Gå til innhold

Partiet Rødt, og SV Natomotstandere !


Acer

Anbefalte innlegg

Hvorfor er folk så overrasket over NATO motstand blant norske partier når tidligere president Trump dreit en lang marsj i sine Nato-allierte. Det er jo helt tydelig at det eneste stabile alternativet er en koalisjon av land med felles sikkerhetsutfordringer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest laPistola

Er det egentlig så rart at det er interne uenigheter om nato i sv? En kan jo da si at det er rart at det må ha vært interne uenigheter om nato i Sverige og Finland den siste tiden🤷‍♀️ Verden og situasjoner endres , og folk mening endrer. Vi vet jo at det var interne uenigheter i sv om Norge skulle støtte Ukraina med våpen.. først sa de nei, som vel stemmer med den politikken de har ført, så endret de seg og sa ja.. selvsagt ikke enstemmig, men flertallet endret mening. 
selv er jeg for nato, ville stemt for at Norge skal fortsette og være med i nato og ønsker Finland og Sverige velkommen. Alt er ikke sort hvitt, og noen av argumentene mot kan jeg se selvom jeg ikke er enig. 
har stemt sv tidligere, ikke fordi jeg er enig med dem i alt eller at jeg som ts ikke har vært klar over deres syn, men fordi jeg er enig i mye annet og ikke funnet « det perfekte parti» som er enig med meg i alt. Jeg forventer heller ikke at medlemmer av et parti internt skal være enig i alt. Det blir vel mer som en sekt. 
for øvrig er moxnes kjekk og Lysbakken drit kjekk. Har ikke sett debatten ( fra i går? ) ennå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ost skrev (På 20.5.2022 den 0.42):

Det er da ikke nytt at de partiene er i mot NATO. At Rødt er motstander av at Sverige og Finland skal bli med i NATO er 100% forventet.

Men hvilken rett har de til å diktere hva andre land skal bli medlemmer av?

Forkastelig og avskyelig, rett og slett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (2 timer siden):

 

Rødt ønsker en nordisk forsvarsallianse. De vil at Norge melder seg ut av Nato, og heller søker mot et forsvarssamarbeid med våre nordiske naboland.  (Link)

Rødt: "NATO gjør Norge mer utsatt for angrep"

De må jo være ruset på ekstremt tunge rusmidler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å se at slike radikale partiers politikk fremstår som det det er - virkelighetsfjernt idioti!

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det politiske landskapet i Norge er urovekkende, og har endret seg til det igjennkjenneleg siste 20-30 årene.  Dette er noe som virker urovekkende, og det har oppstått ein genrasjonskløft mellom de som har levd "før" og  "etter" oljerevlusjonen. 

Norge, og det øvrige Europa blei okkupert under 2 verdenskrig, og dette i motsettning til Sverige som aldri har vert okkupert av en fremmed makt,  og de er eit folk som ikkje har en forhistorie som har satt vonde minner i eit helt folk. Igjennom våre foreldre, besteforeldre, fekk vi ofte påminnelser om krigsårene under vår oppvekst når vi klaget på maten o.s.v.

  Under min første ferietur 1970 til Sverige la vi merke til at  ungdomen, og folk flest i Sverige gjekk pent kledde, og de kjørte rundt i Volvobiler  som de ferreste i Norge hadde råd til. Standarden på de fleste campingplassen var  også langt høyere en i Norge. Sverige har hatt muligheten for å "pynte på bruda" ettersom de aldri har vert i krig, og måtte bruke energi, og penger på igjennoppbygginga.

"Hva som låg til grunn for at Sverige som det eneste land ikkje var okkupert av tyskland under 2 verdenskrig er meg ukjent"

Moxnes og Co er født med en "gullskje "i munnen, og sår tvil om han har avtjent sin førstegangstjeneste, og fått grunnleggende våpenopplæring. og noen gang har hatt skit under neglene.

 

 

Endret av Skybe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De to politikerne på Debatten som forsvarte dette tullet fra SV og Rødt er jo helt på jordet. De blander sammen NATO's involvering mot Gadaffi, en mann som nærmest voldtok sitt eget folk, og i Afghanistan hvor kvinner fikk hendene kappet av for å ytre seg, med det å stå opp mot Russlands angrepskrig i Ukrainia via NATO. 

Jeg synes SV og Rødt har gode poenger når det kommer til lobbyvirksomhet, politikergoder og spesielt Rødt har forfriskende meninger om pampene på stortinget, men dette anti-USA\NATO tullet må de legge fra seg. Det er utdatert og gammelt, og ble et syn som nesten ingen har siden Russland invaderte et fredelig Ukraina. Russland styres av en diktator med en helt egen virkelighetsoppfattelse og derfor må Sverige og Finland få love til å søke allianser for å hindre at de er de neste som Putin mener er nazister, terrorister, anti-russiske eller hva nå enn den mannen bruker som unnskyldning.

Vi bør ta Sverige og Finland inn i varmen da de er MYE mer kapable til å hjelpe oss i nærområdene enn USA og Storbritannia. Nordens samlede jagerflystyrke hadde vasket gulvet med Putin's flåte, og det er dette som holder Putin fra vår dør. Ikke Moxnes' pasifist-tull eller SV's 'vi må bygge opp vårt eget forsvar og forlate nato'-idioti. Vårt forsvar vil aldri ha kapabilitet til å stå imot Russland, derfor trenger vi allianser.

Dette forstår nok Lysbakken og Moxnes godt, de er bare fra miljøer hvor det er kult å være anti-Usa, og anti-Imperialistiske, så fremt imperialismen kommer fra USA og ikke Russland.

Endret av Anonio
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonio skrev (6 timer siden):

De to politikerne på Debatten som forsvarte dette tullet fra SV og Rødt er jo helt på jordet. De blander sammen NATO's involvering mot Gadaffi, en mann som nærmest voldtok sitt eget folk, og i Afghanistan hvor kvinner fikk hendene kappet av for å ytre seg, med det å stå opp mot Russlands angrepskrig i Ukrainia via NATO. 

Jeg synes SV og Rødt har gode poenger når det kommer til lobbyvirksomhet, politikergoder og spesielt Rødt har forfriskende meninger om pampene på stortinget, men dette anti-USA\NATO tullet må de legge fra seg. Det er utdatert og gammelt, og ble et syn som nesten ingen har siden Russland invaderte et fredelig Ukraina. Russland styres av en diktator med en helt egen virkelighetsoppfattelse og derfor må Sverige og Finland få love til å søke allianser for å hindre at de er de neste som Putin mener er nazister, terrorister, anti-russiske eller hva nå enn den mannen bruker som unnskyldning.

Vi bør ta Sverige og Finland inn i varmen da de er MYE mer kapable til å hjelpe oss i nærområdene enn USA og Storbritannia. Nordens samlede jagerflystyrke hadde vasket gulvet med Putin's flåte, og det er dette som holder Putin fra vår dør. Ikke Moxnes' pasifist-tull eller SV's 'vi må bygge opp vårt eget forsvar og forlate nato'-idioti. Vårt forsvar vil aldri ha kapabilitet til å stå imot Russland, derfor trenger vi allianser.

Dette forstår nok Lysbakken og Moxnes godt, de er bare fra miljøer hvor det er kult å være anti-Usa, og anti-Imperialistiske, så fremt imperialismen kommer fra USA og ikke Russland.

De to politikerne hadde et kroppsspråk som var tydelig på, at de ikke delte de politiske vedtakene de var satt til å forsvare. Her har gamle utdaterte raddiser, blokkert den nye politiske virkeligheten under avstemningen. Tenk å blokkere våre nabolands demokratiske forankrede beslutninger om å melde seg inn i Nato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...