Gå til innhold

Dagbok slutt.


Gjest Ballongfrue

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Ballongfrue

21. mai:

Nå sitter jeg i nattkjolen, med fingrene i ørene, småbrisen og ser på at Vilde smeller ballonger foran meg. Livet er rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ballongfrue
lurven skrev (På 22.5.2022 den 0.54):

Har du sett IT?

.

Endret av Ballongfrue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har min fulle forståelse med tanke på ballongene - også for min del får høye, uventede lyser meg til å skvette, og en rolig søvn kan bli punktert av et tung drønn ovenfra, neppe forårsaket av ballonger, men av naboer som enda ikke har lært at de har flyttet til et sted der man kan høre en annen nabo hoste. Derfor tror jeg ikke det hadde vært så populært med ballongpunktering her i bygningen; naboene kunne få inntrykk av at en skytemassakre med rivaliserende MC-gjenger holdt på å finne sted.

Et lite tips til ballongidéen kan forresten kanskje være å se på en video der man ser ballonger sprekke - først helt uten lyd, så med lav lyd, og etter hvert kan man også skru lyden høyere opp; jeg respekterer Vildes innstilling i å ta livet av forsvarsløse ballonger, men hvis alle hadde gjort det samme, hadde det neppe vært så sunt for verken miljøet eller lommeboken.

Om man tenker seg en 5-åring med en stor, rød ballong med en søt bamse på, og man hadde nærmet seg denne ballongen med en sadistisk nål, er jeg redd for at resultatet hadde blitt hjerteskjærende hyl av en annen verden; i barnets øyne ville dette antagelig ha vært synonymt med et grufullt ballongdrap.

Ønsker deg ellers en fortsatt fin dag, og lykke til videre med skrivingen - med eller uten ballonger. smil.gif.45fa3f1698eef436c072a65cfd081302.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballongfrue
- Brian skrev (På 22.5.2022 den 15.26):

Du har min fulle forståelse med tanke på ballongene - også for min del får høye, uventede lyser meg til å skvette, og en rolig søvn kan bli punktert av et tung drønn ovenfra, neppe forårsaket av ballonger, men av naboer som enda ikke har lært at de har flyttet til et sted der man kan høre en annen nabo hoste. Derfor tror jeg ikke det hadde vært så populært med ballongpunktering her i bygningen; naboene kunne få inntrykk av at en skytemassakre med rivaliserende MC-gjenger holdt på å finne sted.

Et lite tips til ballongidéen kan forresten kanskje være å se på en video der man ser ballonger sprekke - først helt uten lyd, så med lav lyd, og etter hvert kan man også skru lyden høyere opp; jeg respekterer Vildes innstilling i å ta livet av forsvarsløse ballonger, men hvis alle hadde gjort det samme, hadde det neppe vært så sunt for verken miljøet eller lommeboken.

Om man tenker seg en 5-åring med en stor, rød ballong med en søt bamse på, og man hadde nærmet seg denne ballongen med en sadistisk nål, er jeg redd for at resultatet hadde blitt hjerteskjærende hyl av en annen verden; i barnets øyne ville dette antagelig ha vært synonymt med et grufullt ballongdrap.

Ønsker deg ellers en fortsatt fin dag, og lykke til videre med skrivingen - med eller uten ballonger. smil.gif.45fa3f1698eef436c072a65cfd081302.gif

Hei og takk for respons!

.

☺️

Endret av Ballongfrue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å følge deg på denne skumle reisen! Jeg er liiiivredd ballonger 😭 Du er kjempemodig som tør dette! 💪 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ballongfrue
TanteGudrunn skrev (På 22.5.2022 den 19.04):

Gleder meg til å følge deg på denne skumle reisen! Jeg er liiiivredd ballonger 😭 Du er kjempemodig som tør dette! 💪 

 

😄

Endret av Ballongfrue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LitenOgSkvetten skrev (19 minutter siden):

Så artig at noen følger!

Har du noen som kan hjelpe deg også? Hvis det her funker så kan det jo hende at andre kan dra nytte av det😄

Jeg har mannen min, men jeg er veldig ukomfortabel med å snakke om dette, selv om han vet om problemet mitt. Jeg skammer meg sånn, synes det er kjempeflaut, og jeg blir sint og lei meg når jeg tenker på det. Vi var gift i over et år før jeg turte å fortelle om det. Og grunnen til at jeg gjorde det var fordi jeg nettopp hadde funnet ut at jeg var gravid, men i stedet for å være glad gråt jeg masse i dagevis. Og han lurte naturligvis på hvorfor jeg var så lei meg. Det var jo fordi jeg vet at barn medfører situasjoner som inneholder ballonger. Barnet er nå 14 måneder, og jeg gruer meg fryktelig til alt jeg som ballongfobisk mor har i vente 💀

Det virker som at du har et mer avslappet forhold til din fobi enn hva jeg har til min. Slik samboeren din holdt på på 17. mai, kunne ikke min mann gjort. Jeg hadde kastet ham på raua ut av huset  og aldri sluppet ham inn igjen 🙈  Men jeg vet at jeg må gå inn i meg selv her 🥲

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballongfrue
TanteGudrunn skrev (På 22.5.2022 den 19.48):

Jeg har mannen min, men jeg er veldig ukomfortabel med å snakke om dette, selv om han vet om problemet mitt. Jeg skammer meg sånn, synes det er kjempeflaut, og jeg blir sint og lei meg når jeg tenker på det. Vi var gift i over et år før jeg turte å fortelle om det. Og grunnen til at jeg gjorde det var fordi jeg nettopp hadde funnet ut at jeg var gravid, men i stedet for å være glad gråt jeg masse i dagevis. Og han lurte naturligvis på hvorfor jeg var så lei meg. Det var jo fordi jeg vet at barn medfører situasjoner som inneholder ballonger. Barnet er nå 14 måneder, og jeg gruer meg fryktelig til alt jeg som ballongfobisk mor har i vente 💀

Det virker som at du har et mer avslappet forhold til din fobi enn hva jeg har til min. Slik samboeren din holdt på på 17. mai, kunne ikke min mann gjort. Jeg hadde kastet ham på raua ut av huset  og aldri sluppet ham inn igjen 🙈  Men jeg vet at jeg må gå inn i meg selv her 🥲

 

☺️

Endret av Ballongfrue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

LitenOgSkvetten skrev (5 timer siden):

Oi, føler med deg! Det er ikke noe å skamme seg over, selv om man ønsker å bli kvitt det! Vet du hvordan du utviklet fobien din, eller har det alltid vært sånn?

Det virker som du har en litt kraftigere fobi enn det jeg har, ja. Kanskje det trengs noen profesjonelle og ikke bare to flåsete jenter som prøver å løse et problem😅 Det er kanskje ikke så lurt å drive med smelling av ballonger i et hus med en baby.

Jeg har det nok ikke like kraftig som deg, og for meg forsvinner en del med litt alkohol, og med en del alkohol kan jeg jo sprekke store og stramme ballonger helt selv, som opplevd på kvelden på 17. mai. Men, alkohol er aldri løsningen på et problem! Hvis vi får barn i hus kan jeg jo ikke ty til flaska.

Vilde sin oppførsel på 17. mai var kanskje ikke helt greit, hun visste om det.

Så der var vi, hun som er veldig glad i ballonger og ballongsmell og jeg som ikke takler det noe særlig. Hun tok et drastisk steg ved å gå all-in. Store ballonger, litt for mye blåst opp(skikkelig pæreformet, *grøss*) hengt opp utenfor min kontroll mens jeg sov. Det var "tough love" og jeg hadde lyst til å gråte, men det var kanskje det jeg trengte.

Men om du ikke får panikk av å lese om to små damer sitt ballongeventyr så er det bare å henge med ☺️

Jeg har hatt denne fobien så lenge jeg kan huske, så jeg aner ikke hvordan den oppsto. Hva med deg?

Jeg har også lyst til å bli kvitt dette, om jeg så må ty til flaska. Selvsagt uten barnet til stede 😅 Jeg er livredd at hen skal få samme fobien. Er et rent helvete å vokse opp med. 

Jeg har faktisk prøvd å få profesjonell hjelp, men det nyttet ikke. Det hadde kanskje vært mer vellykket om jeg var mer dedikert og målrettet, men jeg var skikkelig pinglete, og brukte all tiden jeg hadde til å sitte og gråte 😑

Ønsker deg lykke til, og har planer om å henge med samme hvor fælt jeg synes det er å lese 😵💫 Jeg begynte seriøst å gråte av å lese om din 17. mai-feiring 🙈 Du er som sagt sykt modig, og jeg beundrer deg sterkt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballongfrue
TanteGudrunn skrev (På 23.5.2022 den 1.55):

Jeg har hatt denne fobien så lenge jeg kan huske, så jeg aner ikke hvordan den oppsto. Hva med deg?

Jeg har også lyst til å bli kvitt dette, om jeg så må ty til flaska. Selvsagt uten barnet til stede 😅 Jeg er livredd at hen skal få samme fobien. Er et rent helvete å vokse opp med. 

Jeg har faktisk prøvd å få profesjonell hjelp, men det nyttet ikke. Det hadde kanskje vært mer vellykket om jeg var mer dedikert og målrettet, men jeg var skikkelig pinglete, og brukte all tiden jeg hadde til å sitte og gråte 😑

Ønsker deg lykke til, og har planer om å henge med samme hvor fælt jeg synes det er å lese 😵💫 Jeg begynte seriøst å gråte av å lese om din 17. mai-feiring 🙈 Du er som sagt sykt modig, og jeg beundrer deg sterkt!

.

Endret av Ballongfrue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LitenOgSkvetten skrev (3 timer siden):

Jeg kan heller ikke huske eksakt hvordan den oppstod, den har på en måte alltid vært der.

Om det å ty til flaska; vet du om det hjelper? Jeg skjønte det på meg selv, da kombinasjonen alkohol og ballonger har kommet opp naturlig i diverse festlige lag med tiden. Har du merket noe til det, at toleransen din kanskje er høyere når du er beruset?

Kan også anbefale YouTube og prøve å se der, som sagt, det gjør ingenting for meg, men hvordan reagerer du på det?

Har ikke mye erfaring med kombinasjon alkohol og ballonger, da ballonger ofte kommer opp i barnevennlige anledninger hvor jeg ikke kan drikke ☹️ Youtube gjør ingenting for meg heller. Må nok prøve noe i samme stilen som du kjører 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballongfrue
TanteGudrunn skrev (På 23.5.2022 den 10.34):

Har ikke mye erfaring med kombinasjon alkohol og ballonger, da ballonger ofte kommer opp i barnevennlige anledninger hvor jeg ikke kan drikke ☹️ Youtube gjør ingenting for meg heller. Må nok prøve noe i samme stilen som du kjører 😁

☺️

Endret av Ballongfrue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...