Gå til innhold

Hva er det med folk og mangel på normal folkeskikk anno 2022?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jada, sikkert debattert hundre ganger før:
Men sånn oppriktig, hva er det med voksne folk på nettet som legger alt som heter normal folkeskikk hjemme? 
Mulig jeg er gammeldags - men bør vi ikke opprettholde en viss standard for oppførsel, selv om vi beveger oss ut på det store internettet? Argh! 
Bare måtte få det ut! 🤪

PS. forventer normal folkeskikk av unge folk også, men akkurat i dag er jeg skuffet over egen generasjon!

Anonymkode: 1755d...a8b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altfor enig med deg. Noen sliter virkelig med å forstå at mennesker på nettet er virkelig mennesker.

Det er litt for enkelt å skjule seg bak AB og skrive hva man vil. Klarer ikke helt å se hvorfor noen skal ha det behovet, dog. Mistenker personlige problemer av ymse slag, får ikke utløp for ting i virkeligheten, osv. 

Empati burde nesten vært et eget fag. Kanskje det også skulle lages noen hjerteskjærende dokumentarer og filmer om dette, så det blir enklere for frekkasene å begripe hva de holder på med. Mer awareness, rett og slett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange råtne mennesker i alle aldre. Ser det på Facebook, KG osv. Merker det også i jobbsammenheng. Vi har til og med politianmeldt en person vi var i kontakt med i jobbsammenheng. 

Vet ikke om det var like ille rundt tusenårsskiftet eller hvor lenge det har vært slik. 

Jeg merker også at folk ikke er særlig ålreit på singeltreff engang, eller i forbindelse med quiz, og det er jo på singeltreff man bør prøve å vise seg fra sin beste side. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...