Gå til innhold

Barnet ville ikke bli med meg hjem fra barnehagen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg skulle hente i barnehagen i dag ville ikke barnet bli med hjem. Hun satt i fanget til ene barnehageansatte og klamret seg fast da jeg skulle overta henne. Og begynte å hylgrine da jeg løftet henne. Hun sov dårlig i natt og var sikkert trøtt, men likevel :( Så pinlig og ubehagelig.

Anonymkode: c809f...916

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det pinlig?

Har jobbet i barnehage i "alle år", og det der skjer med ujevne mellomrom. Null problem!

Anonymkode: 52ca9...80c

• Liker 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da jeg skulle hente i barnehagen i dag ville ikke barnet bli med hjem. Hun satt i fanget til ene barnehageansatte og klamret seg fast da jeg skulle overta henne. Og begynte å hylgrine da jeg løftet henne. Hun sov dårlig i natt og var sikkert trøtt, men likevel :( Så pinlig og ubehagelig.

Helt vanlig

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt. Jeg ble overraska hver gang hun ville bli med meg hjem.

Anonymkode: f17be...1b5

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig. Her har jeg noen barn som bare er skyggene mine. Å som regel er de aldri klar for å reise hjem fordi de har det morsomt eller koselig i barnehagen. Slapp av det er helt normalt 😊

Anonymkode: 7ad7c...540

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanlig ja, skjer innimellom 😊 Jeg tenker at det er kjekt at de trives i barnehagen og er trygg på de voksne :)

Anonymkode: 64524...e51

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig. Når jeg studerte pedagogikk var det dette vi lærte: ett barn griner når du forlater det i barnehagen fordi den ikke vet du kommer tilbake. Slutter å gråte når den har gitt opp og aksepterer setttingen. Finner så trygghet i annen voksen person. Når du da kommer og henter har hun kanskje akkurat begynt å føle seg trygg, og da ønsker ikke ungen å bryte det trygge igjen. Om det var forståelig

Anonymkode: 7f1e0...0b3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Helt vanlig. Når jeg studerte pedagogikk var det dette vi lærte: ett barn griner når du forlater det i barnehagen fordi den ikke vet du kommer tilbake. Slutter å gråte når den har gitt opp og aksepterer setttingen. Finner så trygghet i annen voksen person. Når du da kommer og henter har hun kanskje akkurat begynt å føle seg trygg, og da ønsker ikke ungen å bryte det trygge igjen. Om det var forståelig

Med andre ord er barnehage skadelig? 

Anonymkode: a1b4e...b33

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er flere psykologer som mener det, frem til barn er i den alderen at de forstår hva som skjer (over 3 år)

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det gjør min også i blant. Ser jeg kommer, og da har hun løpt av gårde og gjort det klart og tydelig at hun ikke vil hjem. Det er et godt tegn, for da trives de iallfall veldig godt 🥰 det er også dager hvor hun kommer løpende mot meg og kaster seg inn armene mine, så begge deler skjer 😊

Anonymkode: 13933...4ca

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hun gråter ikke ved levering. Vi brukte lang tid på tilvenning.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvorfor er det pinlig?

Har jobbet i barnehage i "alle år", og det der skjer med ujevne mellomrom. Null problem!

Fordi det er kjipt at hun ikke vil være med meg? Tenker at folk tenker det må være noe galt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi det er kjipt at hun ikke vil være med meg? Tenker at folk tenker det må være noe galt.

Skjønner frykten din. Det er jo litt ekkelt å oppleve, hvis man er bevisst på alle de som gjør seg opp tanker om alt mulig.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ut fra svarene her tror jeg du ser at folk neppe tenker det ;)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Nei

Anonymkode: b69d5...4d4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er helt normalt. Men for 10 år siden var det ikke krise. 

Anonymkode: 79aba...6f3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

dette er helt normalt

Noen ganger er de glad for å bli hentet, andre ganger vil de ikke hjem fordi det er så gøy å være i Barnehagen.

Ved levering av barn er også dette normalt:

- gråt

- har ikke tid til å si ha det til foreldrene, vil begynne å leke..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Stor bonus når ungene vil bli med hjem 😊

Anonymkode: b9735...4ab

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kjære deg, bare legg fra deg de tankene. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har båret skrikende og sprellende barn hjem fra barnehagen, og er rimelig sikker på at barnehagen vet de ungene har det supert hjemme. Jeg tar det som et tegn på at de trives der, og jeg hadde uflaks og kom midt oppi morsom lek. 

Anonymkode: fbbbb...8f5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Altså, min har nektet å bli med hjem hver dag i flere måneder og krevd å få være lenger i barnehagen. jeg er i permisjon og tenkte vi kunne kose oss på ettermiddagen med frukt og lek og babyen før pappaen kommer hjem, men det er han overhodet ikke interessert i. Skal han hentes tidlig så må det være fordi noen skal være med hjem, eller vi skal noe spesielt. Han kommer ofte løpende for å si hei, og så snur han på hælen og går tilbake i lek. Satser på at det snur snart..

Anonymkode: 78eb3...bda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...