AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #1 Skrevet 18. mai 2022 Sønnen min har i det siste blitt skikkelig hyper etter han begynte å henge med en ny kamerat. Han har tatt til seg den andre guttens språk og væremåte. Den andre gutten er hyggelig nok, men foreldrene hans tar lite tak hva angår grensesetting. Prøver å ha sønnen så korte dager som mulig i barnehagen, men blir litt for lange dager litt for ofte. Hva annet kan vi gjøre for motvirke dårlig innflytelse fra andre barn? Anonymkode: b189c...8cf 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #2 Skrevet 18. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sønnen min har i det siste blitt skikkelig hyper etter han begynte å henge med en ny kamerat. Han har tatt til seg den andre guttens språk og væremåte. Den andre gutten er hyggelig nok, men foreldrene hans tar lite tak hva angår grensesetting. Prøver å ha sønnen så korte dager som mulig i barnehagen, men blir litt for lange dager litt for ofte. Hva annet kan vi gjøre for motvirke dårlig innflytelse fra andre barn? Anonymkode: b189c...8cf Tror ikke slike ting er til å unngå. Man må bare fortsette med å disiplinere sitt eget barn utifra sine egne prinsipper. Anonymkode: c79bb...707 7
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #3 Skrevet 18. mai 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Tror ikke slike ting er til å unngå. Man må bare fortsette med å disiplinere sitt eget barn utifra sine egne prinsipper. Anonymkode: c79bb...707 Uff, skulle ønske det var noe skikkelig effektivt vi kunne gjøre. Anonymkode: b189c...8cf 1
Sofakona Skrevet 18. mai 2022 #4 Skrevet 18. mai 2022 Har barnehagen problemer med denne guttens væremåte og språk? Eller hva tenker dere er problemet? Banner han? Er han slem? Slår,sparker etc? 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #5 Skrevet 18. mai 2022 15 minutter siden, AnonymBruker said: Sønnen min har i det siste blitt skikkelig hyper etter han begynte å henge med en ny kamerat. Han har tatt til seg den andre guttens språk og væremåte. Den andre gutten er hyggelig nok, men foreldrene hans tar lite tak hva angår grensesetting. Prøver å ha sønnen så korte dager som mulig i barnehagen, men blir litt for lange dager litt for ofte. Hva annet kan vi gjøre for motvirke dårlig innflytelse fra andre barn? Anonymkode: b189c...8cf Det er ho greit å gi denne tilbakemeldingen til bhg. På mitt barns storbarnsavdeling har jeg måttet spørre litt om hvordan de sørger for litt nedetid, for man kan ikke ha sirkus hele dagen. Da lærer man jo ikke å roe seg ned selv heller. Så de behøver vel ikle å sitte ved samme bord å spise for eksempel. Eller gå på alle de samme turene. Selv om de et erteris må de jo kunne være med andre unger også. Anonymkode: 11b48...4e9
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #6 Skrevet 18. mai 2022 4 minutter siden, Sofakona said: Har barnehagen problemer med denne guttens væremåte og språk? Eller hva tenker dere er problemet? Banner han? Er han slem? Slår,sparker etc? Ja, de har problemer med han de også. Foreldrene er skikkelig ålreite, men tar lite tak i ting og elendige på grensesetting. Gutten er som sagt hyggelig nok, men fullstendig i hundre hele tida. Stygt språk, rastløs/urolig, og bare mye "greier" med han hele tida. Anonymkode: b189c...8cf
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #7 Skrevet 18. mai 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ho greit å gi denne tilbakemeldingen til bhg. På mitt barns storbarnsavdeling har jeg måttet spørre litt om hvordan de sørger for litt nedetid, for man kan ikke ha sirkus hele dagen. Da lærer man jo ikke å roe seg ned selv heller. Så de behøver vel ikle å sitte ved samme bord å spise for eksempel. Eller gå på alle de samme turene. Selv om de et erteris må de jo kunne være med andre unger også. Anonymkode: 11b48...4e9 Usikker på om de har nedetid i barnehagen! Det burde de jo virkelig ha. Skal spørre litt rundt. Anonymkode: b189c...8cf
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #8 Skrevet 18. mai 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Ja, de har problemer med han de også. Foreldrene er skikkelig ålreite, men tar lite tak i ting og elendige på grensesetting. Gutten er som sagt hyggelig nok, men fullstendig i hundre hele tida. Stygt språk, rastløs/urolig, og bare mye "greier" med han hele tida. Anonymkode: b189c...8cf Eh rastløs/urolig har da vel ingentinh å si! Anonymkode: b6bb5...89a
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #9 Skrevet 18. mai 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Ja, de har problemer med han de også. Foreldrene er skikkelig ålreite, men tar lite tak i ting og elendige på grensesetting. Gutten er som sagt hyggelig nok, men fullstendig i hundre hele tida. Stygt språk, rastløs/urolig, og bare mye "greier" med han hele tida. Anonymkode: b189c...8cf Hvordan er foreldrene dårlige på grensesetting? Er det noe du har sett, eller tror fordi barnet er så propell? Anonymkode: 40fc7...5ca 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #10 Skrevet 18. mai 2022 Så bra dere er så flinke med regler og grensesetting da, hva med å ta med deg det barnet hjem til dere når du henter tidlig så kan du være med å oppdra det barnet så ditt sønn kan beholde en venn. Kanskje ditt barn også kan lære litt om å bruke mer energi, det er nok barn som er på konstant sparemodus. Anonymkode: b8eb5...7dc
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #11 Skrevet 18. mai 2022 55 minutter siden, AnonymBruker said: Eh rastløs/urolig har da vel ingentinh å si! Anonymkode: b6bb5...89a Han er voldsomt energisk. De ansatte i barnehagen har selv kommentert at de ikke helt klarer å roe han ned. Greit å kunne noen selvregulerings-skills før skolestart, eller? Anonymkode: b189c...8cf
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #12 Skrevet 18. mai 2022 56 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan er foreldrene dårlige på grensesetting? Er det noe du har sett, eller tror fordi barnet er så propell? Anonymkode: 40fc7...5ca Det er noe jeg vet fordi jeg 1) pleier å hente samtidig, og ser at gutten utagerer og snakker til foreldrene sine på en måte ingen foreldre burde akseptere. Og 2) fordi jeg hørte en barnehageansatt tipse mamma'n hans om en artikkel om ettergivende foreldre. Og 3) fordi jeg ser atferden hans. Anonymkode: b189c...8cf
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #13 Skrevet 18. mai 2022 38 minutter siden, AnonymBruker said: Så bra dere er så flinke med regler og grensesetting da, hva med å ta med deg det barnet hjem til dere når du henter tidlig så kan du være med å oppdra det barnet så ditt sønn kan beholde en venn. Kanskje ditt barn også kan lære litt om å bruke mer energi, det er nok barn som er på konstant sparemodus. Anonymkode: b8eb5...7dc Barnet mitt er aktiv, men ikke hyper/uregulert. Jeg har fått de barna jeg skal ha, og jobber i et omsorgsyrke allerede. Hvis jeg hadde hatt lyst til å oppdra flere barn ville jeg enten fått flere barn eller jobba i barnehage. Anonymkode: b189c...8cf
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #14 Skrevet 18. mai 2022 Nr 4 Du vet ingenting om dette barnet har en diagnose eller andre grunner som kan forklare oppførsel. Enten de vet det selv eller holder på med utredning. At ditt barn hermer etter andre en verdens beste unnskyldning fra foreldre som har barn med problemer men foreldre som ikke innser det og heller legger skyld på andres barn. Anonymkode: 8651a...caf 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #15 Skrevet 18. mai 2022 Arranger play dates utenfor barnehagetiden med de barna du vil at barnet ditt skal leke med. Det pleier å hjelpe på å skaffe nye venner. Anonymkode: 2018b...f5c 1
AprilLudgate Skrevet 18. mai 2022 #16 Skrevet 18. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er noe jeg vet fordi jeg 1) pleier å hente samtidig, og ser at gutten utagerer og snakker til foreldrene sine på en måte ingen foreldre burde akseptere. Og 2) fordi jeg hørte en barnehageansatt tipse mamma'n hans om en artikkel om ettergivende foreldre. Og 3) fordi jeg ser atferden hans. Anonymkode: b189c...8cf 🙃 Profesjonell barnehage der 😳 Vel. Det er ikke alle kamper man tar i plenum, og du vet ikke hva som foregår hos ham helsemessig. Uansett - om barnet ditt tar helt etter er jo kanskje ikke alt denne guttens «feil og ansvar»? 🤷♀️ Jeg skjønner det er slitsomt, men man har ansvar for egne barn og grensesetting. Og det kan enkelt gjøres ved å ta en samtale: »Jeg hører du sier slik og sånn. Men de ordene er uhøflige, og man kaller folk det de heter/tingen for ditt og datt» osv. På skolen er banneordene mer avanserte Min unge kan sikkert mange banneord, og jeg er lite streng selv på språket - men jeg har likevel ikke en unge som kommer hjem og bare «f i h din j***$$». Ungen din er sikker overhypet av flere grunner, og alt skyldes ikke en annen unge. Si at du merket han er helt overtent, og han trenger rolige hvilesktiviteter innimellom for å lande litt. Det høres jo mer ut som barnehagen har litt vel fritt spillerom her på flere plan. Endret 18. mai 2022 av Fløff 1
AprilLudgate Skrevet 18. mai 2022 #17 Skrevet 18. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Arranger play dates utenfor barnehagetiden med de barna du vil at barnet ditt skal leke med. Det pleier å hjelpe på å skaffe nye venner. Anonymkode: 2018b...f5c Ja, så hyggelig - ekskluder et barn….herlighet. 1
Tone83 Skrevet 18. mai 2022 #18 Skrevet 18. mai 2022 Broren min er skikkelig pedagogisk og gjør alt etter boka, ungene er villbasser likevel. Jeg som ikke er like «flink» har mye enklere unger. Er ikke alle barn man klarer å forme som man vil, det er ikke nødvendigvis fordi noen gjør noe galt. Ikle unngå de vanskelige barna, de trenger også venner og har godt av å ha roligere barn rundt seg. Men alt med måte;) 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #19 Skrevet 18. mai 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Han er voldsomt energisk. De ansatte i barnehagen har selv kommentert at de ikke helt klarer å roe han ned. Greit å kunne noen selvregulerings-skills før skolestart, eller? Anonymkode: b189c...8cf Barnehagen har kommentert det til deg? Så uproft Anonymkode: b6bb5...89a
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #20 Skrevet 18. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nr 4 Du vet ingenting om dette barnet har en diagnose eller andre grunner som kan forklare oppførsel. Enten de vet det selv eller holder på med utredning. At ditt barn hermer etter andre en verdens beste unnskyldning fra foreldre som har barn med problemer men foreldre som ikke innser det og heller legger skyld på andres barn. Anonymkode: 8651a...caf Syns alle bare burde lese dette og legge denne diskusjonen død! Anonymkode: cfed9...8f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå