Fargerik-kamel Skrevet 18. mai 2022 #1 Del Skrevet 18. mai 2022 Driv å hjelper min mor, hun er bil A. Motpart bil B. Alt skjedde på en parkeringsplass utenfor en matbutikk. Bil A hadde vært på butikken og handlet, kjørte til utkjørselen og såg då at hun hadde glemt brus som sto igjen på parkeringsplassen, starta då å rygge tilbake, ut fra utkjørselen. Bil B hadde parkert uttafør inngangen til butikken, der menneskene går inn til butikken altså ikkje en parkeringsplass. Bil A såg bilen sto der når hun begynte å rygge. Så smalt det. Så virker ut som bil B hadde rygget fort og kraftig. Så begge rygget og kræsjet i kvar sin side bake. Det var mange ledige plasseringsplasser der og ingen helsenødvendige grunner til at bil B parkerte der, så den sto der tilretta ulovlig.. Vet når begge rygger er det delt skyld, men har min mor noken sjanse her som kan skriver på skademeldingen? Tenkte kansje å ringe butikken å høre om dei har overvåkingskamera ute om det kan vær til hjelp? Synst synd på ho, hun har ikkje økonomi til det no. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trøndermann38 Skrevet 18. mai 2022 #2 Del Skrevet 18. mai 2022 Det er delt skyld 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loboto Skrevet 18. mai 2022 #3 Del Skrevet 18. mai 2022 (endret) Er vel ikke forbudt å parkere rett ved en inngang? Dessuten er det en uting å rygge noe annet sted enn INN i en luke eller spot for p plass. Det å rygge ut av luker er også en uting, da de fleste mennesker som blir rygget på, blir det i nettopp den forbindelsen. Rygg alltid inn mot feks en vegg/gjerde, så kan man kjøre rett ut med gid sikt etterpå. Sannsynligheten for å rygge på noe om man skal rygge hele veien inn til en butikk er stor. Hun burde snudd og så kjørt inn. Da hadde den andre bilisten fått hele skylden. Her tenker jeg delt skyld er rett. Endret 18. mai 2022 av Loboto 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 18. mai 2022 #4 Del Skrevet 18. mai 2022 Delt skyld. Spiller ingen rolle hvorfor B valgte å stå parkert der B gjorde. Begge rygget og har ikke fulgt godt nok med, noe som i og for seg er uforsvarlig. Så godt de traff hverandre og ikke personer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fargerik-kamel Skrevet 18. mai 2022 Forfatter #5 Del Skrevet 18. mai 2022 Hun har blitt enig i delt skyld, spent på om bil B finner på å prøve å gi fra seg sin skyld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 19. mai 2022 #6 Del Skrevet 19. mai 2022 Fargerik-kamel skrev (18 timer siden): Driv å hjelper min mor, hun er bil A. Motpart bil B. ............... Bil B hadde parkert uttafør inngangen til butikken, der menneskene går inn til butikken altså ikkje en parkeringsplass. Bil A såg bilen sto der når hun begynte å rygge. Så smalt det. Så virker ut som bil B hadde rygget fort og kraftig. Så begge rygget og kræsjet i kvar sin side bake. Det var mange ledige plasseringsplasser der og ingen helsenødvendige grunner til at bil B parkerte der, så den sto der tilretta ulovlig.. ............ Grunnen til at bil B stod der den stod er helt uvesentlig. Var du der selv, eller er det en gjenfortelling fra verdens mest upålitelige vitne - altså sjåføren i bil A? Problemet dukker opp om B kan dokumentere at B faktisk stod i ro da bil A braste inn i bakenden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #7 Del Skrevet 19. mai 2022 Et lite tips til neste gang; Ikke rygg tvers over en parkeringsplass. Anonymkode: 7599d...dbd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #8 Del Skrevet 19. mai 2022 Begge rygget, derav delt skyld. Eneste som kan forandre det er hvis det er filmet og viser at din mor rygget rolig i gåtempo, mens den andre rygget med gassen i bunn, bevist inn i din mor. Bil B stoppet kanskje et unødvendig sted, men det er ikke forbudt. Din mor derimot burde ikke rygget i kjørebanen på den måten. Sto hun i utkjørselen burde hun heller fullført å kjøre ut, for så å snu et egnet sted og kjøre inn igjen. Anonymkode: 0ebf7...452 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #9 Del Skrevet 19. mai 2022 Det er delt skyld og det er idioti av begge parter. Å rygge tilbake over en parkeringsplass for man har glemt noe er jo ikke noe lurt, sjangsen for å kjøre på noen etc øker markant ved å drive å rygge på en parkeringsplass. Anonymkode: 27109...b17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #10 Del Skrevet 20. mai 2022 On 5/18/2022 at 11:46 AM, Fargerik-kamel said: Bil B hadde parkert uttafør inngangen til butikken, der menneskene går inn til butikken altså ikkje en parkeringsplass. Bil A såg bilen sto der når hun begynte å rygge. Så smalt det. Så virker ut som bil B hadde rygget fort og kraftig. Så begge rygget og kræsjet i kvar sin side bake. Det var mange ledige plasseringsplasser der og ingen helsenødvendige grunner til at bil B parkerte der, så den sto der tilretta ulovlig Dette er uvesentlig Anonymkode: 887ac...5b0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #11 Del Skrevet 21. mai 2022 Loboto skrev (På 18.5.2022 den 11.50): Er vel ikke forbudt å parkere rett ved en inngang? Dessuten er det en uting å rygge noe annet sted enn INN i en luke eller spot for p plass. Det å rygge ut av luker er også en uting, da de fleste mennesker som blir rygget på, blir det i nettopp den forbindelsen. Rygg alltid inn mot feks en vegg/gjerde, så kan man kjøre rett ut med gid sikt etterpå. Sannsynligheten for å rygge på noe om man skal rygge hele veien inn til en butikk er stor. Hun burde snudd og så kjørt inn. Da hadde den andre bilisten fått hele skylden. Her tenker jeg delt skyld er rett. Jeg har alltid, og jeg mener ALLTID rygget inn i luker. Så fikk jeg barn. Og da går ikke det lenger. Anonymkode: 471df...ce2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loboto Skrevet 21. mai 2022 #12 Del Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har alltid, og jeg mener ALLTID rygget inn i luker. Så fikk jeg barn. Og da går ikke det lenger. Anonymkode: 471df...ce2 Hæ? Hva har barn med dette å gjøre? Jeg har også barn og skjønner ikke problemstillingen 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #13 Del Skrevet 21. mai 2022 Loboto skrev (2 minutter siden): Hæ? Hva har barn med dette å gjøre? Jeg har også barn og skjønner ikke problemstillingen 😅 Barnevogn Anonymkode: 471df...ce2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #14 Del Skrevet 21. mai 2022 Hadde A planlagt å rygge forbi butikkutgangen..? Kunne gått verre enn dette. Anonymkode: 76528...435 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #15 Del Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har alltid, og jeg mener ALLTID rygget inn i luker. Så fikk jeg barn. Og da går ikke det lenger. Anonymkode: 471df...ce2 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Barnevogn Anonymkode: 471df...ce2 Har tre barn og aldri hatt noe problem med å rygge inn i luker fordet. Skal jo ikke hekte deg fast på bilen eller veggen bak så det ikke er noe plass å stå og ta ut vognen. Vognen løftes så til ledig område og settes opp som vanlig. Anonymkode: 0ebf7...452 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #16 Del Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har tre barn og aldri hatt noe problem med å rygge inn i luker fordet. Skal jo ikke hekte deg fast på bilen eller veggen bak så det ikke er noe plass å stå og ta ut vognen. Vognen løftes så til ledig område og settes opp som vanlig. Anonymkode: 0ebf7...452 Du ser ikke problemet i å rygge inntil en vegg(og ja- jeg må helt inntil veggen for hvis ikke stikker snuten på bilen ut!), åpne luka gjennom veggen, løfte vognen ut gjennom nevnte vegg, bære vognen over hodet mellom to parkerte biler uten å få en skramme på de, og så sette vognen fra deg foran bilen, utilsiktet, mens du er bak i bilen for å hente ungene og dørene ikke kan slås helt opp så du må lirke ungene ut? Ja ja. Da har du ikke det problemet da. Anonymkode: 471df...ce2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #17 Del Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du ser ikke problemet i å rygge inntil en vegg(og ja- jeg må helt inntil veggen for hvis ikke stikker snuten på bilen ut!), åpne luka gjennom veggen, løfte vognen ut gjennom nevnte vegg, bære vognen over hodet mellom to parkerte biler uten å få en skramme på de, og så sette vognen fra deg foran bilen, utilsiktet, mens du er bak i bilen for å hente ungene og dørene ikke kan slås helt opp så du må lirke ungene ut? Ja ja. Da har du ikke det problemet da. Anonymkode: 471df...ce2 Har aldri vært på en parkeringsplass hvor lukene er så små at man må rygge helt inn for at nesa på bilen ikke skal stikke ut i veibanen. Det er jo stort sett standard mål på p plasser. Dessuten kan man fin lukke opp luke selv om man er veldig nært ting. Luka vil nok ikke treffe veggen om du står 5 cm fra veggen engang, for luka er ikke lengre ut enn bakparten på bilen når du åpner. Eller må du ta et stort skritt bakover for at ikke luka skal treffe deg i låret når du åpner? Nei nettopp. Luka er aldri lengre ut en der bilen stopper. Anonymkode: 5afa4...53f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest theTitanic Skrevet 21. mai 2022 #18 Del Skrevet 21. mai 2022 Begge rygget = delt skyld. Med mindre en rygger målrettet i høy fart mot den andre. Noe som er tvilsomt. Hvorfor skulle de vel det? En rygger og den andre ikke= ryggeren har skyld. En rygger inn fra utkjøring og den andre parkerer egoistisk og ulovlig; det er tydeligvis ikke de beste sjåførene vi har å gjøre med her. Antageligvis rygget begge uaktsomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fargerik-kamel Skrevet 21. mai 2022 Forfatter #19 Del Skrevet 21. mai 2022 theTitanic skrev (6 minutter siden): Begge rygget = delt skyld. Med mindre en rygger målrettet i høy fart mot den andre. Noe som er tvilsomt. Hvorfor skulle de vel det? En rygger og den andre ikke= ryggeren har skyld. En rygger inn fra utkjøring og den andre parkerer egoistisk og ulovlig; det er tydeligvis ikke de beste sjåførene vi har å gjøre med her. Antageligvis rygget begge uaktsomt. De blei enige om delt skyld 😊 lære av det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #20 Del Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Eller må du ta et stort skritt bakover for at ikke luka skal treffe deg i låret når du åpner? Nei nettopp. Luka er aldri lengre ut en der bilen stopper. Anonymkode: 5afa4...53f Du tuller nå......? Har du aldri sett fks en caddy eller tilsvarende bil.....? Anonymkode: 65bf4...a47 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå