Gå til innhold

Hva mener dere om liberalisering av narkotika?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei, heller ikke lettere rusmidler bør legaliseres. Hasj kan utløse psykose og i tillegg til å være en enorm belastning for vedkommende som blir psykotisk kan også denne bli farlig for omgivelsene. Det har skjedd drap i cannabis-utløst psykose og når det skjer blir ikke vedkommende som utfører drapet regnet som strafferettslig utilregnelig (slik som med ikke-selvforskyldt psykose). 

Anonymkode: 1d7e0...a3e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ost skrev (3 timer siden):

.

Når det gjelder å avkriminalisere narkotika generelt synes jeg det gjerne kan være ulovlig å selge - men lovlig å kjøpe. Høres kanskje litt rart ut, men synes ikke at rusmisbrukere osv skal straffes for å ha et slikt problem.

Høres ikke rart ut og jeg er enig med deg . 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ikke legalisere. Det fører bare til mer bruk og flere kriminelle innvandrere som vil selge dop i Norge

Anonymkode: 303b8...b61

Hvem skulle kriminelle invandrere selge dop til når man kjøpe det trygt og lovlig på polet?

Anonymkode: 78c69...324

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei takk. Jeg spyr av lukten av marihuana. 

Anonymkode: c23ed...c14

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for LAR med heroin. 

Ellers heller jeg for liberalisering. Det er opp til en hver om de vil drikke seg til døde med alkohol, jeg kan ikke se at det skal være verre/bedre med andre rusmidler. Det positive er at vi fjerner en stor del av det kriminelle markedet som er knyttet til import, prostitusjon, innbrudd og annet. I dag for alle som ønsker rusmidler tilgang til det meste, de har bare ingen garantier mtp hva de får i seg. 

Alle mennesker søker rus i ulike former. Noen ting er tillatt, andre ting ikke. Har vi regulerte former (ala vinmonopolet) så kan vi i det minste sette noen standarder for hvilken cannabis som blir solgt for eksempel.. Det er altså svært stor forskjell på cannabis (naturlig, dyrket i veksthus eller syntetisk fremstilt - med STOR ulikhet i virkning og hva annet som er tilsatt) Man vil heller ikke finne piller sprayet med fentanyl. Hele problemet når det kommer til ruspolitikken er at man ikke klarer å akseptere at de fleste mennesker søker rusmidler i ulik grad.

Mitt poeng er at hvis man har en null-visjon for bruk av rusmidler, så er man naiv, useriøs og lite pragmatisk (lever i en drømmeverden). Jeg tenker at det er en bedre verden at vi aksepterer at folk misbruker rus (gjør det lettere å innrømme at man har et problem), man legaliserer dette i monopol (for å få bedre kontroll på hva som selges/tilbys) og man setter inn mer ressurser på forebygging og behandling. 

Peace out. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvem skulle kriminelle invandrere selge dop til når man kjøpe det trygt og lovlig på polet?

Anonymkode: 78c69...324

fra illegale produsenter via langere til brukere

Anonymkode: 303b8...b61

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

For full legalisering av cannabis, og avkriminalisering for de tyngste brukerene. 

Anonymkode: a26b2...de4

Enig med deg - og for heroin på resept til den aller, aller tyngste gruppa der subutexbehandling ikke har ført til bedre livskvalitet. Jeg tror dette vil føre til redusert prostitusjon og vinningskriminalitet utelukkende for å skaffe seg herion.

Anonymkode: 45110...c58

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

 Nei takk. Jeg spyr av lukten av marihuana. 

 Anonymkode: c23ed...c14

men jeg synes det er ekkelt med folk som STINKER alkohol...        

Anonymkode: 3ae11...4ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

men jeg synes det er ekkelt med folk som STINKER alkohol...        

Anonymkode: 3ae11...4ad

Ja æææssssj alkohol er sååå ekkelt. Tenk at folk heller i seg den giften… ææææææææsssssjjjjj sååå ekkkkeeelt!!! Grisemennesker … 🤮🤮🤮 som heller i seg nervegift.. ÆÆÆÆSSSSJJJJ!! 

Anonymkode: 1fa4e...6d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke legalisere. Det fører bare til mer bruk og flere kriminelle innvandrere som vil selge dop i Norge

Anonymkode: 303b8...b61

Hæ? hva med ost? Tror du ikke at det at selges ost på butikken en grunnen til at det kommer så mange kriminelle innvandrere som vil selge ost i Norge? 

Anonymkode: b2eed...6ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

Ja til cannabis via reseptblokk. Nei til resten. Ja til bedre avrusningsprogram og oppfølging. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er like mye for legalisering av narkotika som for fjerning av alle resepter. Folk burde da også få lov til å handle hva de vil på apoteket uten en lege som sitter og bestemmer over hva du skal få lov til å putte i kroppen din.

Anonymkode: b5654...9fd

Kirkegårdene vil trenge større arealer til gravplasser med denne politikken.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Enig med deg - og for heroin på resept til den aller, aller tyngste gruppa der subutexbehandling ikke har ført til bedre livskvalitet. Jeg tror dette vil føre til redusert prostitusjon og vinningskriminalitet utelukkende for å skaffe seg herion.

Anonymkode: 45110...c58

med refusjon, blå- eller H-resept? Skal de observeres med inntak?

Anonymkode: 303b8...b61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Da kan man like gjerne forby alkohol da. Anonymkode: 1fa4e...6d0

Hadde vært det beste ja. At man allerede har et skadelig lovlig rusmiddel er ikke noe godt argument for å tillate enda flere. Hadde du ingen skikkelige argumenter?

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kilde på påstanden din at med legalisering følger flere rusede sjåfører og narkomane som blir psykotiske og dreper?

Anonymkode: f6539...0a5

Se til USA: https://samandashlaw.com/blog/marijuana-legalization-car-accidents/

FruR skrev (5 timer siden):

Å kjøre i rusa tilstand ville fortsatt vært strengt forbudt selv om narkotika ble avkriminalisert/legalisert . Det ville vært som med alkohol i dag , du har ikke lov å kjøre bil under påvirkning.

Hjelper ikke, med legalisering får man flere dophuer som kjører rusede i trafikken og dreper. Som man har sett i USA: https://samandashlaw.com/blog/marijuana-legalization-car-accidents/ 
Vil man fjerne problemer må man også fjerne årsaken til det, ikke gjør det mer tilgjenglig.

Anonymkode: 3570a...ff1

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja æææssssj alkohol er sååå ekkelt. Tenk at folk heller i seg den giften… ææææææææsssssjjjjj sååå ekkkkeeelt!!! Grisemennesker … 🤮🤮🤮 som heller i seg nervegift.. ÆÆÆÆSSSSJJJJ!! 

Anonymkode: 1fa4e...6d0

Da må man nesten være oppå de for å kjenne lukten av alkohol. Sitter man i 4etg og naboen i 1.røyker marihuana, vil hele blokka kjenne stanken🤮🤮🤮

Anonymkode: c23ed...c14

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hæ? hva med ost? Tror du ikke at det at selges ost på butikken en grunnen til at det kommer så mange kriminelle innvandrere som vil selge ost i Norge? 

Anonymkode: b2eed...6ed

Jeg elsker ost og spiser mye av det, men hadde holdt meg unna om det var ulovlig. 
 

Hadde jeg vart ung nå og fått vite at det er lov med rusmidler a la narkotika, så hadde jeg selvsagt prøvd det. 

Anonymkode: c23ed...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Da må man nesten være oppå de for å kjenne lukten av alkohol. Sitter man i 4etg og naboen i 1.røyker marihuana, vil hele blokka kjenne stanken🤮🤮🤮

Anonymkode: c23ed...c14

De som drikker alkohol brrååååker så mye!!! Alle vet når noen har drukket alkohol!! Og de bråker som noen tilbakestående sjimpanser som holder på å presse ut en svær bæsj!!!! 

Anonymkode: 1fa4e...6d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg elsker ost og spiser mye av det, men hadde holdt meg unna om det var ulovlig. 
 

Hadde jeg vart ung nå og fått vite at det er lov med rusmidler a la narkotika, så hadde jeg selvsagt prøvd det. 

Anonymkode: c23ed...c14

Poenget var at ting som er lovlig ikke øker ulovlig salg. 
 

Vel, det er selvsagt for deg. Jeg prøvde aldri og røyke sigarett når jeg var ung selvom jeg fikk vite at det var lov, så det er ikke « selvsagt». Det vil jo uansett fortsatt være ulovlig og kjøpe ulovlig, akkurat som det er ulovlig og kjøpe smuglerost av innvandrere som kom hit for og selge smuglerost da de fant ut at ost er lovlig.. 

Anonymkode: b2eed...6ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

theTitanic skrev (På 20.5.2022 den 21.17):

Ja til cannabis via reseptblokk. Nei til resten. Ja til bedre avrusningsprogram og oppfølging. 

Kirkegårdene vil trenge større arealer til gravplasser med denne politikken.  

Kremering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avstand skrev (2 minutter siden):

Kremering

Løsningsorientert 👍

Anonymkode: b2eed...6ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...