Gå til innhold

Vennen til barnet mitt er hele dagen i bhg hver dag.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er dette normalen? 

Barnet mitt har en venn i barnehagen. De har gått på samme avdeling helt siden mitt barn begynte der. 

Jeg vet ikke for sikkert når vennen starter, men vennen er der alltid når barnet kommer og er det alltid når barnet mitt blir hentet. Nå er de såpass store at jeg har skjønt at barnet er der fra start til stenging. 

Barnet har også et yngre søsken på halvannet som også er der hele dagen. Hver dag jeg kommer for å hente mitt barn, står det yngre søskenet ved gjerdet der hvor bilene kommer. Barnet mitt sier at vennens søsken vil til mamma. 

Jeg har også inntrykk av at foreldrene jobber veldig mye, som gjør at de to barna går i bhg hele dagen. 

Det jeg stusset på, var at barnet mitt fortalte at vennen hadde kastet opp på natta og likevel var i barnehagen. (Vennen sa hn kastet opp i natt). Visstnok sier denne vennen mye rart, har alltid tenkt det er fordi hn har eldre søsken. 

Da vi var der på en samling ifbm feiring ville vennen kun sitte med oss og ikke foreldrene. 

Foreldrene hilste heller ikke på oss eller kom bort for å prate. 

Barna våre er bestevenner visstnok, men de har aldri villet ha kontakt. Jeg tok initiativ en gang, men moren var veldig avvisende. Det er greit nok. De kan være venner i barnehagen istedet. 

Jeg jobber vanligvis hjemmefra, men er nå i permisjon med "baby" på snart halvannet.. Kjenner veldig få mennesker utenom familien og jeg lurer faktisk på om det er normalt at barna har fulle dager.. Særlig det yngste barnet på halvannet som bare står ved gjerdet.. Og det med at mitt barns venn ble sendt i bhg med oppkast.. 

Tar det selvsagt med en klype salt, men jeg er totalt uvitende her. Dere som jobber fullt, hvordan gjør dere det mtp barnas tid i barnehagen? 

Anonymkode: 6c1a7...b52

  • Liker 2
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor bryr det deg?

Anonymkode: 8f820...592

  • Liker 37
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor bryr det deg?

Anonymkode: 8f820...592

Jeg spør om dette er normalt. Hva jeg bryr meg om er totalt irrelevant. 

Anonymkode: 6c1a7...b52

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja det er normalt og ikke noe du trenger å legge deg opp i. Lett å sitte på sin høye hest når man har enklere hverdag enn andre.

Anonymkode: 8f820...592

Hva pokker er det for et svar?? Er det virkelig ikke lov å snakke om slik? Man må kunne snakke om hva som er normalt eller ikke uten at noen skal tro man ser ned på hverandre av den grunn 😊 hadde jeg visst det var normalt, hadde jeg ikke trengt å spørre. 

Anonymkode: 6c1a7...b52

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt normalt.

Anonymkode: fa049...3ba

  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva pokker er det for et svar?? Er det virkelig ikke lov å snakke om slik? Man må kunne snakke om hva som er normalt eller ikke uten at noen skal tro man ser ned på hverandre av den grunn 😊 hadde jeg visst det var normalt, hadde jeg ikke trengt å spørre. 

Anonymkode: 6c1a7...b52

Også normalt å sende selvom man kaster opp, hah, trodde det ikke var lov 😐

Anonymkode: 6c1a7...b52

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Også normalt å sende selvom man kaster opp, hah, trodde det ikke var lov 😐

Anonymkode: 6c1a7...b52

Det kommer jo helt an på hvorfor barnet kastet opp. Mange foreldre er også litt sløve når det kommer til å holde barna hjemme 48 timer etter omgangssyke etc.  men å kaste opp en gang betyr ikke nødvendigvis at barnet er syk

Anonymkode: 9aaee...016

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

når barnet heller ville være med dere under det møtet, enn med sine foreldre som virket likegyldig, da taler det for seg selv. jeg hadde og vært bekymret

Anonymkode: 86517...702

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kommer jo helt an på hvorfor barnet kastet opp. Mange foreldre er også litt sløve når det kommer til å holde barna hjemme 48 timer etter omgangssyke etc.  men å kaste opp en gang betyr ikke nødvendigvis at barnet er syk

Anonymkode: 9aaee...016

Kan være at man har spist for mye ja. Kan skje alle 

Anonymkode: 6c1a7...b52

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.5.2022 den 15.00):

Hva pokker er det for et svar?? Er det virkelig ikke lov å snakke om slik? Man må kunne snakke om hva som er normalt eller ikke uten at noen skal tro man ser ned på hverandre av den grunn 😊 hadde jeg visst det var normalt, hadde jeg ikke trengt å spørre. 

Anonymkode: 6c1a7...b52

Og hva pokker er det for en tråd der man skal sitte å spekulere i hvorfor enkelte er i barnehagen lengre enn andre? 

MorTil2 skrev (På 21.5.2022 den 15.05):

Mellom linjene aner jeg et behov for å fortelle at du mener at dine valg er bedre enn valgene de andre foreldrene tar. Og for å bekrefte dette, plukker du ut enkeltstående episoder for å finne bekreftelse for dette.

Det er flott at du har anledning til å ha barnet ditt mer hjemme og gi det kortere dager i barnehagen. Men dette er ikke nødvendigvis normalen, mer enn at barna er der hele dager. Et sted midt imellom er nok mer "normalt". Hvis man absolutt skal bruke det begrepet.

Jeg tenker at de fleste foreldre vil det beste for barnet sitt. Samtidig skal hverdagens krav også passe inn i dette ønsket. Å sette seg til "doms" over andres valg utifra hva du i helt enkeltstående tilfeller opplever eller ser, det synes jeg blir rett og slett for feil.

Kanskje du heller skal få deg noe annet å bruke tiden din på. Så slipper du å gruble så mye på dette.

 

Dette.

Anonymkode: 8f820...592

  • Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke unormalt i hvert fall.

Anonymkode: 59d4e...b88

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er normalt med åtte timers arbeidsdag, samt noe reisetid. Ikke alle kan flytte arbeidsdagene slik at en forelder begynner tidlig og den andre sent heller. Med andre ord, det er helt normalt med lange dager i barnehagen.

Du er hjemme, men sender likevel eldstebarnet ditt i barnehagen hver dag. Noen vil mene at det er galt også.

Anonymkode: 2d1ac...584

  • Liker 15
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Også normalt å sende selvom man kaster opp, hah, trodde det ikke var lov 😐

Anonymkode: 6c1a7...b52

Barn skal holdes hjemme i 48 timer etter oppkast/diaré, det er regelen. Men tro meg, mange driter i det. 

Anonymkode: c2fd6...16b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen nedlatende svar her. Kvinneguiden er til for å lure på mye. Tror dere sure svarere her inne er de som bør finne dere noe annet å gjøre på😂

TS, det er ikke alle som har muligheten til å ha barna mindre i barnehagen. Kanskje de hadde planlagt det, men så skjedde det en forandring i livssituasjonen som gjør at de er nødt til å jobbe mye f.eks., mange sliter økonomisk nå, og har slitt under Corona. Hvem vet. Synd for barna selvsagt, og synd at de ikke ønsker kontakt, men de er kanskje bare superslitne. 

 

Anonymkode: f1f1b...1c4

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde reagert selv..

Anonymkode: 40d00...f10

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da regner jeg med at også ditt barn har relativt normal dag i bhg (typ 8-9 timer) siden du reagerer. Hadde ditt barn vært der fra 10-15 så tror jeg ikke du kunne reagert, for de fleste er der da. 
 

Folk må virkelig begynne å passe på seg selv. Vet du for eksempel hvor lang kjørevei de har til jobb? Vet du at alt er fint hjemme? 
 

Noen ganger er hjemme-situasjonen noe helt annet enn man tror, og da er det fint at de har barnehagen, tenker jeg. 

Anonymkode: c2fd6...16b

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Også normalt å sende selvom man kaster opp, hah, trodde det ikke var lov 😐

Anonymkode: 6c1a7...b52

Barnet vårt kastet opp i vinter. Hen snakket i flere uker om at hen kastet opp i dag, i natt, i morgen. Sa det med 100% overbevisning og alle trodde naturligvis på barnet når hen sa hen kastet opp i dag. Mens realiteten var at det var 3 uker tidligere, en fredag kveld. 

Anonymkode: 8befe...16e

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg spør om dette er normalt. Hva jeg bryr meg om er totalt irrelevant. 

Anonymkode: 6c1a7...b52

Ja, det er normalt.

Anonymkode: 4679f...904

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...