Gå til innhold

Erfaring med å bo på Askøy (og Ask,Hauglandshella)?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Erfaringer? Tenker mest på barn, skolene, oppvekstmiljø, miljøet blant barna/i klassen, lærere osv på skoler der ute. Og føles Haugland og Ask «langt ut»? 

Hvordan er køen til og fra i rushtiden? 

Anonymkode: ace33...273

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Køen er ca like jævli som til Sotra, resten kan jeg ikke uttale meg om. Husk også at hele Askøy er dekket med bommer, noe som nå har medført at Askøy har den høyeste elbilbestanden på hele Vestlandet. 

Anonymkode: a4c4d...bad

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Køen er ca like jævli som til Sotra, resten kan jeg ikke uttale meg om. Husk også at hele Askøy er dekket med bommer, noe som nå har medført at Askøy har den høyeste elbilbestanden på hele Vestlandet. 

Har også hørt at den ikke kan sammenlignes med Sotra.. køen altså 🥴 

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Bomstasjoner «overalt», mye kø i rushtiden, skolene varierer nok veldig, jeg kjenner flere som bor på Askøy og noen er fornøyd med skolene og barnehagene, andre er ikke det. Og jo lenger ut på Askøy jo færre busser går det. 

Anonymkode: 75860...810

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bomstasjoner «overalt», mye kø i rushtiden, skolene varierer nok veldig, jeg kjenner flere som bor på Askøy og noen er fornøyd med skolene og barnehagene, andre er ikke det. Og jo lenger ut på Askøy jo færre busser går det. 

Anonymkode: 75860...810

Derfor boligene er så billige kanskje? Men mye rush, hva vil det si av tid? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Derfor boligene er så billige kanskje? Men mye rush, hva vil det si av tid? 

Spørs litt når du kjører. Om ettermiddagen tetter det seg til rundt kl 15. Broen er populær blant selvmordskandidater, da stenges den. 

Selv bor jeg rett før Sotrabroen og har opplevd å bruke nærmere en time fra Knappetunnelen og hjem. 

Et alternativ er å ta båt til sentrum fra Kleppestø. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Erfaringer? Tenker mest på barn, skolene, oppvekstmiljø, miljøet blant barna/i klassen, lærere osv på skoler der ute. Og føles Haugland og Ask «langt ut»? 

Hvordan er køen til og fra i rushtiden? 

Angående trafikken så kommer det  an på hvor du jobber. Jeg bruker 45 min til indre Arna fra Askøy og bruker ca 50 til litt over en time hulen. Bor ca 5 min fra Kleppestø. 

Jeg har en kollega som har barn som også bor på Askøy. Han sier at han ikke ønsker at barna skal gå på skolen her da miljøet er dårlig. Mye mobbing og rus på ungdomsskolen. De kommer til å flytte til Bergen når barna begynner på skolen. 

Anonymkode: 9ba7a...cd4

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnnePåLande
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Angående trafikken så kommer det  an på hvor du jobber. Jeg bruker 45 min til indre Arna fra Askøy og bruker ca 50 til litt over en time hulen. Bor ca 5 min fra Kleppestø. 

Jeg har en kollega som har barn som også bor på Askøy. Han sier at han ikke ønsker at barna skal gå på skolen her da miljøet er dårlig. Mye mobbing og rus på ungdomsskolen. De kommer til å flytte til Bergen når barna begynner på skolen. 

Bruker 50 min til en time hjem 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Køen er ikke i nærheten av Sotrakøen 🤣

Anonymkode: 3e78f...109

• Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Får ikie lest pga abo.

Ikke jeg heller. Men overskriften og det som står under sier vell alt man trenger å vite?

Anonymkode: 43c66...ae1

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vet du hvilke skole han mener da? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har bodd på Askøy i 15 år nå. Stortrives. Jeg bor ytterst på øyen, og det tar derfor ca 20 min for meg å kjøre til båten. Båten tar meg til sentrum på ca 15 min. 
Her jeg bor er det masse turmuligheter, nærhet til sjø, bhg, skole og butikk. Har aldri angret et sekund på at jeg flyttet hit.

Anonymkode: fa5f3...fd5

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...