling. Hva har dere erfaring med ift hva som er normalt å legge ut per person? (Rimelig sum , men der man likevel kan få til noen kjekke aktiviteter)

Anonymkode: 7bdc3...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror vi betalte 500 kr hver som dekket drikke til champagnefrokost, aktivitet på dagtid og punsj og snacks på festen på kvelden. Drikke utover det og middag ble betalt utenom det. 

Anonymkode: feaf4...546

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betalte 3000 hver + eget forbruk av drikke. Jeg synes det var litt mye.. 

Anonymkode: eb558...a5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker 1000 er greit 😊 noe mindre enn det er vanskelig å jobbe ut i fra, spesielt med måltider inkludert. 
Har vært 1000-1300 kr på de tre utdrikningslagene jeg har vært i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.5.2022 den 19.36):

Vi betalte 3000 hver + eget forbruk av drikke. Jeg synes det var litt mye.. 

Anonymkode: eb558...a5b

3000NOK er hinsides all hjelp. Hvorfor gikk dere med på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000-1500, men kommer selvfølgelig helt ann på hva som planlegges. Det vanligste er vel at det dekker mat, drikke og 1-2 aktiviteter samt transport. Da blir det fort den summen. Det er noe av det morsomste jeg vet om så jeg ser ikke problemet med å betale den summen, men folk er selvsagt forskjellige. 

Anonymkode: 47ea8...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er vant med rundt 500kr. 

1000kr er det jeg gir i bryllupsgave, og hvis ikke man VET alt alle har en over gjennomsnittet høy økonomi så syntes jeg det ekskluderer unødig.

Anonymkode: 67ff8...413

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo litt an på deltakerne - er dere unge studenter som lever på studielån eller etablerte voksne med god økonomi? Med såpass få deltakere ville jeg rett og slett spurt hva de er villige/har råd til å betale og tatt utgangspunkt i det. Jeg har vært på en del utdrikningslag, og det er ingen selvfølge at det dyreste utdrikningslaget med flest aktiviteter er det mest vellykkede og hyggeligste.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.G. skrev (13 timer siden):

3000NOK er hinsides all hjelp. Hvorfor gikk dere med på det?

Alt var bestemmt av hennes bestevenner, og vi andre ble vel bare med for ikke å være utenfor tenker jeg 🤷‍♀️

Anonymkode: eb558...a5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge kg; om det er kvinner, 300-500 pr pers. Holdes hos den veninnen som har mest plass,  ekstra skryt for fin pådekning. Om det er menn, 2000-5000, flybiletter betales selv. Nå skal vi ha en uforglemmelig helg!

Anonymkode: e303d...2b1

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Alt var bestemmt av hennes bestevenner, og vi andre ble vel bare med for ikke å være utenfor tenker jeg 🤷‍♀️

Anonymkode: eb558...a5b

Dere var for snille. :Knegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så mye erfaring med utdrikningslag, men jeg tenker vel at hva som er «normalt» budsjett speiler nivået man legger seg på.

Om man skal ha aktiviteter som koster å delta på blir det fort dyrere enn om man velger aktiviteter som er gratis eller har lav kostnad.

Samme gjelder for mat. Skal man spise ett eller flere måltider? Ordner man noe hjemme eller skal man spise ute på restaurant. Er det tenkt at man skal ut på byen? 

Og så bør man ta økonomien til deltakerne i betraktning. Har hørt om flere som har hatt rimelige utdrikningslag som involverte overnatting på hytte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har vært ca 500-1000 i de jeg har vært i. Kommer an på hva man gjør osv, men om dere har en gruppe på facebook for utdrikningslaget kan du jo opprette en poll og spørre om hvilke priskategorier folk syns er innafor? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...