Gå til innhold

Tara 21 slått ned av mann som tafset på henne.


Kågebruker

Anbefalte innlegg

https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/tara-_21_-ble-slatt-ned-pa-byen-i-hammerfest-etter-a-ha-sagt-ifra-om-seksuell-trakassering-1.15975244

 

Føler at dette er en sak som en del menn her på KG og sosiale medier generelt bør lese. Hvorfor sier ikke kvinner ifra til menn som tafser? Hmm kanskje de ikke ønsker å oppleve dette? 
 

 

  • Liker 19
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle kvinner må ha pepperspray med seg, klar til bruk. Istedet for å si ifra, burde hun bare sprayet ham i ansiktet. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra artikkelen

Tara sier hun ikke er redd for å gå på byen etter hendelsen, men forteller at det kan gå litt tid før hun orker å gå på byen i Hammerfest igjen.

Noe av årsaken er at hun og venninnene ofte opplever seksuell trakassering.

– Nesten hver eneste gang vi er ute er det en av jentene som blir tatt på rumpa eller andre steder vi ikke har lyst å bli tatt på, forteller 21-åringen.

 

Det er uakseptabelt og ufattelig trist, og når hun sa fra og stilte opp for seg selv så truet han med å drepe henne og slo henne i ansiktet med knyttneve, jeg håper inderlig han blir tatt og gjort et eksempel av.

  • Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anmeldelse var det riktige i denne situasjonen. Så får luringen av en "mann" vurdere om rumpeklypingen var verdt det. Tøff jente!

Endret av CrossRoad
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CrossRoad skrev (8 minutter siden):

Anmeldelse var det riktige i denne situasjonen. Så får luringen av en "mann" vurdere om rumpeklypingen var verdt det. Tøff jente!

Han stakk av før politiet kom, så han går fri å tafse på andre kvinner. Hun burde hatt pepperspray å oppholde ham litt til på stedet fram til politiet kommer. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drizzt skrev (7 minutter siden):

Han stakk av før politiet kom, så han går fri å tafse på andre kvinner. Hun burde hatt pepperspray å oppholde ham litt til på stedet fram til politiet kommer. 

Hun sa at de finner nok ut av det til slutt, så han kan ikke gjemme seg for evig. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Velvia

Han drapstruet henne i tillegg så bare det burde være grunn nok til å fengsle "klåfingret" i flere år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er selvfølgelig ikke i nærheten av å være representativt for menn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitstrietapet skrev (38 minutter siden):

Hun sa at de finner nok ut av det til slutt, så han kan ikke gjemme seg for evig. 

Med mindre han ikke er derfra og har reist hjem et annet sted i landet (utlandet).

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (6 minutter siden):

Med mindre han ikke er derfra og har reist hjem et annet sted i landet (utlandet).

Det hadde vært forjævlig, satser på at det er en lokal som nå selv sitter med en støkk over å, forhåpentligvis for første gang, gått sånn over ei grense, og blir avslørt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (1 time siden):

Han stakk av før politiet kom, så han går fri å tafse på andre kvinner. Hun burde hatt pepperspray å oppholde ham litt til på stedet fram til politiet kommer. 

Å de finner han nok. Hammerfest er ikke akkurat en metropol. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

– Jeg trodde virkelig ikke at han kom til å gjøre det. Det var helt sykt, sier Tara.

Og jeg hadde blitt mer imponert om han ikke hadde slått. 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke bra at slike saker eskalerer, og her virker det å være et tilfelle der munnhuggeri dessverre eskalerer til vold, noe ikke heller menn er ukjente med, dessverre.

Samtidig på en rar måte oppmuntrende at slikt virker å være såpass spesielt/sjeldent at det er toppsak i riksdekkende media. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"hvis dere ikke liker å bli klådd på, hvorfor sier dere ikke ifra?"

🙃

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CrossRoad skrev (24 minutter siden):

Å de finner han nok. Hammerfest er ikke akkurat en metropol. 

Hvis han er der. Ikke hvis han har reist hjem.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fatter ikke hva som skjer i topplokket på enkelte. I slike saker burde det nesten vært mulig å idømme ballespark i tillegg til fengselsstraff.

Drizzt skrev (5 minutter siden):

Hvis han er der. Ikke hvis han har reist hjem.

Hvordan vet du at han ikke bor der?

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jdz skrev (9 minutter siden):

Fatter ikke hva som skjer i topplokket på enkelte. I slike saker burde det nesten vært mulig å idømme ballespark i tillegg til fengselsstraff.

Hvordan vet du at han ikke bor der?

Har jeg skrevet noe sted at jeg vet hvor han bor? Jeg ser at alle antar at han er bosatt der (noe han kan godt være), så jeg tilføyer at det er mulig han ikke er derfra og har allerede forlatt byen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (Akkurat nå):

Har jeg skrevet noe sted at jeg vet hvor han bor? Jeg ser at alle antar at han er bosatt der (noe han kan godt være), så jeg tilføyer at det er mulig han ikke er derfra og har allerede forlatt byen.

Jeg har ikke sagt at du vet hvor han bor. Du skrever imidlertid "Hvis han er der. Ikke hvis han har reist hjem" uten noe forbehold, noe jeg tolket som at det fantes opplysninger om at han ikke bodde der til vanlig. Beklager misforståelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jdz skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke sagt at du vet hvor han bor. Du skrever imidlertid "Hvis han er der. Ikke hvis han har reist hjem" uten noe forbehold, noe jeg tolket som at det fantes opplysninger om at han ikke bodde der til vanlig. Beklager misforståelsen.

OK, jeg skjønner hvorfor det ble misforståelse. Jeg skrev tidligere i tråden om dette at han kanskje ikke er derfra (siden alle antar han er derfra) og trodde du hadde lest det :) Uansett håper jeg han er derfra og blir gjenkjent snart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...