AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #1 Skrevet 21. mai 2022 Atv. I gata der vi bor (blindvei, grusvei, på landet) kjører ofte barn (som bor i gata) med atv. Det er igrunnen greit, men de kjører ofte uten hjelm. Dette er barn i barneskolealder, og de har ordentlige atver. Det går fort. Ofte sitter/står ett barn i hengeren mens de kjører i full fart. Uten hjelm. Jeg har nevnt det for barna, og foreldrene vet det, men ingen ting skjer. Hva gjør jeg? Redd for å bry meg borti, da disse foreldrene er litt bedrevitere. Redd det er jeg som må plukke opp de barna en gang de kjører av.. Anonymkode: 6811d...178
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #2 Skrevet 21. mai 2022 Ring politiet og tips dem. Såpass mange ulykker der barn og voksne dør ar det tar de seriøst. Anonymkode: 46d25...962 4
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #3 Skrevet 21. mai 2022 Her hvor jeg bor så var det nylig en ulykke der et barn ble skadet i en ATV-ulykke, det var foreldre som hadde latt barna kjøre med ATV og det ble selvfølgelig politisak av det og barnevernet ble også koblet inn. Vegtrafikkloven gjelder over alt og også på privat eiendom, selv om det er ATV som er beregnet for barn så har de ikke lov til å kjøre med den noen steder. Det eneste unntaket er godkjente baner hos klubber som er medlemmer i NBF, men selv på disse banene så må kjøretøyene være typegodkjent så disse billige ATV og motorsykler fra Kina som er så populære er ikke godtatt. Det beste er å tipse politiet før det skjer en ulykke, en ting er faren for liv og helse men selv med mindre skader så vil det får kjempestore konsekvenser hvis politiet kommer inn i bildet. Anonymkode: 9e1b3...4c8 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå