Gå til innhold

Vennen til barnet mitt er hele dagen i bhg hver dag.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mange foreldre har desverre ikke mulighet til annet enn å ha barnet i barnehagen hele dagen, om de voksne er på jobb 8 timer (altså vanlig 7,5t + 1/2t lunsj) og har 1/2t - 1t pendlervei til og fra jobb, og i tillegg jobber 100% så blir det mange timer i barnehagen for barna.

Ikke alle har den luksusen at de kan ha hjemmekontor, fleksitid.. eller råd eller mulighet til å gå ned i stillingsprosent.

Ett barn kan godt spy fordi det har spist for mye, noe det ikke tålte/likte uten at det er smittsomt. 

Så klart litt snodig at barnet ikke ville sitte sammen med sine foreldre, men godt mulig det ikke var dere men ditt barn det ønsket å sitte sammen med. Om du er bekymret så er det bedre du spør foreldrene om barnet kan få bli med ditt barn hjem fra barnehagen en dag for å leke mer sammen enn at vi skal drive å spekulere, vi får jo bare din side av saken uansett. Evt kan du uttrykke din skepsis til barnehagen, også får de ta det derfra.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt normalt. Ikke bry deg om hva andre gjør. 

Anonymkode: e289a...307

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

For noen nedlatende svar her. Kvinneguiden er til for å lure på mye. Tror dere sure svarere her inne er de som bør finne dere noe annet å gjøre på😂

TS, det er ikke alle som har muligheten til å ha barna mindre i barnehagen. Kanskje de hadde planlagt det, men så skjedde det en forandring i livssituasjonen som gjør at de er nødt til å jobbe mye f.eks., mange sliter økonomisk nå, og har slitt under Corona. Hvem vet. Synd for barna selvsagt, og synd at de ikke ønsker kontakt, men de er kanskje bare superslitne. 

 

Anonymkode: f1f1b...1c4

Nedlatende innlegg fortjener nedlatende svar. 
 

- Et barn på 1,5 år som står ved porten «hele dagen» og vil til mamma. Kan vel ikke skylde på foreldrene her, men heller barnehagen som lar barnet stå der hele dagen. 

- Foreldrene kom ikke bort for å hilse (det kunne jo ts gjort, tviler på at de ignorerte henne).

-Foreldrene har ikke tatt initiativ til å bli kjent, ts har gjort det én eneste gang selv. 

-Barnet til ts sier at vennen sier det har kastet opp i natt. Vi vet altså ikke om dette er noe barnet til ts har funnet på, tatt feil av barnet, misforstått eller om vennen tar feil av dager eller fått en reaksjon på noe. Eller at han har omgangssyke og at foreldrene er slappe, men det er alt for lite sikkert til å dra en konklusjon på. 

Anonymkode: bc4ab...cc1

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis foreldrene jobber fulltid må vel barnet være fulltid i barnehagen? 

Det er ikke alle som kan jobbe hjemmefra og la arbeidsgiver betale for tiden du bruker på tidlig henting og samvær med barnet ditt.

Anonymkode: 958c8...b47

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

For noen nedlatende svar her. Kvinneguiden er til for å lure på mye. Tror dere sure svarere her inne er de som bør finne dere noe annet å gjøre på😂

TS, det er ikke alle som har muligheten til å ha barna mindre i barnehagen. Kanskje de hadde planlagt det, men så skjedde det en forandring i livssituasjonen som gjør at de er nødt til å jobbe mye f.eks., mange sliter økonomisk nå, og har slitt under Corona. Hvem vet. Synd for barna selvsagt, og synd at de ikke ønsker kontakt, men de er kanskje bare superslitne. 

 

Anonymkode: f1f1b...1c4

Typisk å kalle det «nedlatende svar» når ikke svarene ts får faller i smak.

Anonymkode: 8f820...592

  • Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente jo ikke å virke nedlatende..forstår at noen kan ta seg nært av innlegget.. Men da veit jeg det er normalt. Så fint. Folk gjør veldig forskjellig tydeligvis. 

Ts. 

Anonymkode: 6c1a7...b52

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg mente jo ikke å virke nedlatende..forstår at noen kan ta seg nært av innlegget.. Men da veit jeg det er normalt. Så fint. Folk gjør veldig forskjellig tydeligvis. 

Ts. 

Anonymkode: 6c1a7...b52

Folk har alltid gjort det forskjellig. Det er ikke et nytt fenomen.

Anonymkode: 8f820...592

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er dette normalen? 

Barnet mitt har en venn i barnehagen. De har gått på samme avdeling helt siden mitt barn begynte der. 

Jeg vet ikke for sikkert når vennen starter, men vennen er der alltid når barnet kommer og er det alltid når barnet mitt blir hentet. Nå er de såpass store at jeg har skjønt at barnet er der fra start til stenging. 

Barnet har også et yngre søsken på halvannet som også er der hele dagen. Hver dag jeg kommer for å hente mitt barn, står det yngre søskenet ved gjerdet der hvor bilene kommer. Barnet mitt sier at vennens søsken vil til mamma. 

Jeg har også inntrykk av at foreldrene jobber veldig mye, som gjør at de to barna går i bhg hele dagen. 

Det jeg stusset på, var at barnet mitt fortalte at vennen hadde kastet opp på natta og likevel var i barnehagen. (Vennen sa hn kastet opp i natt). Visstnok sier denne vennen mye rart, har alltid tenkt det er fordi hn har eldre søsken. 

Da vi var der på en samling ifbm feiring ville vennen kun sitte med oss og ikke foreldrene. 

Foreldrene hilste heller ikke på oss eller kom bort for å prate. 

Barna våre er bestevenner visstnok, men de har aldri villet ha kontakt. Jeg tok initiativ en gang, men moren var veldig avvisende. Det er greit nok. De kan være venner i barnehagen istedet. 

Jeg jobber vanligvis hjemmefra, men er nå i permisjon med "baby" på snart halvannet.. Kjenner veldig få mennesker utenom familien og jeg lurer faktisk på om det er normalt at barna har fulle dager.. Særlig det yngste barnet på halvannet som bare står ved gjerdet.. Og det med at mitt barns venn ble sendt i bhg med oppkast.. 

Tar det selvsagt med en klype salt, men jeg er totalt uvitende her. Dere som jobber fullt, hvordan gjør dere det mtp barnas tid i barnehagen? 

Anonymkode: 6c1a7...b52

Mine har fulle dager. Både mannen og jeg jobber som leger, med ganske satt arbeidstid. Vi kan altså ikke flexe, og må levere tidlig og hente sent dessverre. 

Anonymkode: f8367...cc5

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg mente jo ikke å virke nedlatende..forstår at noen kan ta seg nært av innlegget.. Men da veit jeg det er normalt. Så fint. Folk gjør veldig forskjellig tydeligvis. 

Ts. 

Anonymkode: 6c1a7...b52

Hvorfor svarer du ikke på følgende:

Hvordan vet du med sikkhet at barnet er der fra 0645-1700?

Anonymkode: da803...038

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er dette normalen? 

Barnet mitt har en venn i barnehagen. De har gått på samme avdeling helt siden mitt barn begynte der. 

Jeg vet ikke for sikkert når vennen starter, men vennen er der alltid når barnet kommer og er det alltid når barnet mitt blir hentet. Nå er de såpass store at jeg har skjønt at barnet er der fra start til stenging. 

Barnet har også et yngre søsken på halvannet som også er der hele dagen. Hver dag jeg kommer for å hente mitt barn, står det yngre søskenet ved gjerdet der hvor bilene kommer. Barnet mitt sier at vennens søsken vil til mamma. 

Jeg har også inntrykk av at foreldrene jobber veldig mye, som gjør at de to barna går i bhg hele dagen. 

Det jeg stusset på, var at barnet mitt fortalte at vennen hadde kastet opp på natta og likevel var i barnehagen. (Vennen sa hn kastet opp i natt). Visstnok sier denne vennen mye rart, har alltid tenkt det er fordi hn har eldre søsken. 

Da vi var der på en samling ifbm feiring ville vennen kun sitte med oss og ikke foreldrene. 

Foreldrene hilste heller ikke på oss eller kom bort for å prate. 

Barna våre er bestevenner visstnok, men de har aldri villet ha kontakt. Jeg tok initiativ en gang, men moren var veldig avvisende. Det er greit nok. De kan være venner i barnehagen istedet. 

Jeg jobber vanligvis hjemmefra, men er nå i permisjon med "baby" på snart halvannet.. Kjenner veldig få mennesker utenom familien og jeg lurer faktisk på om det er normalt at barna har fulle dager.. Særlig det yngste barnet på halvannet som bare står ved gjerdet.. Og det med at mitt barns venn ble sendt i bhg med oppkast.. 

Tar det selvsagt med en klype salt, men jeg er totalt uvitende her. Dere som jobber fullt, hvordan gjør dere det mtp barnas tid i barnehagen? 

Anonymkode: 6c1a7...b52

Blir litt bekymret når du skriver at du ikke har noe nettverk. 

Anonymkode: e879e...f1c

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang oppkast: barnet mitt hoster ofte opp slim når han er forkjølet og sier han kaster opp. Han hoster så han brekker seg. Ofte på natten og er helt fin på dagen (ved vanlig forkjølelse). Jeg merker veldig forskjell på dette og omgangssyke. 

Ang tid i bhg: for feks alenemor som jobber 8 timer pr dag feks kl 8-16 og har litt vei å kjøre+trafikk så blir barna fort i bhg kl 7.30-16.45. Dagene og økonomien går ikke opp uten å jobbe fult for noen og da blir det lange dager i bhg, men kos tas igjen på kvelder og helger og barna prioriteres høyt kveld og helg. 

Anonymkode: f6fb4...87d

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke maxtid i bgh deres? 

Anonymkode: 04eec...015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverer barna mine i barnehage hver dag fordi jeg må jobbe hver dag. Selv jobber jeg i 8 timer og så tar det en halv time hver vei mellom barnehage og jobb. Derfor er mine barn 9 timer i barnehagen. Kunne jeg ha valgt, ville jeg redusert tiden betydelig. Men jeg kan ikke velge og må jobbe for å tjene nok penger til å ha hus og mat til barna. Er alene med barna

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

når barnet heller ville være med dere under det møtet, enn med sine foreldre som virket likegyldig, da taler det for seg selv. jeg hadde og vært bekymret

Anonymkode: 86517...702

Helt enig, jeg hadde faktisk drøftet bekymringen med ped.leder, de kjenner foreldrene og situasjonen bedre enn deg, men de setter nok pris på at du er oppmerksom og legger merke til ting. Det som skjedde under møte/samlingen er faktisk noe å bli litt bekymret over. 

Anonymkode: 9f1da...b91

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Helt enig, jeg hadde faktisk drøftet bekymringen med ped.leder, de kjenner foreldrene og situasjonen bedre enn deg, men de setter nok pris på at du er oppmerksom og legger merke til ting. Det som skjedde under møte/samlingen er faktisk noe å bli litt bekymret over. 

Anonymkode: 9f1da...b91

Det kunne ikke falle deg inn at barnet kanskje heller ville være sammen med VENNEN sin enn med ts?🤦‍♀️

Anonymkode: 8f820...592

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er både normalt, og ikke normalt. Bestevenninnen til datteren min var også i barnehagen hele dagene, og jeg fikk litt vondt av henne innimellom. Men avtalte innimellom med foreldrene at barnet kunne bli med oss hjem.

Anonymkode: 70dc0...101

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

når barnet heller ville være med dere under det møtet, enn med sine foreldre som virket likegyldig, da taler det for seg selv. jeg hadde og vært bekymret

Anonymkode: 86517...702

Ja, det er jo åpenbart at ts reagerer på flere ting her. Denne tråden er full av typiske kvinneguidenkjerringer som bare skal kjefte

Anonymkode: 2f915...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.5.2022 den 15.00):

Hva pokker er det for et svar?? Er det virkelig ikke lov å snakke om slik? Man må kunne snakke om hva som er normalt eller ikke uten at noen skal tro man ser ned på hverandre av den grunn 😊 hadde jeg visst det var normalt, hadde jeg ikke trengt å spørre. 

Anonymkode: 6c1a7...b52

Det var vel et helt passende svar til ditt dømmende innlegg. Forklede som at du «lurer på om dette er normalt» det vet du veldig godt at det er. I enhver barnehage vil det være barn som av ulike grunner er der hele åpningstiden. Ingenting å henge seg opp i. 

AnonymBruker skrev (På 21.5.2022 den 15.01):

Også normalt å sende selvom man kaster opp, hah, trodde det ikke var lov 😐

Anonymkode: 6c1a7...b52

Du vet veldig godt at dette ikke er lov, du har selv barn i barnehage, du VET ergo reglene! « du aner ikke om det er tilfelle! Her er det tredjehåndsinformasjon der de to første leddene er barn. 

AnonymBruker skrev (På 21.5.2022 den 15.22):

Barnet vårt kastet opp i vinter. Hen snakket i flere uker om at hen kastet opp i dag, i natt, i morgen. Sa det med 100% overbevisning og alle trodde naturligvis på barnet når hen sa hen kastet opp i dag. Mens realiteten var at det var 3 uker tidligere, en fredag kveld. 

Anonymkode: 8befe...16e

Dette! Eldste min syntes lillesøster fikk så masse oppmerksomhet da hun kastet opp,  at han stolt sa at det HAN hadde kastet opp. 

Anonymkode: 2d689...a37

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ghostface

Før i tiden var det vanlig at barnet var der hele dagen. Jeg på grunn av at begge foreldrene mine var på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du vet veldig godt at dette ikke er lov, du har selv barn i barnehage, du VET ergo reglene! « du aner ikke om det er tilfelle! Her er det tredjehåndsinformasjon der de to første leddene er barn. 

Anonymkode: 2d689...a37

Lol, det er mange som driter i de reglene uten at det gjør det til omsorgssvikt.

Anonymkode: 8f820...592

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...