Gå til innhold

Vennen til barnet mitt er hele dagen i bhg hver dag.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lol, det er mange som driter i de reglene uten at det gjør det til omsorgssvikt.

Anonymkode: 8f820...592

Jeg har da aldri kalt det omsorgssvikt? 
 

Jeg sier bare at når TS selv har barn i barnehage så VET hun reglene for oppkast, det er ganske påtatt at hun skal «spørre» kvinneguiden om det fordi hun liksom ikke aner reglene. 

Anonymkode: 2d689...a37

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har da aldri kalt det omsorgssvikt? 
 

Jeg sier bare at når TS selv har barn i barnehage så VET hun reglene for oppkast, det er ganske påtatt at hun skal «spørre» kvinneguiden om det fordi hun liksom ikke aner reglene. 

Anonymkode: 2d689...a37

Beklager, jeg svarte feil. Var egentlig til trådstarter :) 

Anonymkode: 8f820...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ts her. 

Helt ærlig ble jeg satt ut av alle svarene her. Jeg synes ikke jeg fortjener å få så sure svar tilbake, og jeg har forstått det at jeg traff en nerve. Jeg har skjønt at det jeg beskrev er helt normalt, siden det er så mange som tar seg nært av det og svarer sånn tilbake. Men for meg, så virket den situasjonen her ekstrem, men det er nok ikke så ille som jeg skal ha det til. 

Det med oppkast, selvsagt vet jeg at det er 48 timers regler. Jeg svarte sarkastisk tilbake i begynnelsen for jeg ble satt ut av den "hetsen" jeg får. 

Jeg vet heller ikke for sikkert at barna blir levert 0645 og blir henta kl 17. Det er hva Jeg har hørt fra mitt barn at vennen har fortalt at hun kommer når de åpner. De har sikkert en fridag en gang i blant og, jeg veit ikke. Vi er ikke der hver dag. 

Men virkelig, jeg mente ikke å virke nedlatende og dømmende i innlegget mitt, men for meg som en utenforstående virket ting ekstremt når man setter det sammen. 

- at et barn har lange dager, det er ikke bekymringverdig så lenge barna har det bra 

- at et lite barn venter ved gjerdet, det er ikke foreldrenes feil, det er bhg sin feil. 

- at et barn kaster opp, det er 100 grunner til det. 

- at et barn heller vil sitte med vennen sin fremfor foreldre, helt logisk. Barnet henvendte var veldig sosial og pratsom, det var bare hyggelig. Jeg er ikke vant til det, da mitt barn helst skal sitte på fanget og være inntil uansett. 

Som beskrevet, jeg kjenner svært få mennesker, og den lille delen jeg har "observert" virket ekstrem så ja, jeg måtte spørre her. Men synes ikke jeg fortjener så mye frekke svar, altså for en holdning fra voksne kvinner, jeg blir målløs... Men altså jeg skjønner jo at dere svarer sånn når dere faktisk tror jeg er nedlatende 😅 

Har alltid skjønt at folk gjør det forskjellig, men for meg virket det som at barna ikke hadde så godt av så lange dager, men alt dette her er altså innafor og noe mange gjør. Fint. 

 

Anonymkode: 6c1a7...b52

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit, for noen hespetre-svar i denne tråden, TS! Tror du krenket veldig mange her!

Anonymkode: 22cb6...fcb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hei, ts her. 

Helt ærlig ble jeg satt ut av alle svarene her. Jeg synes ikke jeg fortjener å få så sure svar tilbake, og jeg har forstått det at jeg traff en nerve. Jeg har skjønt at det jeg beskrev er helt normalt, siden det er så mange som tar seg nært av det og svarer sånn tilbake. Men for meg, så virket den situasjonen her ekstrem, men det er nok ikke så ille som jeg skal ha det til. 

Det med oppkast, selvsagt vet jeg at det er 48 timers regler. Jeg svarte sarkastisk tilbake i begynnelsen for jeg ble satt ut av den "hetsen" jeg får. 

Jeg vet heller ikke for sikkert at barna blir levert 0645 og blir henta kl 17. Det er hva Jeg har hørt fra mitt barn at vennen har fortalt at hun kommer når de åpner. De har sikkert en fridag en gang i blant og, jeg veit ikke. Vi er ikke der hver dag. 

Men virkelig, jeg mente ikke å virke nedlatende og dømmende i innlegget mitt, men for meg som en utenforstående virket ting ekstremt når man setter det sammen. 

- at et barn har lange dager, det er ikke bekymringverdig så lenge barna har det bra 

- at et lite barn venter ved gjerdet, det er ikke foreldrenes feil, det er bhg sin feil. 

- at et barn kaster opp, det er 100 grunner til det. 

- at et barn heller vil sitte med vennen sin fremfor foreldre, helt logisk. Barnet henvendte var veldig sosial og pratsom, det var bare hyggelig. Jeg er ikke vant til det, da mitt barn helst skal sitte på fanget og være inntil uansett. 

Som beskrevet, jeg kjenner svært få mennesker, og den lille delen jeg har "observert" virket ekstrem så ja, jeg måtte spørre her. Men synes ikke jeg fortjener så mye frekke svar, altså for en holdning fra voksne kvinner, jeg blir målløs... Men altså jeg skjønner jo at dere svarer sånn når dere faktisk tror jeg er nedlatende 😅 

Har alltid skjønt at folk gjør det forskjellig, men for meg virket det som at barna ikke hadde så godt av så lange dager, men alt dette her er altså innafor og noe mange gjør. Fint. 

 

Anonymkode: 6c1a7...b52

Det vet alt dette her, men likevel valgte du å lage en tråd for å spekulere i hva du kan pirke på - med god samvittighet.

Anonymkode: 8f820...592

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min bhg virker det som at de fleste er i bhg fra 08-16

Jeg er student og pleier å hente barnet kl 14

Anonymkode: 0e8fe...dd6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva dom er normalt for noen kan være unormalt fra andre. 
jeg jobber i barnehage og opplever barn som har kortere dager og noen har fulle dager til døra stenges. 
vi oppfordrer, spesielt de minste barna om å ha kortere dager, dette fordi de blir veldig sliten. De ser foreldrene sine to timer om dagen før de legger seg. 
Noen har ikke mulighet pga reisevei til jobb o.l mens noen er hjemmeværende og makser tiden. 
Vi er der, og vi tar vare på barna og sørger for at de får nok mat, og variert lek/ hvile. 
Det er ikke for vår del at vi ønsker barna skal skal bli hentet tidlig, men for barnas del. 
Mange barn begynner også å henge i vinduet når foreldrene kommer å henter. De to siste timene må vi bruke ekstra tid på de barna vi vet blir hentet sist, de blir urolige og henger mye i vinduet for å se etter sine foreldre. 
De vil hjem til mamma og pappa etter en lang dag, men må vente til det er kun de som er igjen siste halvtimen. 
Det er alltid et barn som sitter igjen alene med en voksen de siste 30 minuttene.. ofte samme barn hver dag. 
Ved den minste lyd av ei dør spretter de opp. 
helt greit å være sist en gang i blant, men ikke la barna deres bli hentet sist hver dag.. de kjenner på det 
 

Anonymkode: 03135...07a

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er dette normalen? 

Barnet mitt har en venn i barnehagen. De har gått på samme avdeling helt siden mitt barn begynte der. 

Jeg vet ikke for sikkert når vennen starter, men vennen er der alltid når barnet kommer og er det alltid når barnet mitt blir hentet. Nå er de såpass store at jeg har skjønt at barnet er der fra start til stenging. 

Barnet har også et yngre søsken på halvannet som også er der hele dagen. Hver dag jeg kommer for å hente mitt barn, står det yngre søskenet ved gjerdet der hvor bilene kommer. Barnet mitt sier at vennens søsken vil til mamma. 

Jeg har også inntrykk av at foreldrene jobber veldig mye, som gjør at de to barna går i bhg hele dagen. 

Det jeg stusset på, var at barnet mitt fortalte at vennen hadde kastet opp på natta og likevel var i barnehagen. (Vennen sa hn kastet opp i natt). Visstnok sier denne vennen mye rart, har alltid tenkt det er fordi hn har eldre søsken. 

Da vi var der på en samling ifbm feiring ville vennen kun sitte med oss og ikke foreldrene. 

Foreldrene hilste heller ikke på oss eller kom bort for å prate. 

Barna våre er bestevenner visstnok, men de har aldri villet ha kontakt. Jeg tok initiativ en gang, men moren var veldig avvisende. Det er greit nok. De kan være venner i barnehagen istedet. 

Jeg jobber vanligvis hjemmefra, men er nå i permisjon med "baby" på snart halvannet.. Kjenner veldig få mennesker utenom familien og jeg lurer faktisk på om det er normalt at barna har fulle dager.. Særlig det yngste barnet på halvannet som bare står ved gjerdet.. Og det med at mitt barns venn ble sendt i bhg med oppkast.. 

Tar det selvsagt med en klype salt, men jeg er totalt uvitende her. Dere som jobber fullt, hvordan gjør dere det mtp barnas tid i barnehagen? 

Anonymkode: 6c1a7...b52

Full tid i bhg fra de er 1 år. Så skole og fulltidsplass på sfo ut 4 trinn. Helt normalt for de aller fleste familier. Det er jo kun unntaksvis at foreldrene er hjemmeværende/ ufør/ hjemmekontor.

Anonymkode: d36c2...832

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Er det ikke maxtid i bgh deres? 

Anonymkode: 04eec...015

Finnes det bhg med maxtid? Trodde det bare var en myte

Anonymkode: 25ad1...7e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Er dette normalen? 

Barnet mitt har en venn i barnehagen. De har gått på samme avdeling helt siden mitt barn begynte der. 

Jeg vet ikke for sikkert når vennen starter, men vennen er der alltid når barnet kommer og er det alltid når barnet mitt blir hentet. Nå er de såpass store at jeg har skjønt at barnet er der fra start til stenging. 

Barnet har også et yngre søsken på halvannet som også er der hele dagen. Hver dag jeg kommer for å hente mitt barn, står det yngre søskenet ved gjerdet der hvor bilene kommer. Barnet mitt sier at vennens søsken vil til mamma. 

Jeg har også inntrykk av at foreldrene jobber veldig mye, som gjør at de to barna går i bhg hele dagen. 

Det jeg stusset på, var at barnet mitt fortalte at vennen hadde kastet opp på natta og likevel var i barnehagen. (Vennen sa hn kastet opp i natt). Visstnok sier denne vennen mye rart, har alltid tenkt det er fordi hn har eldre søsken. 

Da vi var der på en samling ifbm feiring ville vennen kun sitte med oss og ikke foreldrene. 

Foreldrene hilste heller ikke på oss eller kom bort for å prate. 

Barna våre er bestevenner visstnok, men de har aldri villet ha kontakt. Jeg tok initiativ en gang, men moren var veldig avvisende. Det er greit nok. De kan være venner i barnehagen istedet. 

Jeg jobber vanligvis hjemmefra, men er nå i permisjon med "baby" på snart halvannet.. Kjenner veldig få mennesker utenom familien og jeg lurer faktisk på om det er normalt at barna har fulle dager.. Særlig det yngste barnet på halvannet som bare står ved gjerdet.. Og det med at mitt barns venn ble sendt i bhg med oppkast.. 

Tar det selvsagt med en klype salt, men jeg er totalt uvitende her. Dere som jobber fullt, hvordan gjør dere det mtp barnas tid i barnehagen? 

Anonymkode: 6c1a7...b52

Vennen til mitt barnehagebarn sin ene forelder jobber i bv og har barnet sitt i bhg hver dag. Vennen er der når vi leverer (dårlig ord) og når vi henter. Og de elsker barnehagen begge to 😅
 

dette er helt normalt 

noe mer du lurte på? 

Anonymkode: ce8ce...87a

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre helt normalt. Jobbet i barnehage tidligere og mange kommer når barnehagen åpner 06.30 og blir ikke hentet før stengetid 17.30. Ofte var det de hjemmeværende foreldrene som hadde barna lengst i barnehagen. 

Anonymkode: 8d23b...321

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Helt enig, jeg hadde faktisk drøftet bekymringen med ped.leder, de kjenner foreldrene og situasjonen bedre enn deg, men de setter nok pris på at du er oppmerksom og legger merke til ting. Det som skjedde under møte/samlingen er faktisk noe å bli litt bekymret over. 

Anonymkode: 9f1da...b91

Dummeste jeg har lest. Har flere ganger opplevd at barn har kommet og satt seg ved oss på slike samlinger. 

Anonymkode: 05a3d...341

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva pokker er det for et svar?? Er det virkelig ikke lov å snakke om slik? Man må kunne snakke om hva som er normalt eller ikke uten at noen skal tro man ser ned på hverandre av den grunn 😊 hadde jeg visst det var normalt, hadde jeg ikke trengt å spørre. 

Anonymkode: 6c1a7...b52

Joda, men jeg må si dette ikke er noe jeg selv la merke til de årene vi hadde barnehagebarn. 
 

Jeg tenker heller ikke over hvem som er igjen når vi henter på AKS. 
 

Angående oppkast å skal man være hjemme 48 timer etter siste bleie/oppkast med sykdom.

Jeg hadde mulighet til å levere sent/hente tidlig en periode - det var veldig lite populært. Fikk beskjed om å IKKE være der før 16.15 da jeg «forstyrret leken» og han måtte hales hjem da og. Ble sur når vi hentet og «ville leke mer». 
 

Samme i skolealder, helt uinteressert i å dra hjem tidlig og er i aktiv lek hver dag når vi henter. Spør hver bidige dag om vi ikke kan gå på butikken eller noe først og så hente :P 

Endret av DundreMilfin
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At barn er 8-9 timer i barnehagen hver dag er helt vanlig. Foreldre er på jobb, og ikke alle er to foreldre, evt har mulighet til å forskyve arbeidsdagen slik at en leverer sent og den andre henter tidlig. At barn er i barnehagen over 10 timer hver eneste dag høres derimot mer spesielt ut. 
Men, vet du dette egentlig? At ditt barn sier at det andre barnet sier at det kommer når barnehagen åpner er langt fra ensbetydende med at barnet faktisk blir levert 06:45. Ei heller at det alltid blir hentet ved stengetid. 
 

At barnet ville sitte med dere på samlingen er vel mest sannsynlig fordi det hadde lyst til å sitte med vennen sin. Ut fra hva du skriver så kjenner jo ikke du dette barnet godt, så det er lite trolig at det er pga dere foreldre. Noen barn er veldig selvgående og sosiale, og har ikke behov for å sitte på foreldrenes fang hele tiden. 

hilste ikke foreldrene på deg? Det kunne de med fordel ha gjort. Hvis mitt barn satt men en annen familie, attpåtil med barnets bestevenn, så hadde jeg hilst og slått av en prat. Kanskje de rett og slett er kjipe folk. Eller, kanskje de bare ikke kom så langt, er sjenert, ikke liker deg, var opptatt med andre  osv

Småsøsken som henger ved gjæret? Hvis det står der hele dagen og griner er det selvsagt et problem. Både fordi det isåfall høres ut som at barnet ikke har det så godt, og fordi barnehagen gjør en skikkelig dårlig jobb. Men, at det er vel egentlig ganske vanlig at noen unger henger ved gjæret når det begynner å komme foreldre for å hente. 

Barnet kastet opp den natten? Tja. Kanskje det? Ett av mine barn fikk ofte hostekuler om natten som gjorde at han kastet opp. Begge ungene har også kastet opp om kvelden fordi de spiste for mye søtt før leggetid. De var også forbi barnehagealder begge to før de sluttet å omtalt «alt» som lå i fortiden som «igår». Det de omtalte som igår kunne like gjerne være for en uke siden, eller et halvt år siden. For all del, denne ungen kan ha kastet opp av typen omgangssyke den natten og ha kjipe foreldre som sender i barnehagen likevel. Det er likevel minst like sannsynlig at oppkastepisoden var på et helt annet tidspunkt, eller at ungen gulpet eller kastet opp den natten men av årsaker som gjør at det er greit å gå i bhg dagen etter. 

Jeg skjønner at totalen her gjør at du stusser litt på hva som er greien i denne familien. Men, jeg synes samtidig at du bør ha litt kildekritikk. Nesten alt du reagerer på her er hva du hører av ditt barn, som har fått det fortalt av vennen. Fortellinger mellom to barnehagebarn skal man for all del ta på alvor, men det bør samtidig tas med en seriøs klype salt! 
Hvis alle disse tingene faktisk er slik du frykter så er det heldigvis ting barnehagen også bør ha fanget opp og evt fulgt opp. 

Anonymkode: 20ed6...530

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig trist :( men det er dessverre normalt. Er noen foreldre som prioriterer barna mer enn jobben :) som henter tidligere og har rå til å ta seg noen fri dager. Men ikke alle 🤷‍♀️

Anonymkode: b18d4...781

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kan være at man har spist for mye ja. Kan skje alle 

Anonymkode: 6c1a7...b52

Et barn som kaster opp om natten, kaster neppe opp fordi det har spist for mye. 

Anonymkode: 6a728...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det kommer jo helt an på hvorfor barnet kastet opp. Mange foreldre er også litt sløve når det kommer til å holde barna hjemme 48 timer etter omgangssyke etc.  men å kaste opp en gang betyr ikke nødvendigvis at barnet er syk

Anonymkode: 9aaee...016

Det er jo ikke normalt å kaste opp😳 så da er man faktisk syk jo.

Anonymkode: 3028c...5b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er dette normalen? 

Barnet mitt har en venn i barnehagen. De har gått på samme avdeling helt siden mitt barn begynte der. 

Jeg vet ikke for sikkert når vennen starter, men vennen er der alltid når barnet kommer og er det alltid når barnet mitt blir hentet. Nå er de såpass store at jeg har skjønt at barnet er der fra start til stenging. 

Barnet har også et yngre søsken på halvannet som også er der hele dagen. Hver dag jeg kommer for å hente mitt barn, står det yngre søskenet ved gjerdet der hvor bilene kommer. Barnet mitt sier at vennens søsken vil til mamma. 

Jeg har også inntrykk av at foreldrene jobber veldig mye, som gjør at de to barna går i bhg hele dagen. 

Det jeg stusset på, var at barnet mitt fortalte at vennen hadde kastet opp på natta og likevel var i barnehagen. (Vennen sa hn kastet opp i natt). Visstnok sier denne vennen mye rart, har alltid tenkt det er fordi hn har eldre søsken. 

Da vi var der på en samling ifbm feiring ville vennen kun sitte med oss og ikke foreldrene. 

Foreldrene hilste heller ikke på oss eller kom bort for å prate. 

Barna våre er bestevenner visstnok, men de har aldri villet ha kontakt. Jeg tok initiativ en gang, men moren var veldig avvisende. Det er greit nok. De kan være venner i barnehagen istedet. 

Jeg jobber vanligvis hjemmefra, men er nå i permisjon med "baby" på snart halvannet.. Kjenner veldig få mennesker utenom familien og jeg lurer faktisk på om det er normalt at barna har fulle dager.. Særlig det yngste barnet på halvannet som bare står ved gjerdet.. Og det med at mitt barns venn ble sendt i bhg med oppkast.. 

Tar det selvsagt med en klype salt, men jeg er totalt uvitende her. Dere som jobber fullt, hvordan gjør dere det mtp barnas tid i barnehagen? 

Anonymkode: 6c1a7...b52

Ikke alle har en arbeidstid så de kan dra tidlig, noen har kanskje en lang arbeidsvei. Kan du ikke ta med dette barnet hjem til dere noen ganger, istede for å kritisere andre foreldre som sikkert gjør så godt de kan.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er dessverre helt normalt. Jobbet i barnehage tidligere og mange kommer når barnehagen åpner 06.30 og blir ikke hentet før stengetid 17.30. Ofte var det de hjemmeværende foreldrene som hadde barna lengst i barnehagen. 

Anonymkode: 8d23b...321

At mange barn ofte er i barnehagen i 11 timer nekter jeg rett og slett å tro. 

Anonymkode: 702e8...aeb

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var de mange hårsåre mødre med dårlig samvittighet for barnas lange dager i barnehagen skjønner jeg..😳🙈

Å ha barnet i barnehagen full dag 0645-1700…ER lenge. Altfor lenge. Og burde faktisk ikke være lovlig spør du meg. Da skulle det helle fantes permisjonsordninger som tilrettela at barna slapp det.
Full barnehagedag= 10-timers ‘arbeidsdag for barnet. Så hjem å spise middag-kvelds…og i seng klokka 19..?

Altså 2 timer ‘fritid’ med mamma og pappa, før seng og ny barnehagedag. Ingen barn burde ha det slik😣

Anonymkode: 5390d...8df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...