Gå til innhold

Gå fra mannen/ hva med barnet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Giftet meg nylig (og aner snart ikke hvorfor) og vi har et barn på snart 3 år. 

Jeg har lenge sagt at jeg syns forholdet vårt skranter, og at jeg føler han ikke vil ha meg. Det blir lovet at det ikke stemmer, og at han skal bli bedre på de små tingene i hverdagen. 
Dette har ikke skjedd, og det føles som om vi bare bor sammen. Han jobber mye, så jeg er mest alene og gjør mest alene. Han er heller ikke voldsomt interessert når han er hjemme. I hverken barnet eller meg. 

Så finner jeg ut for sikkert 10. gang, at han lyver til meg om en så dustete ting som røyk. Han gikk over til snus når vi fikk barn, og siden til nikotinfri snus. Så er jo alt bare tydeligvis løgn, og jeg har sagt dette en million ganger. Jeg orker ikke å bli løyet for hele tiden. Har spurt flere ganger fordi han lukter røyk, men han nekter. Og hva finner jeg i bilen nå i kveld? Masse røykpakker. Jeg ble ikke overraska, men bare jævla skuffa.. 

Nå angrer jeg på hele jævla giftemålet, og at jeg i det hele tatt gadd dette i første omgang. 
Hadde vi ikke hatt barn, hadde jeg gått. Men jeg vil ikke at mitt barn skal vokse opp i to hjem.. og vet heller ikke hvordan jeg skulle klart meg økonomisk. Samtidig vet jeg ikke hvordan vi skal få det bra, når han åpenbart ikke klarer å være ærlig med meg. 
Vet ikke hva jeg vil med dette.. men er det noen andre som har det sånn? Kan man noen gang lære å kommunisere uten løgn? 

Anonymkode: 009b5...973

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har bare et godt råd; Familievernkontoret!

Anonymkode: ce820...375

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Giftet meg nylig (og aner snart ikke hvorfor) og vi har et barn på snart 3 år. 

Jeg har lenge sagt at jeg syns forholdet vårt skranter, og at jeg føler han ikke vil ha meg. Det blir lovet at det ikke stemmer, og at han skal bli bedre på de små tingene i hverdagen. 
Dette har ikke skjedd, og det føles som om vi bare bor sammen. Han jobber mye, så jeg er mest alene og gjør mest alene. Han er heller ikke voldsomt interessert når han er hjemme. I hverken barnet eller meg. 

Så finner jeg ut for sikkert 10. gang, at han lyver til meg om en så dustete ting som røyk. Han gikk over til snus når vi fikk barn, og siden til nikotinfri snus. Så er jo alt bare tydeligvis løgn, og jeg har sagt dette en million ganger. Jeg orker ikke å bli løyet for hele tiden. Har spurt flere ganger fordi han lukter røyk, men han nekter. Og hva finner jeg i bilen nå i kveld? Masse røykpakker. Jeg ble ikke overraska, men bare jævla skuffa.. 

Nå angrer jeg på hele jævla giftemålet, og at jeg i det hele tatt gadd dette i første omgang. 
Hadde vi ikke hatt barn, hadde jeg gått. Men jeg vil ikke at mitt barn skal vokse opp i to hjem.. og vet heller ikke hvordan jeg skulle klart meg økonomisk. Samtidig vet jeg ikke hvordan vi skal få det bra, når han åpenbart ikke klarer å være ærlig med meg. 
Vet ikke hva jeg vil med dette.. men er det noen andre som har det sånn? Kan man noen gang lære å kommunisere uten løgn? 

Jeg leser mellom linjene at du er en ganske kontrollerende dame, uten så stort rom for tillit og respekt. 
kan det stemme? Gå inder selv først er mitt råd. 

Anonymkode: 734ca...dc6

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan ikke barnet vokse opp med «to hjem»? Barn tar ikke skade av det. Da kan du bare holde ut 15 år til med denne mannen «for barnets skyld» så ser du hva du har igjen av livet etter det. 

Anonymkode: 22cec...9bd

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det beste for barnet er fornøyde foreldre. Må dere være på hver deres kant, så er det greit.

Det finnes overgangsstønad og diverse. Og så må du jo bare jobbe på. I Norge skal man ikke være avhengig av mannen for økonomiens del!

Anonymkode: 70e84...4e3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Dere får ta ett skikkelig tak og prøve å få forholdet på rett kjøl. Om han ikke greier å slutte å røyke så greit, da får han innrømme det også får han røyke utendørs, tygge tyggis, vaske hender... alt som kan gjøres for å minske mulig lukt.

Om dere ikke klarer å snu følelsen du har av at forholdet rakner så er det langt bedre for barnet at dere skilles nå, enn at dere skal holde ut sammen til barnet blir voksent. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg leser mellom linjene at du er en ganske kontrollerende dame, uten så stort rom for tillit og respekt. 
kan det stemme? Gå inder selv først er mitt råd. 

Anonymkode: 734ca...dc6

Ja du vet, ikke så lett å bygge tillit og respekt på løgn. Hva tror du liksom er grunnen til mangel på tillit og respekt? 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor maser du sånn på han pga den røyken? Han juger om det fordi han ikke gidder å krangle og så var det vel ikke meningen at du skulle finne røyken i bilen.

Jeg tror - det virker sånn ut ifra energien i HI - at du kommer til å fortsette å mase og han kommer til å fortsette å juge. Så dere må bryte mønsteret hvis dere skal ha et ærlig forhold.

Når det er sagt så er jeg enig med den som sa at barnet har det best når foreldrene har det bra og om det er sammen eller hver for seg er noe man må spørre seg om. Ikke holde sammen for enhver pris, men hva er best for barnet.

Og når det er sagt: Jeg ville ikke vært i forhold med en som lyver for meg, jeg ville ikke vært i forhold med en jeg ikke kan stole på, så hvis du hadde spurt meg hva jeg ville gjort så hadde svaret vært at jeg hadde skilt meg og gått. 

Anonymkode: bf02e...894

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor maser du sånn på han pga den røyken? Han juger om det fordi han ikke gidder å krangle og så var det vel ikke meningen at du skulle finne røyken i bilen.

Jeg tror - det virker sånn ut ifra energien i HI - at du kommer til å fortsette å mase og han kommer til å fortsette å juge. Så dere må bryte mønsteret hvis dere skal ha et ærlig forhold.

Når det er sagt så er jeg enig med den som sa at barnet har det best når foreldrene har det bra og om det er sammen eller hver for seg er noe man må spørre seg om. Ikke holde sammen for enhver pris, men hva er best for barnet.

Og når det er sagt: Jeg ville ikke vært i forhold med en som lyver for meg, jeg ville ikke vært i forhold med en jeg ikke kan stole på, så hvis du hadde spurt meg hva jeg ville gjort så hadde svaret vært at jeg hadde skilt meg og gått. 

Jeg maser fordi jeg har tatt han i å lyve flere ganger, og jeg har prøvd å forklare at det er bedre han forteller meg at han har røkt. Jeg er jo ikke dum.. jeg lukter det lang vei, men han nekter og lyver, helt til jeg finner det. Og det tar liksom ikke slutt med den løgnen. 

Jeg hadde fått det vanskeligere økonomisk, men utenom det så hadde livet vært som før. Jeg gjør det meste alene uansett. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg maser fordi jeg har tatt han i å lyve flere ganger, og jeg har prøvd å forklare at det er bedre han forteller meg at han har røkt. Jeg er jo ikke dum.. jeg lukter det lang vei, men han nekter og lyver, helt til jeg finner det. Og det tar liksom ikke slutt med den løgnen. 

Jeg hadde fått det vanskeligere økonomisk, men utenom det så hadde livet vært som før. Jeg gjør det meste alene uansett. 

Han kommer uansett ikke til å si sannheten hvis han føler at du maser og gnager, så kan du ikke bare legge bort masingen om det der. Bare akseptere at han røyker så blir det en konflikt mindre der. 

Du vet at han ljuger, så enten må du bare finne deg i det eller så må du gå. Det er kanskje litt svart-hvitt, men det er sånn jeg ser det. Når han ljuger om dette så ljuger han sikkert om andre ting også.

Du klarer deg helt sikkert alene og så slipper du et kjempestort stressmoment i å ha han rundt deg når du ikke stoler på han og han er et uromoment for deg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å skille seg fordi mannen røyker....?

Anonymkode: 2fa46...4c8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Å skille seg fordi mannen røyker....?

Anonymkode: 2fa46...4c8

Nei. Skille seg fordi mannen juger. 

AnonymBruker
Skrevet

Kort prosess. Kast ut og finn deg en ny en. En avholdsmann.

Anonymkode: 297d0...f38

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i all verden giftet du deg ??? 
Mannen kunne umulig ha forandret seg då mye på denne tiden ? 

Anonymkode: 08cf9...660

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei. Skille seg fordi mannen juger. 

kanskje ektemannen ønsker å skille seg, fordi tråd-starter her er en forbanna masekjærring? 

Anonymkode: 1ebbd...810

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

kanskje ektemannen ønsker å skille seg, fordi tråd-starter her er en forbanna masekjærring? 

Anonymkode: 1ebbd...810

I så fall er de jo enige, så hva er problemet?

Eksen min løy også om røyk. Og alkohol, og hvor han hadde vært når han ble borte hele natten, og om at han ikke hadde vært utro.

Selv utroskapen kunne jeg jobbet med hvis han hadde vært ærlig om det. Det var løgnen som ødela.

Anonymkode: 89536...001

AnonymBruker
Skrevet

Hei ts. Selvfølgelig får du umiddelbart kritikk for å ta opp dette med røyken, typisk kg. Alt må åpenbart være din skyld og du er kontrollerende. Jeg leser det slik: du har blitt løyet for i mange år og har en mann som hverken viser interesse for deg som kone eller familien AS. Har selv vært i et slikt ekteskap, og er det delvis enda. Noe har blitt bedre, men mye er uendret. Det tærer veldig på både følelser, energi, livsgleden og familien.

Mannen her i huset løy mye de første årene. Han skapte store økonomiske problemer og løy om småting hele tiden. Dette har gjort det veldig vanskelig å stole på ham. Ser han fortsatt bruker penger som en full sjømann ved første mulighet og han må hele tiden holdes i tøylene. Han har blitt bedre på husarbeid og å ta sin del hjemme, men han må hele tiden ha påminnelser og nærmest dyttes ut døren med barna ferdig påkledd for å komme seg ut. 

Min anbefaling er å gå nå. Gå før dere får flere barn. Det er lettere å være alene med et enn flere. Det er lettere å være seg selv og ha et godt liv uten en som konstant tærer på deg. 

Anonymkode: 98bf9...625

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Beklager, men her velger du å bli pga deg selv og ikke barnet😉 Du vil ikke at barnet deres skal vokse opp i to hjem, men du vil heller at barnet skal vokse opp i samme hjem med en far som er uinteressert i h*n? 

Anonymkode: c86f2...3c7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Typisk eksempel på hjelpesløshet når en fortsetter et slikt tilsynelatende «forhold»

Anonymkode: 22cec...9bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...