Gå til innhold

Har noen kommet litt for sent til gaten for en flyavgang? Hva skjedde?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hyggelig verden vi lever i, gitt... 

Man "prioriterer" ikke at taxien ikke kommer, eller at det er en bilulykke, eller at du plutselig må hive deg på et fly på grunn av et møte, eller dødsfall. 

Ingen drar bevisst for sent hjemmefra. Og om folk flest kunne vist litt raushet i køer ville dere alle spart mye tid på å ikke henge på slitsomme og overprisede flyplasser. 

Anonymkode: a7b6a...74f

Du skriver jo selv at du beregner kun ti minutter ekstra. Det er åpenbart for lite. Når du gjør dette konsekvent, så er det en prioritering du har gjort - igjen og igjen. Sånne personer som deg er det som gjør at vi andre til slutt ikke gidder mer, dvs. at vi ikke bare smiler og vinker deg/dere forbi som om det var kongen som måtte forbi 🙂🙂🙂🙂🙂🙂 Hadde det kun vært folk i krisesituasjoner som presset seg forbi, hadde saken vært en annen.

Selv om du tar 50 flyvninger i året, så betyr jo ikke det at din tid er viktigere enn alle andres - vi er svært mange andre som har viktige jobber (og familie som venter, osv) som likevel prioriterer å ha nok tid til å rekke flyet med grei margin. 

Anonymkode: da8ec...d24

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor flyr noen 50 g i året??

Anonymkode: 47180...bac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hvorfor flyr noen 50 g i året??

Anonymkode: 47180...bac

Jobb? 

Anonymkode: 9e724...f24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du skriver jo selv at du beregner kun ti minutter ekstra. Det er åpenbart for lite. Når du gjør dette konsekvent, så er det en prioritering du har gjort - igjen og igjen. Sånne personer som deg er det som gjør at vi andre til slutt ikke gidder mer, dvs. at vi ikke bare smiler og vinker deg/dere forbi som om det var kongen som måtte forbi 🙂🙂🙂🙂🙂🙂 Hadde det kun vært folk i krisesituasjoner som presset seg forbi, hadde saken vært en annen.

Selv om du tar 50 flyvninger i året, så betyr jo ikke det at din tid er viktigere enn alle andres - vi er svært mange andre som har viktige jobber (og familie som venter, osv) som likevel prioriterer å ha nok tid til å rekke flyet med grei margin. 

Anonymkode: da8ec...d24

 

Har fungert utmerket for meg i 15 år. Og kommer til å fortsette med det :) Er vel 2-3 flygninger i året der jeg må spørre i ulike sammenheng. Men da er det som regel fordi det har korket seg skikkelig i fast-tracken. 

Det gir jo ikke deg dårligere tid? Du er jo tidlig ute, så hva er forskjellen på å stå litt ekstra i sikkerhetskontrollen, og bruke litt mindre tid på tax free? Du kommer jo ikke raskere frem til denne familien som venter uansett? 

Anonymkode: a7b6a...74f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen spør om å komme forbi i kontroll køen hadde jeg nok gjort det, men blitt passe irritert om det skjedde ofte. Selvom man har grei nok tid da, kan nok slike hendelser gjøre at man selv må løpe av gårde med skoene i hånda (om man har flydd i USA for eksempel).

Men så klart hadde jeg ikke reagert slik som den personen i tråden som ikke slipper forbi en forsinket person, det er da nok grunner til at noe slikt kan skje. Kanskje fikk de vite at bestemor ligger på dødsleiet og dette var siste flyet til destinasjonen den dagen og de hev seg på et fly. Og helt ærlig, for de som flyr flere ganger i uka pga jobb så forstår jeg at de ikke vil bruke mange flere timer enn nødvendig av livet sitt på flyplasser. 
 

Anonymkode: 6d906...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis noen spør om å komme forbi i kontroll køen hadde jeg nok gjort det, men blitt passe irritert om det skjedde ofte. Selvom man har grei nok tid da, kan nok slike hendelser gjøre at man selv må løpe av gårde med skoene i hånda (om man har flydd i USA for eksempel).

Men så klart hadde jeg ikke reagert slik som den personen i tråden som ikke slipper forbi en forsinket person, det er da nok grunner til at noe slikt kan skje. Kanskje fikk de vite at bestemor ligger på dødsleiet og dette var siste flyet til destinasjonen den dagen og de hev seg på et fly. Og helt ærlig, for de som flyr flere ganger i uka pga jobb så forstår jeg at de ikke vil bruke mange flere timer enn nødvendig av livet sitt på flyplasser. 
 

Anonymkode: 6d906...b96

Ja, når jeg har dårlig tid selv så sier jeg jo bare det. "beklager, gaten stenger om 10, så er litt knapt her og, det ser roligere ut der borte". 

Men som deg ser jeg virkelig ikke hvorfor man ikke kan hjelpe hverandre litt. I stedet for at alle skal være 1-2 timer tidlig for å være helt sikre på å rekke ting om uhellet er ute, eller køen er unormal lang. 

Og de gangene jeg flyr langdistanse privat er jeg jo en av de som er der ett-par timer før, for ubehaget og prisen blir for stor om man bommer. Da slipper jeg gledelig folk forbi, for da har jeg jo rikelig med tid når jeg først er på flyplassen. 

Anonymkode: a7b6a...74f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ingenting, men det er jo ikke mitt problem. Jeg synes også det er kjedelig å beregne god nok tid til eventuelle uforutsette hendelser, men jeg er ikke frekk nok til å snike og presse meg foran andre hvis jeg selv har valgt å prioritere annerledes. Da må jeg heller ta konsekvensene selv. 

Anonymkode: da8ec...d24

...hjelpes..

Anonymkode: 3a7de...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hadde det vært en selvfølge ville flyplasser og fly vært en drøm mot hva som stort sett møter deg nå... Eneste gangen jeg erfarer det du her beskriver er fast-track og full fleks en tidlig hverdags morgen, når 90% er pendlere. 

Uansett. Jeg fortsetter å komme i siste liten, uten margin for uforutsette ting, med tidenes beste samvittighet. Og når andre gjør det samme slipper jeg dem selvfølgelig forbi med et smil, ser ikke hvorfor man kan hjelpe hverandre å spare tid på den måten.

Flyr man bare en gang i året er det jo noe annet, da er det kanskje kos å sette seg på flyplassen med en øl. Men for meg vil slik tidsbruk spise opp mange døgn i året. 

Anonymkode: a7b6a...74f

Haha, nei, jeg setter meg ikke på flyplassen med en øl. Går gjennom sikkerhet, går innom do, går til gate og boarder. Hender det er litt ventetid, men ikke lenge.

Anonymkode: ffff1...4e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Haha, nei, jeg setter meg ikke på flyplassen med en øl. Går gjennom sikkerhet, går innom do, går til gate og boarder. Hender det er litt ventetid, men ikke lenge.

Anonymkode: ffff1...4e2

Men da legger du jo ikke inn mer margin enn meg. Og vil trenge å gå foran i køen om du opplever taxi som er forsinket + lengre kø enn vanlig. 

Anonymkode: a7b6a...74f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller aldri opplevd at folk somler veldig med at ting ikke er klargjort ved kontrollen, sperrer kabinen pga roting med bagasje etc. er dette et fenomen internasjonalt?

Anonymkode: 6d906...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Måtte sitte på taket av flyet. Var kaldt og båste veldig 😕

Anonymkode: 2fbe0...adf

😮 Er det sant??? Det er jo farlig! 

Anonymkode: 8c14e...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun i transit med forsinkelser har jeg opplevd å høre navnet mitt bli ropt opp, det er utrolig stressende. Men virker ikke som alle tar det på samme måten. Ser stadig de som har blitt ropt opp komme med rykende kaffekopper o.l. inn på flyet. Noen mennesker tar det bare for gitt at de ikke blir reist fra, og de tar det ikke så nøye om de forsinker alle andre.

Anonymkode: bd5d3...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...