Gå til innhold

Har noen kommet litt for sent til gaten for en flyavgang? Hva skjedde?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For for eksempel Norwegian stenger gaten på mange flyavganger 20 min før. Har noen dukket opp 15 min før og fortsatt kommet med? Jeg hadde veldig knapp tid pga enorme forsinkelser på toget til flyplassen, klarte allikevel å være på plass ved gaten 25-30 min før flyavgang, men måte løpe litt gjennom en annen terminal først. Det fikk meg til å tenke på hva som ville skjedd om køen i sikkerhetskontrollen var litt lenger! 

Anonymkode: 6d906...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De pleier somregel å telle over om alle er der og venter eventuelt litt lenger om de ser vedkommende er innsjekket. Men har de stengt og kjørt så har de stengt å kjørt.

Anonymkode: 6fb8f...5dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når gaten er stengt så åpner de ikke selv om flyet bare står og venter rett utenfor i mange flere minutter ekstra. Det har noe med rutinene på flyplassen å gjøre som ikke er bare bare å overstyre. Skjedde meg da jeg skulle fra Oslo til Tromsø. Neste fly i samme flyselskap gikk ca tre timer senere som jeg fikk bli med uten ekstra betaling. De hadde god plass. Dette var 6-7 år siden.

Anonymkode: 7cc06...e7b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De roper deg jo opp da etpartre ganger før de stenger, og om du er forsinket pga annet fly gir de oftest beskjed fly mellom på tvers av selskap også - så om du likevel kommer for sent får du ikke bli med.. Og er bagasjen din alt på flyet blir flyet stående til de finner den og tar den av mens du må stå på gate og se på.. Vel fortjent egentlig og til stor irritasjon for både pasasjerer og crew. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte sitte på taket av flyet. Var kaldt og båste veldig :/

Anonymkode: 2fbe0...adf

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom med et annet utenlandsfly som var forsinka og skulle videre med innelandsfly. Løp som f gjennom flyplassen. Gaten var stengt, men ble sluppet på flyet. Bagasjen derimot ble det verre med. Kom med et senere fly. 

Begge fly var norwegian.

Anonymkode: 60e08...a1d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, det de sier over her stemmer  ikke alltid. Jeg har vært sen utallige ganger, og alltid kommet med. Hvis jeg er sen til sikkerhetskontrollen bare går jeg forbi kø med et bestemt unnskyld meg. Har kommet til flyplass 20 min før avgang, tatt med all bagasje som håndbagasje, fått assistanse pga sen ankomst osv. På store flyplasser. Ingen grunn til å ikke prøve å rekke det 

Anonymkode: 9b4c6...ab2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Hadde feilberegnet tiden det tok å komme fra hotellet og til flyplassen så det ble to dager ekstra i utlandet.

Anonymkode: 4870d...412

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også kommet for sent en gang. Var litt sen inn til OSL med er innenlandsfly, og så bare måtte jeg på do (ellers hadde jeg gjort i buksa). Da jeg kom til gaten var den lukket. Flyet stod der, de som kontrollerer sto der, og de holdt på å kaste ut bagasjen vår. Slot-tida gjorde at de ikke kunne vente lenger…

Anonymkode: 2cede...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

De pleier somregel å telle over om alle er der og venter eventuelt litt lenger om de ser vedkommende er innsjekket. Men har de stengt og kjørt så har de stengt å kjørt.

Anonymkode: 6fb8f...5dc

Det som avgjør om du kommer med eller ikke (Hvis du har sjekket inn bagasje vel og merke) er om de har fått tatt ut bagasjen din eller ikke. Har de ikke fått den ut av bagasjerommet kommer du med. Har de derimot fjernet den før du kommer til gaten blir du som bagasjen stående igjen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Tja, det de sier over her stemmer  ikke alltid. Jeg har vært sen utallige ganger, og alltid kommet med. Hvis jeg er sen til sikkerhetskontrollen bare går jeg forbi kø med et bestemt unnskyld meg. Har kommet til flyplass 20 min før avgang, tatt med all bagasje som håndbagasje, fått assistanse pga sen ankomst osv. På store flyplasser. Ingen grunn til å ikke prøve å rekke det 

Anonymkode: 9b4c6...ab2

Folk som holder på sånn er så jævlig tragiske 😂

Anonymkode: da8ec...d24

  • Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

For for eksempel Norwegian stenger gaten på mange flyavganger 20 min før. Har noen dukket opp 15 min før og fortsatt kommet med? Jeg hadde veldig knapp tid pga enorme forsinkelser på toget til flyplassen, klarte allikevel å være på plass ved gaten 25-30 min før flyavgang, men måte løpe litt gjennom en annen terminal først. Det fikk meg til å tenke på hva som ville skjedd om køen i sikkerhetskontrollen var litt lenger! 

Anonymkode: 6d906...b96

Min kjære halvdel klarte å drite seg ut engang slik at vi mista flyet. Flyet var der enda men kapteinen sa nei til at vi kunne boarde.. Jeg var sååå sint sååå sint.. Heldigvis for min kjære så var vi midt på en stappfull flyplass på Twnerife, hvis ikke så tror jeg at jeg hadde eksplodert.. 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For sent er for sent. Men dersom de har fått beskjed om at du er på vei på et annet fly, så drøyer de gjerne noen minutter ekstra med å lukke gaten, hvis de kan. Men det skal man  ikke ta for gitt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Tja, det de sier over her stemmer  ikke alltid. Jeg har vært sen utallige ganger, og alltid kommet med. Hvis jeg er sen til sikkerhetskontrollen bare går jeg forbi kø med et bestemt unnskyld meg. Har kommet til flyplass 20 min før avgang, tatt med all bagasje som håndbagasje, fått assistanse pga sen ankomst osv. På store flyplasser. Ingen grunn til å ikke prøve å rekke det 

Anonymkode: 9b4c6...ab2

Skjerpings!! Å gjøre sånn gang på gang er utrolig lite respektfullt overfor  medpassasjerer og flypersonell😠!

  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har skjedd meg sikkert 10 ganger. Ikke verdens undergang hvis du har full flex billett. Har også toppstatus i både Oneworld og Star Alliance, så flyselskapene er gjerne litt mer medgjørlige i forhold til å booke meg om gratis til andre avganger, men har måttet kjøpe ny billett et par ganger også.

Kommer jo veldig an på hvor man reiser også. Er det innenriks eller i Europa er det jo ofte bare en par timer å vente. Står du i Singapore og neste fly går dagen etter er det jo litt mer styr.

Anonymkode: 27bdb...bef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (6 timer siden):

Skjerpings!! Å gjøre sånn gang på gang er utrolig lite respektfullt overfor  medpassasjerer og flypersonell😠!

Jeg gjør det samme. Med ca 50 flyturer i året bruker jeg ikke mer tid enn jeg må på flyplasser. Som regel går det greit. Men innimellom må jeg unnskylde meg forbi køen. 

Alt i alt vil jeg si jeg er en mye mer behagelig reisende å møte på enn de fleste andre. Jeg har alt klart og er effektiv gjennom sikkerhetskontrollen, aldri noen glemt vannflaske, eller ting som piper. Og jeg setter meg rett ned på setet uten å stå og sulle med hattehylle og jakke. 

Har man bagasje slipper man så godt som alltid på flyet, da det tar lang tid og gir forsinkelser om den må hentes ut. Reiser man uten bagasje varierer det litt, men går som regel greit. 

Anonymkode: a7b6a...74f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Alt i alt vil jeg si jeg er en mye mer behagelig reisende å møte på enn de fleste andre. Jeg har alt klart og er effektiv gjennom sikkerhetskontrollen, aldri noen glemt vannflaske, eller ting som piper. Og jeg setter meg rett ned på setet uten å stå og sulle med hattehylle og jakke. 

Har man bagasje slipper man så godt som alltid på flyet, da det tar lang tid og gir forsinkelser om den må hentes ut. Reiser man uten bagasje varierer det litt, men går som regel greit. 

Anonymkode: a7b6a...74f

Dette er da en selvfølge. Det er selvsagt noen surrehuer som ikke får til dette, men jeg flyr kanskje én gang per år og får fint til å gå problemløst gjennom sikkerhet samt sette meg ned raskt og effektivt. Helt uten å komme for sent og snike i køen…

Anonymkode: ffff1...4e2

  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har byttet vekk fra Gardermoen som mellomlanding der hvor jeg kan det. Bedre å kjøre småfly å betale litt mer enn å ta de større og ha problemer ved uforutsette forsinkelser der. Som regel har det gått bra med transfer om det er gjennomgående flygning, men har dessverre opplevd det motsatte flere ganger til tross for 1-3 minutter forsinkelse. Mannen her har opplevd det samme flere ganger. 

Anonymkode: 60ed1...8ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

En gang har jeg kommet så sent at jeg ikke fikk boarde. Veldig festlig å stå i en evig lang kø i sikkerhetskontrollen og høre navnet bli gault over høyttaleren for så å komme til stengt gate. Det var feilberegning av trafikk som gjorde at jeg kom for sent (Norwegian) og jeg tok et SAS fly litt senere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

For for eksempel Norwegian stenger gaten på mange flyavganger 20 min før. Har noen dukket opp 15 min før og fortsatt kommet med? Jeg hadde veldig knapp tid pga enorme forsinkelser på toget til flyplassen, klarte allikevel å være på plass ved gaten 25-30 min før flyavgang, men måte løpe litt gjennom en annen terminal først. Det fikk meg til å tenke på hva som ville skjedd om køen i sikkerhetskontrollen var litt lenger! 

Anonymkode: 6d906...b96

15 minutter før, boarding eller avgang? To forskjellige tider, den siste er når flyet skal være i lufta. Rekker ikke å bli med hvis flyet har forlatt gaten, eller avgangs tid er nære. Tar litt tid å komme seg ut på rullebanen og bli satt i kø.

Anonymkode: c0d63...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...