Gå til innhold

Vennen til barnet mitt er hele dagen i bhg hver dag.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er stor forskjell på heldags barnehage og omsogssvikt! Barn kan ha det aldeles topp selv om de har lang dag i bhg. Man skal selvsagt bry seg om andre men å tolke ut i fra det lille du ser av andres barn på en bhg blir feil. Dette har de ansatte mye større oversikt over i tillegg til å være bedre kvalifisert til å tolke.

Er enig i at det å se barn som ikke har et bra gjør vondt. Men da må du tipse barnehagen eller BV, gjerne annonymt. Men gå ikke rundt å bare tenk egne tanker uten å gjøre noe eller snakke til andre foreldre etc, da er du bare feig! TA det oop med de som kan gjøre noe med det eller la det ligge!

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, mod.
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det kommer jo helt an på hvorfor barnet kastet opp. Mange foreldre er også litt sløve når det kommer til å holde barna hjemme 48 timer etter omgangssyke etc.  men å kaste opp en gang betyr ikke nødvendigvis at barnet er syk

Anonymkode: 9aaee...016

Ved oppkast skal barnet holdes hjemme, uavhengig om det er omgangssyke eller ikke, for man vet ikke. Men man skal holde hjemme i 48 timer.

Anonymkode: c2ea9...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt. Folk må forstå med økte strømpriser og full pakke at det går utover barna at foreldre må jobbe mer. Jeg er en av de foreldre som henter tidlig og leverer sent; det er utelukkende fordi jeg har arvet bolig, ellers hadde jeg faen meg ikke hatt råd

Anonymkode: 042b6...ec2

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Her var de mange hårsåre mødre med dårlig samvittighet for barnas lange dager i barnehagen skjønner jeg..😳🙈

Å ha barnet i barnehagen full dag 0645-1700…ER lenge. Altfor lenge. Og burde faktisk ikke være lovlig spør du meg. Da skulle det helle fantes permisjonsordninger som tilrettela at barna slapp det.
Full barnehagedag= 10-timers ‘arbeidsdag for barnet. Så hjem å spise middag-kvelds…og i seng klokka 19..?

Altså 2 timer ‘fritid’ med mamma og pappa, før seng og ny barnehagedag. Ingen barn burde ha det slik😣

Anonymkode: 5390d...8df

Enig i dette. Jeg leverer ofte klokka 8, men hender jeg leverer 07:30 og henter 16:00 eller 15:30. Bare av den tiden er barna kjempe slitne når de kommer hjem. 

Anonymkode: c2ea9...686

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

når barnet heller ville være med dere under det møtet, enn med sine foreldre som virket likegyldig, da taler det for seg selv. jeg hadde og vært bekymret

Anonymkode: 86517...702

Jeg hadde tenkt at barnet ville sitte med sin bestevenn, ikke ts.

Anonymkode: 0806e...d7c

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Barn skal holdes hjemme i 48 timer etter oppkast/diaré, det er regelen. Men tro meg, mange driter i det. 

Anonymkode: c2fd6...16b

Hva da regel? Det er anbefalt, ikke nedfelt i en lov.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Her var de mange hårsåre mødre med dårlig samvittighet for barnas lange dager i barnehagen skjønner jeg..😳🙈

Å ha barnet i barnehagen full dag 0645-1700…ER lenge. Altfor lenge. Og burde faktisk ikke være lovlig spør du meg. Da skulle det helle fantes permisjonsordninger som tilrettela at barna slapp det.
Full barnehagedag= 10-timers ‘arbeidsdag for barnet. Så hjem å spise middag-kvelds…og i seng klokka 19..?

Altså 2 timer ‘fritid’ med mamma og pappa, før seng og ny barnehagedag. Ingen barn burde ha det slik😣

Anonymkode: 5390d...8df

Det er INGEN som benekter at en 10timers dag for et barn er lenge. Men det ER normalt å ha barnet i bhg den tiden man er på jobb. Og da er det snakk om 7-9 timer. Dette vil jo variere med tanke på hvilken arbeidstid foreldrene har.

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Her var de mange hårsåre mødre med dårlig samvittighet for barnas lange dager i barnehagen skjønner jeg..😳🙈

Å ha barnet i barnehagen full dag 0645-1700…ER lenge. Altfor lenge. Og burde faktisk ikke være lovlig spør du meg. Da skulle det helle fantes permisjonsordninger som tilrettela at barna slapp det.
Full barnehagedag= 10-timers ‘arbeidsdag for barnet. Så hjem å spise middag-kvelds…og i seng klokka 19..?

Altså 2 timer ‘fritid’ med mamma og pappa, før seng og ny barnehagedag. Ingen barn burde ha det slik😣

Anonymkode: 5390d...8df

Og ja, selvfølgelig har jeg dårlig samvittighet de dagene barnet er i barnehagen nærmere 9 timer. Men sånn er det. Jeg får ikke gjort så mye med det da jeg nesten må jobbe for å få alt til å gå rundt. Det hjelper iallefall ikke at andre mødre sitter å shamer de som må ha barna sine i bhg flere timer enn dem.

Men så kan han dager hvor han bare er maks 6 timer i barnehagen. 

Anonymkode: a6df1...915

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvorfor barnet kaster opp, vårt barn brekker seg lett ved gråt og kan plutselig kaste opp. De i barnehagen har sett dette selv og sier at vi kan levere i bhg når dette skjer.

Jeg jobber 07.30-15.30, i tillegg til 30 minutter til/fra jobb slik at jeg må levere til åpningstid kl 07.00 og henter kl 16.00. Så det er 30 min av åpningstidene hvor barnet mitt ikke er i bhg.

JA det er lenge, men det er normal arbeidstid og normal reisevei så da er det jo dette som burde vært normalt. Fåtallet har hjemmekontor, er hjemmeværende eller jobber 9-15. skulle jeg kortet ned på dagene så hadde ikke økonomien vår gått rundt.

Anonymkode: 47098...bab

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endel barn har altfor lange dager i barnehagen , men det kan man jo ikke si for foreldre tåler ikke høre det.  For lik del var det aldri aktuelt å få barn å sp ha de hver dag i 8-9 t i bhg , tjente elendig men gikk likevel ned i stilling og har aldri angret, denne tiden får man aldri igjen 

Anonymkode: 33ab0...f2a

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Et barn som kaster opp om natten, kaster neppe opp fordi det har spist for mye. 

Anonymkode: 6a728...e76

Men kanskje har ungen reflux eller lastet opp Pga hoste. Du vet ikke.

Anonymkode: ce8ce...87a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner dette innlegget ditt provoserer meg. Med mitt første barn var jeg student og barnet mitt kunne bli levert sent og hentet tidlig. Skal innrømme det var skikkelig deilig for både meg og barnet. Men nå som jeg jobber 100% så har jeg ikke sjangs til det med mitt minste barn. Kom deg ned fra din høye hest og slutt å tenke og tro om andre mennensker. Bli kjent med de istedet!

Anonymkode: e51e2...bcd

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og barnefar aka min samboer jobber begge fra 08 til 16, så ja, ungen min er såpass lenge i bhg hver dag om ikke besteforeldre har mulighet til å hente tidligere pga overnatting hos de. Har jeg dårlig samvittighet for at ungen min er i bhg 8t nesten hver dag? Nei, h*n storkoser seg💗

Anonymkode: d6f21...bd5

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Her var de mange hårsåre mødre med dårlig samvittighet for barnas lange dager i barnehagen skjønner jeg..😳🙈

Å ha barnet i barnehagen full dag 0645-1700…ER lenge. Altfor lenge. Og burde faktisk ikke være lovlig spør du meg. Da skulle det helle fantes permisjonsordninger som tilrettela at barna slapp det.
Full barnehagedag= 10-timers ‘arbeidsdag for barnet. Så hjem å spise middag-kvelds…og i seng klokka 19..?

Altså 2 timer ‘fritid’ med mamma og pappa, før seng og ny barnehagedag. Ingen barn burde ha det slik😣

Anonymkode: 5390d...8df

Så enig. 

Anonymkode: 3028c...5b5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper ikke det er normalt...

jeg synes synd på unger som har så lange dager i bhg. I barnehagen mine går så er det tomt for barn kl 16.00

jeg henter alltid 15.30, men ble forsinket forrige fredag så jeg kom kl 15.50 og da var det kun 2 barn igjen der. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Kjenner dette innlegget ditt provoserer meg. Med mitt første barn var jeg student og barnet mitt kunne bli levert sent og hentet tidlig. Skal innrømme det var skikkelig deilig for både meg og barnet. Men nå som jeg jobber 100% så har jeg ikke sjangs til det med mitt minste barn. Kom deg ned fra din høye hest og slutt å tenke og tro om andre mennensker. Bli kjent med de istedet!

Anonymkode: e51e2...bcd

Så nærtagene da! 

det er ikke postivit for barn med kjempe lange dager i bhg. Sånn er det bare! uansett om du synes det er kjipt å høre eller ikke

Anonymkode: 534ef...f94

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Så nærtagene da! 

det er ikke postivit for barn med kjempe lange dager i bhg. Sånn er det bare! uansett om du synes det er kjipt å høre eller ikke

Anonymkode: 534ef...f94

Jeg er en av de som har svart ts negativt. Dette til tross for at vi selv ikke syns at barnet vårt skal være mer enn 8 timer i barnehagen og gjør alt for å få det til. Grunnen er at ts ikke har grunnlag for å si at barnet det er snakk om er der heeele åpningstiden (som jo var veldig lang for denne barnehagen) ettersom hun selv leverer sent og henter tidlig. Antagelig er barna det er snakk om i barnehagen kanskje 9 timer dagen. Det er ikke unormalt. 

Anonymkode: 9aaee...016

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor skal barnet være når foreldrene jobber fult?

Tenkes at "vennen" ikke har nevnt ditt barn hjemme, så det er kun ditt barn som ser på de som venner. 

Anonymkode: d01e7...972

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Men kanskje har ungen reflux eller lastet opp Pga hoste. Du vet ikke.

Anonymkode: ce8ce...87a

Min datter kastet ofte opp på kveld/natt før hun til slutt fikk konstatert laktoseintoleranse. Så ja, man vet ikke. 

Anonymkode: 6d530...468

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Finnes det bhg med maxtid? Trodde det bare var en myte

Anonymkode: 25ad1...7e2

I kommunen jeg bor har alle bhg maxtid på 8 timer. 

Anonymkode: 04eec...015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha så lange dager i barnehagen er ikke bra, normalt eller ikke. 

Anonymkode: 939f0...5a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...