Gå til innhold

Barna til eksen savner meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det ble slutt med kjæresten i januar. Vi bodde aldri sammen, men var i et forhold i 2,5 år. Jeg har egne barn og etablert selv i eget hus. 
Vi besøkte hverandre i helgene og tok med barna ofte på besøk. De trivdes veldig godt sammen. 
Barna hans hadde samvær annenhver helg hos han. 
Barna mine bor 80% av tiden hos meg. 
Samvær hos far annenhver helg.  

Da det ble slutt mellom oss så gikk han fort videre. Han sa til meg at han ikke var ute etter et seriøst forhold. Fikk seg ny dame 2 uker etterpå. Nå i april ble de samboere. 

Eldste datteren hans ringte meg i går. Gråt i telefonen og sa hun savnet meg. Jeg sa jeg savnet henne også, men at jeg og pappa er dessverre ikke kjærester mer. Hun lurte på hvorfor og jeg sa at voksne finner noen gang ut at man ikke alltid passer sammen som kjærester. Trygget henne med at det ikke var noe hun eller søsteren hennes hadde gjort gale. Hun fortalte om pappas nye kjæreste og sa hun ikke likte henne. Jeg spurte hvorfor og hun svarte «jeg vil heller ha deg som stemor, ikke den fremmede dama.» 

Jeg forstår at jenta reagerer såpass på at pappa plutselig har fått samboer. En dame som jenta ikke kjenner engang. 
Jeg ønsker igrunn ikke å blande meg, men eks svigermor reagerte veldig på dette også. Jenta vil ikke på samvær mer og det virker ikke som at far bryr seg mer med den nye dama i hus. 

Jeg kjenner på et snev at sjalusi og forakt. Jeg knept det inn og ba jenta om å snakke skikkelig med pappaen sin om sine følelser. Rådet også henne om å snakke med bestemoren. 
Jeg beklaget for at ting ikke ble slik hun hadde sett for seg og håpet at hun ga pappas nye kjæreste en sjanse etterhvert. Kanskje hun er veldig kjekk og snill sa jeg. 

Dette ble langt, men kjenner meg så frustrert på barnas vegne. Mine barn gikk gjennom en sorgprosess de også da det ble slutt. Jeg er sint på han for at han ikke gir barna tid til å lege før han flytter sammen med ei ny dame.. 

Anonymkode: fd65b...52b

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen menn er sånn, de klarer seg ikke alene. Jeg og eksmannen var sammen i 6 år, gift i 2 år. Tok 2 måneder før han gikk i et forhold på Facebook 😅 

Husker pappa selv hadde mange forskjellige damer. Ble litt forvirrende for meg og søsteren min som ble dratt hit og dit 🙈

Håper barna får prata med pappaen sin. Ikke godt å ha det så vondt. Barn knytter seg veldig fort.

Anonymkode: 1facd...243

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det ble slutt med kjæresten i januar. Vi bodde aldri sammen, men var i et forhold i 2,5 år. Jeg har egne barn og etablert selv i eget hus. 
Vi besøkte hverandre i helgene og tok med barna ofte på besøk. De trivdes veldig godt sammen. 
Barna hans hadde samvær annenhver helg hos han. 
Barna mine bor 80% av tiden hos meg. 
Samvær hos far annenhver helg.  

Da det ble slutt mellom oss så gikk han fort videre. Han sa til meg at han ikke var ute etter et seriøst forhold. Fikk seg ny dame 2 uker etterpå. Nå i april ble de samboere. 

Eldste datteren hans ringte meg i går. Gråt i telefonen og sa hun savnet meg. Jeg sa jeg savnet henne også, men at jeg og pappa er dessverre ikke kjærester mer. Hun lurte på hvorfor og jeg sa at voksne finner noen gang ut at man ikke alltid passer sammen som kjærester. Trygget henne med at det ikke var noe hun eller søsteren hennes hadde gjort gale. Hun fortalte om pappas nye kjæreste og sa hun ikke likte henne. Jeg spurte hvorfor og hun svarte «jeg vil heller ha deg som stemor, ikke den fremmede dama.» 

Jeg forstår at jenta reagerer såpass på at pappa plutselig har fått samboer. En dame som jenta ikke kjenner engang. 
Jeg ønsker igrunn ikke å blande meg, men eks svigermor reagerte veldig på dette også. Jenta vil ikke på samvær mer og det virker ikke som at far bryr seg mer med den nye dama i hus. 

Jeg kjenner på et snev at sjalusi og forakt. Jeg knept det inn og ba jenta om å snakke skikkelig med pappaen sin om sine følelser. Rådet også henne om å snakke med bestemoren. 
Jeg beklaget for at ting ikke ble slik hun hadde sett for seg og håpet at hun ga pappas nye kjæreste en sjanse etterhvert. Kanskje hun er veldig kjekk og snill sa jeg. 

Dette ble langt, men kjenner meg så frustrert på barnas vegne. Mine barn gikk gjennom en sorgprosess de også da det ble slutt. Jeg er sint på han for at han ikke gir barna tid til å lege før han flytter sammen med ei ny dame.. 

Du har tydeligvis satt spor å vært en god stemor ❤️ hvorfor ikke invitere jenta & søsteren hennes på besøk , så barna kan treffes ? Drit i faren , han er tydeligvis en fjott . 

• Liker 4
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du skal be de på besøk. Er ikke lett for barn å miste en de følte seg sett og ivaretatt av. Jeg er godt voksen og en venn av meg har fortsatt god kontakt med sin tidligere stemor, nesten bedre enn han har med sin egen mor. Slipp barna inn, de trenger deg tydeligvis ♥️

Anonymkode: d81fb...d3d

• Liker 3
  • Hjerte 3
Skrevet

Her har du vertfall gjort mye rett når huk føler hun kan ringe deg slik❤❤

Forstår godt det er vanskelig å stå i.

• Liker 4
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.5.2022 den 1.17):

Noen menn er sånn, de klarer seg ikke alene. Jeg og eksmannen var sammen i 6 år, gift i 2 år. Tok 2 måneder før han gikk i et forhold på Facebook 😅 

Husker pappa selv hadde mange forskjellige damer. Ble litt forvirrende for meg og søsteren min som ble dratt hit og dit 🙈

Håper barna får prata med pappaen sin. Ikke godt å ha det så vondt. Barn knytter seg veldig fort.

Anonymkode: 1facd...243

Jentene hans var veldig glade i meg. 
Merket hun eldste knyttet seg spesielt til meg. Moren hennes sliter veldig psykisk og jentene bodde av og på til bestemoren. Jeg brukte å hente de å finne på ting uten faren ofte. 
Faren hadde kun jentene annenhver helg. Passet ikke han å ha ungene mer enn det. 

Mye derfor det ble slutt var at jeg følte at jeg tok på meg en for stor foreldrerolle og han begynte å tilbringe mer tid på jobb og med kompisene. Inkluderte aldri barna mine og ville kjøre sitt eget løp. Jeg tolererer ikke slikt. 
Har man unger så kommer de først. Og finner man seg en partner med barn så behandler du de som dine egne. Ferdig snakka. 

Snakket med noen felles bekjente ang eksen og de alle kunne fortelle at han hoppet fra det ene forholdet til det andre. Var kjent for å være utro med alle han var sammen med. Han snakket aldri om eksene sine og hvorfor det ble slutt. Eks svigermor fortalte mye til meg etter det ble slutt. Hun hadde håpet på at han skjerpet seg nå. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.5.2022 den 1.38):

Jeg synes du skal be de på besøk. Er ikke lett for barn å miste en de følte seg sett og ivaretatt av. Jeg er godt voksen og en venn av meg har fortsatt god kontakt med sin tidligere stemor, nesten bedre enn han har med sin egen mor. Slipp barna inn, de trenger deg tydeligvis ♥️

Anonymkode: d81fb...d3d

Har snakket med eks svigermor og hun sier hun fortsatt vil ha kontakt med meg. Hun foreslo at vi kunne finne på noe med barna og at det hadde vært kjekt for de. Barnemor liker meg godt, så tror ikke hun har noe problem med det. 
Ungene mine kalte jo eks svigermor for bestemor fordi pappaen deres stakk fra de og vi har ikke kontakt med familien til pappaen deres. Hun sa at hun hadde et stort nok hjerte til å være bestemor til flere ❤️ 
Alt dette er så bittert. Brent meg nok på udugelige mannfolk at jeg er redd for å møte noen nye. Vil verne om barna mine. 

ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
-Missi- skrev (På 17.5.2022 den 1.42):

Her har du vertfall gjort mye rett når huk føler hun kan ringe deg slik❤❤

Forstår godt det er vanskelig å stå i.

Ja ❤️ God jenta mi. Hun savner hele familien min og mine foreldre tok imot ungene med åpne armer. 

Hun vil ikke møte fars nye dame nå for hun er fortsatt så lei seg over at jeg ikke er i livet hennes noe mer. Det er tungt og tøft for henne tror jeg. 

ts

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...