Gå til innhold

Andre fornavn til Elina på S?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ja, da er det mye lettere😃 Så har vurdert det, men er Elina vi kommer til å bruke. Så da må hun hver gang forklare at "jeg heter/bruker Elina", om vi f.eks gir henne navnet Solveig Elina. Jeg har ett navn som kan uttales på to måter og måtte alltid presisere hvordan det uttales. Jeg var veldig sjenert som barn og kviet meg hver gang det var vikarlærer++ bare fordi jeg visste jeg da måtte ta ordet og si fra når navnet mitt ble sagt feil. For sa jeg ikke fra, lo medelever og sa "hun heter ikke det". Tenker vesla kanskje heller ikke vil like det.

Anonymkode: 73431...b27

hvor mange måter kan solveig uttales?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maleficenta skrev (6 minutter siden):

hvor mange måter kan solveig uttales?

Jeg som har et navn som kan uttales på to måter, mitt barn må si fra at hun "ikke heter/bruker Solveig" men, Elina om hun få et annet første fornavn. Siden det er Elina vi kommer til å bruke. Derfor tenker jeg det bør stå som første fornavn.

Anonymkode: 73431...b27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elina Sofie (fyll inn etternavn). Funker godt med de fleste etternavn og 👍🏻

Anonymkode: 8cca6...09b

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (49 minutter siden):

elina sofie er det eneste forslaget som er fint her da...

men ligner fælt på en viss influensers navn...

Anonymkode: f76da...575

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elina Susanne

Elina Simone

Elina Serine

Elina Sunniva

Elina Synnøve

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

men ligner fælt på en viss influensers navn...

Anonymkode: f76da...575

og så?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen flere forslag?

Anonymkode: 73431...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.5.2022 den 20.16):

Jeg som har et navn som kan uttales på to måter, mitt barn må si fra at hun "ikke heter/bruker Solveig" men, Elina om hun få et annet første fornavn. Siden det er Elina vi kommer til å bruke. Derfor tenker jeg det bør stå som første fornavn.

Anonymkode: 73431...b27

Hvorfor gi to navn når dere ikke skal bruke begge? 

Anonymkode: efd59...c7b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor gi to navn når dere ikke skal bruke begge? 

Anonymkode: efd59...c7b

Fordi det er oppkalling, og fordi storebror har to fornavn, og vi har et veldig kort etternavn. Navn er jo også identitet og tilhørighet. Begge mine foreldre har og et andre fornavn som ikke er i bruk. Men som er slektsanavn eller oppkalling.

Anonymkode: 73431...b27

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 17.5.2022 den 19.51):

Ja, da er det mye lettere😃 Så har vurdert det, men er Elina vi kommer til å bruke. Så da må hun hver gang forklare at "jeg heter/bruker Elina", om vi f.eks gir henne navnet Solveig Elina. Jeg har ett navn som kan uttales på to måter og måtte alltid presisere hvordan det uttales. Jeg var veldig sjenert som barn og kviet meg hver gang det var vikarlærer++ bare fordi jeg visste jeg da måtte ta ordet og si fra når navnet mitt ble sagt feil. For sa jeg ikke fra, lo medelever og sa "hun heter ikke det". Tenker vesla kanskje heller ikke vil like det.

Anonymkode: 73431...b27

Enig! Jeg hadde et annet fornavn foran navnet som blir brukt (typ. Ida Elise, brukte bare Elise) og fjernet det med en gang jeg ble myndig. Hatet når folk brukte feil fornavn, ble lest opp hos tannlege/eksamen, måtte rette vikarlærere, surr når jeg bestilte flybillett og glemte første fornavn osv. Ble lei av spørsmål om hvorfor jeg kun brukte fornavn 2. Var veldig bitter på at mamma ga meg et "ubrukelig" fornavn bare fordi det passet bedre med den rekkefølgen. 

Anonymkode: 4179d...0d2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker du noe uvanlig da, eller vanlig? Elina Svale Dal,  det funker, eller Elina Siva Berg. Fint å ha med v-en også fra Svein. 

Elina Svale

Elina Sylvia

Elina Synnøve

Elina Solvår

Elina Sunniva

Ellers blir det jo Elina "S-hva-som-helst"

Elina Sissel (fungerer fint på Sunnmøre....)

Elina Sigrid, Elina Solfrid, Elina Silke, Elina Sol, Elina Smilla, -Stella, -Signe-Uendelig med navn på S.

Anonymkode: 4ca0b...db9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Fordi det er oppkalling, og fordi storebror har to fornavn, og vi har et veldig kort etternavn. Navn er jo også identitet og tilhørighet. Begge mine foreldre har og et andre fornavn som ikke er i bruk. Men som er slektsanavn eller oppkalling.

Anonymkode: 73431...b27

er det ikke litt gammeldags med oppkalling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når jeg tenker på jentenavn som minner meg om Svein, tenker jeg: Sina, Sine, Stine, Sava, Sana, Svane.

Anonymkode: 4d53a...e5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Fordi det er oppkalling, og fordi storebror har to fornavn, og vi har et veldig kort etternavn. Navn er jo også identitet og tilhørighet. Begge mine foreldre har og et andre fornavn som ikke er i bruk. Men som er slektsanavn eller oppkalling.

Anonymkode: 73431...b27

navn som ikke er i bruk blir jo ikke en del av identiteten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bruke bokstaven S på evt neste barn siden Elina og er oppkalling? 

Anonymkode: cd804...449

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elina Svale, Elina Sol, Elina Serin, Elina Selin, Elina Sabine, Elina Sally, Elina Selje, Elina Silvia, Elina Simone, Elina Siren, Elina Siri, Elina Susann, Elina Sissel, Elina Solfrid, Elina Stefi, Elina Sølvi, Elina Sølva

Anonymkode: d54bd...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...