Gå til innhold

Broren min overgrep seg på meg i tenårene. Nå er jeg gravid!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde forklart foreldrene dine at han ikke var velkommen, hvis de ikke aksepterer det så kutt kontakten med de. Hvis de aksepterer det, pass på hvis de er barnevakt, plutselig lar de broren din passe barnet alene. 

Jeg har selv kuttet kontakten med familien min for barna sin skyld. Var ikke så vondt som jeg trodde det skulle bli, ble kvitt en god del negativ energi, slapp å grue meg til sosiale sammenkomster som dåp, bursdager og konfirmasjoner.

Anonymkode: 53f57...7c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du snakket (ordentlig) med broren din om dette?

Det han gjorde var ekkelt og svært grenseoverskridende, og jeg forstår godt at du ikke lenger følte deg vel rundt han. Men, kan det være at han etter noen år innså alvorligheten av det han gjorde og at han og skammer seg dypt?

Noen 14-åringer er modne, noen er svært umodne. Det tar ikke bort fra din opplevelse, men en person er mer enn sine handlinger fra barndommen/ungdommen. 

Siden mye står på spill her av fremtidige familierelasjoner ville jeg forsøkt å snakke ordentlig med broren din. Altså ikke anklage, men høre hva han tenker om det som skjedde. Om du føler han oppriktig angrer får du vurdere om du kan legge det bak seg eller om du vil holde fast ved de følelsene du har båret på så lenge. Om han ikke oppriktig angrer, ville jeg forklart han at han ikke er velkommen i ditt hjem og bedt han respektere dette. 

Anonymkode: 5f015...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes egentlig det er verre det foreldrene dine gjorde, enn det broren din gjorde. Han begikk overgrep (uansett årsak til hvorfor, om det var for egen nytelse eller andres). Uansett hvor forkastelig jeg synes den oppførselen var, så var han var 14år gammel. Foreldrene dine derimot. De utviste og utviser fremdeles en forkastelig oppførsel, og de er og var voksne omsorgspersoner du var helt avhengig av. De som skal passe på deg, og holde deg trygg. Både fysisk og psykisk, og her bommet de altså på begge deler, og viser ikke engang anger. Forferdelige mennesker vil jeg si, og jeg forstår ikke at du fremdeles ønsker å holde kontakten. 
Jeg ville vært mer redd for å holde dem i nærheten av barnet mitt, enn broren min. At han tenkte på jevnaldrende (incest, men dog) gir ingen automatikk til at han tenner på barn. At foreldrene dine derimot tok overgripers side og forsøkte å dysse det hele ned synes jeg igjen er mye mer skummelt. Kunne aldri stolt på dem igjen. De sviktet når du trengte dem mest, og de tråkker på deg ved å nekte å være med deg om du ikke inviterer broren din. Håper du forstår selv hvor drittforeldre du egentlig har, og begynner å plassere skylden der den hører hjemme. 

Anonymkode: 4ac04...b5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...