Gå til innhold

Tenker dere positivt eller negativt om stemor til dine barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Negativt. Har virkelig prøvd å bli kjent med henne, men hun er negativ både mot meg og barna. Barna er en byrde hos faren sin. Hun har tatt over samværet, det er hun som bestemmer når barna får komme. De skulle egentlig til ham neste langhelg, men det kunne de ikke likevel siden far, stemor og hennes barn skulle på Hunderfossen den helga. Det fikk jeg sms fra stemor om. Barna våre kunne også tenkt seg å være med dit. Jeg spurte far om dette, men han har jo ikke baller til noe som helst lenger. Fikk bare et avvikende svar. 

Så idiotisk med fedre som driter i barna sine pga ny kjæreste. Aldri forstått det.

Anonymkode: 1576a...b72

Det er bare å sette opp en kalender som alle skal forholde seg til, uten unntak. Vi gjør det hvert halvår. Helt unntaksmessig må noen bytte dager, og da har den andre rom for å be om det en annen gang. Men vi legger alle planer etter når vi har samvær.

Anonymkode: 8b728...39e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun får ikke treffe barna og jeg har ingen positive tanker om henne. Hun har mistet omsorgen for sine barn. Alvorlig omsorgssvikt

Anonymkode: 9911a...7c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er bare å sette opp en kalender som alle skal forholde seg til, uten unntak. Vi gjør det hvert halvår. Helt unntaksmessig må noen bytte dager, og da har den andre rom for å be om det en annen gang. Men vi legger alle planer etter når vi har samvær.

Anonymkode: 8b728...39e

Det er det vi har gjort tidligere, men så kom unnskyldningene om endring av samvær litt etter litt. Først var det ofte bytte av helg, så ble det til at samvær skulle utsettes, som det passet stemor. Uten at de skulle ta igjen samvær. 

Anonymkode: 1576a...b72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første dama eksmannen min var i et forhold med noen år etter skilsmissen er ei god og trivelig dame. Ungene likte henne godt, og jeg er takknemlig for omsorgen hun viste dem, selv sønnen vår som var i en litt mutt tenåringsfase visste hun å håndtere godt 😀. Dessverre gjorde eksmannen min det slutt med henne etter noen år 😟

Han var singel ei stund, men har nå ny dame som jeg dessverre tidlig fikk "dårlige vibber" overfor.Dette var basert på episoder beskrevet av mine barn (en voksen, ei i tenåra). Har truffet dama bare en gang, men jeg frykter at det gode forholdet dattera mi har til sin far står i fare for å bli ødelagt. Nydama -som bor i en annen by og tilbringer langhelger hos min eksmann - tar seg veldig tilrette med å omorganisere overalt i huset, kaste ting og kreve å bli satt først i ett og alt; fra meny til filmvalg. Dattera mi er så frustrert og lei seg og har grått fordi faren lar seg overkjøre i ett og alt.

Nå ser jeg at noe er litt egofiksert tenåringsfokus, men hun er ikke bortskjemt og ufyselig. Og hun kommer med eksempler som gir meg lyst til å riste eksmannen min til tennene skrangler og brøle om han virkelig ikke ser hva som er i ferd med å skje. 

Eldstemann som er student har omtrent sluttet å tilbringe tid hos faren når han er hjemme på skoleferien; han stikker stort sett kun innom når farens kjæreste ikke er der. Så i den grad man kan betegne henne som stemor, må jeg si at jeg ikke liker henne.

 

Anonymkode: 68bb3...a07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Den første dama eksmannen min var i et forhold med noen år etter skilsmissen er ei god og trivelig dame. Ungene likte henne godt, og jeg er takknemlig for omsorgen hun viste dem, selv sønnen vår som var i en litt mutt tenåringsfase visste hun å håndtere godt 😀. Dessverre gjorde eksmannen min det slutt med henne etter noen år 😟

Han var singel ei stund, men har nå ny dame som jeg dessverre tidlig fikk "dårlige vibber" overfor.Dette var basert på episoder beskrevet av mine barn (en voksen, ei i tenåra). Har truffet dama bare en gang, men jeg frykter at det gode forholdet dattera mi har til sin far står i fare for å bli ødelagt. Nydama -som bor i en annen by og tilbringer langhelger hos min eksmann - tar seg veldig tilrette med å omorganisere overalt i huset, kaste ting og kreve å bli satt først i ett og alt; fra meny til filmvalg. Dattera mi er så frustrert og lei seg og har grått fordi faren lar seg overkjøre i ett og alt.

Nå ser jeg at noe er litt egofiksert tenåringsfokus, men hun er ikke bortskjemt og ufyselig. Og hun kommer med eksempler som gir meg lyst til å riste eksmannen min til tennene skrangler og brøle om han virkelig ikke ser hva som er i ferd med å skje. 

Eldstemann som er student har omtrent sluttet å tilbringe tid hos faren når han er hjemme på skoleferien; han stikker stort sett kun innom når farens kjæreste ikke er der. Så i den grad man kan betegne henne som stemor, må jeg si at jeg ikke liker henne.

 

Anonymkode: 68bb3...a07

Nå er jo heldigvis begge barna såpass store at mesteparten av grunnlaget allerede er lagt. Dersom man har hatt et godt forhold til sine foreldre gjennom alle barneårene, så blir det ikke nødvendigvis ødelagt i de siste årene før en flytter ut. Da kommer de tilbake med tiden.

Erfaringsmessig kan det bli litt krasj i denne perioden når barna er tenåringer både fordi tenåringer er selvsentrerte (selv om du sier hun ikke er av verste sorten), og fordi barn av skilsmisse ofte har vent seg til å ha dobbelt opp begge steder, og kunne være helt i fokus når de har samvær. Da blir det veldig dramatisk å oppleve at det ikke blir tacokveld når man trodde, eller at det blir et annet filmvalg. Men sannheten er at dersom foreldrene fortsatt hadde vært gift hadde de hatt mange preferanser som barna måtte innrette seg etter; det er bare litt mer spiselig at mor sier at det blir torsk idag, enn at en fremmed stemor sier det - som er på tenåringsdatters "territorium".

Jeg tipper at far svelget noen kameler da barna var mindre, og valgte en kvinne som hovedsakelig gitt godt overens med barna og kanskje tolererte veldig mye. Det løp tiden ut (hun orket kanskje heller ikke mer?) og nå som ett av barnet er ute av redet og en annen er på vei ut, så tillater han seg å finne en kjæreste som først og fremst er kjæreste, og ikke stemor. Da er det kanskje de som par som er i fokus, og det er barna som kommer på besøk til dem, ikke hun som kommer på besøk til ham og barna. Det er jo også hans hus, så omorganisering av hjemmet kan de ikke si noe på.

Jeg har forøvrig en steforelder selv, så har stått i din datters sko. Selv om det føles rart der og da forstår jeg det mer nå som voksen. Barn ser ting utelukkende fra eget perspektiv, og det er mye av voksenlivet de ikke forstår. At tenåringer må ta hensyn til andre voksne som ikke ser dem som Guds gave, er ikke alltid det verste.

Anonymkode: 8b728...39e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Negativt. Har virkelig prøvd å bli kjent med henne, men hun er negativ både mot meg og barna. Barna er en byrde hos faren sin. Hun har tatt over samværet, det er hun som bestemmer når barna får komme. De skulle egentlig til ham neste langhelg, men det kunne de ikke likevel siden far, stemor og hennes barn skulle på Hunderfossen den helga. Det fikk jeg sms fra stemor om. Barna våre kunne også tenkt seg å være med dit. Jeg spurte far om dette, men han har jo ikke baller til noe som helst lenger. Fikk bare et avvikende svar. 

Så idiotisk med fedre som driter i barna sine pga ny kjæreste. Aldri forstått det.

Anonymkode: 1576a...b72

Ja, sånn er stemor til min sønn. 
Far er ikke til å kjenne igjen. 
Han er blitt den ultimate tøffelhelt siden stemor bestemmer alt. 
Hennes datter har gått frie tøyler til alt, mens min sønn har helt andre regler å forholde seg til. 
 

Anonymkode: 7563f...083

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...