AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #1 Skrevet 16. mai 2022 Jeg og mitt barn var alene til barna var nesten 6, den biologiske pappan har aldri vert i bilde, da traff jeg min nåværende mann og han ble en utrolig flott pappan for barnet mitt, men etter vi fikk vårt 3 barn sammen nå i Januar, ser jeg at han nesten ikke snakker med min lengre, eller spør han om han skal være med på kamper, kjøpe is og slik ,han spør bare de 2 største våres, de er 6 og 7 år nå, min har blitt 13, men tror han savner at pappan ( selvom det er kun bonuspappan ,så er det han ser på som pappa. ). Jeg synes det er veldig leit, når brødrene kom, var ikke forandringen så stor ,men etter lillesøsteren kom synes jeg han ikke bryr seg noe om min lengre, gutten min er en flott storebror for våre barn og han forguder dem og ble veldig glad når babyen visste seg og være jente. Når jeg prøver og snakke med han om dette, prater han det bare bort, hva bør jeg gjøre videre her ? Anonymkode: 42d78...16e
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #2 Skrevet 16. mai 2022 Tre valg. Snakke med store bokstaver, få råd på familievernkontoret eller gå fra han. Gutten er ikke hans ansvar, men som voksen har han jo og ansvar for å ikke eksludere et barn eller være helt dust. Anonymkode: 78112...388 10
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #3 Skrevet 16. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tre valg. Snakke med store bokstaver, få råd på familievernkontoret eller gå fra han. Gutten er ikke hans ansvar, men som voksen har han jo og ansvar for å ikke eksludere et barn eller være helt dust. Anonymkode: 78112...388 To valg, har ingen mulighet til og gå fra han ,da jeg er hjemmeværende Anonymkode: 42d78...16e
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #4 Skrevet 16. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): To valg, har ingen mulighet til og gå fra han ,da jeg er hjemmeværende Anonymkode: 42d78...16e Tre valg; skaff deg en jobb og gå fra han. Helt enig med forrige kommentar. Anonymkode: 5c535...77a 14 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #5 Skrevet 16. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tre valg; skaff deg en jobb og gå fra han. Helt enig med forrige kommentar. Anonymkode: 5c535...77a kan ikke jobbe Anonymkode: 42d78...16e
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #6 Skrevet 16. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): To valg, har ingen mulighet til og gå fra han ,da jeg er hjemmeværende Anonymkode: 42d78...16e Du har alltid et valg, og her velger du både å ofre din førstefødte og kvinnefella. Anonymkode: 7d8ed...a80 15
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #7 Skrevet 16. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du har alltid et valg, og her velger du både å ofre din førstefødte og kvinnefella. Anonymkode: 7d8ed...a80 det får du bare mene, jeg vet best her Anonymkode: 42d78...16e
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #8 Skrevet 16. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): kan ikke jobbe Anonymkode: 42d78...16e Hvis du ikke kan jobbe så har du vel en uføretrygd /uførepensjon? Anonymkode: 7d8ed...a80
Gjest tullerikke Skrevet 16. mai 2022 #9 Skrevet 16. mai 2022 Du snakker med mannen din og sier det ikke er greit å behandle sønnen din sånn. Skaff deg ryggrad!
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #10 Skrevet 16. mai 2022 Ta så mange samtaler du bare klarer for å prøve å holde familien samlet. Anonymkode: 4232d...6b0 1
GammelKaktus Skrevet 16. mai 2022 #11 Skrevet 16. mai 2022 Hadde aldri tolerert at mitt første barn ble oversett av min partner etter at fellesbarna kom, da hadde jeg gått ut av forholdet. Du har ingen unnskyldning, du må faktisk ta vare på det første barnet ditt og det gjør du ikke om du aksepterer at denne mannen har gått fra å behandle han som en sønn til å behandle han som luft. Fy faen så jævlig stygt gjort. Og det er faktisk like jævlig å sitte på sidelinja og se på. Her må du gjøre noe før gutten din blir ødelagt, han er i en sårbar alder og så blir han behandlet som dette på hjemmebane. 6
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #12 Skrevet 16. mai 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: To valg, har ingen mulighet til og gå fra han ,da jeg er hjemmeværende Anonymkode: 42d78...16e Så du har allerde valgt bort sønnen din? Anonymkode: c44a9...678 7
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #13 Skrevet 16. mai 2022 Det er ikke nødvendigvis så enkelt som at han bare sluttet å bry seg da fellesbarn kom. Eldste ble samtidig eldre, og tenårene kan være en utfordring på mange måter. Kanskje både ts og dere som svarer kan forsøke å se litt lenger enn bare stefar problematikk. Her fikk vi en attpåklatt lenge etter første, og jeg selv syns ikke det var så enkelt å plutselig skulle forholde meg til både en liten en som krever mye oppmerksomhet, og en selvstendig tenåring som klarer seg for det meste selv og er midt i løsrivelsesfasen Anonymkode: 344a6...2fa
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #14 Skrevet 16. mai 2022 Og til dere som sier flytt. Er det så mye bedre å rive opp familien for tre små barn og gjøre dem til skilsmissebarn? Anonymkode: 344a6...2fa
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #15 Skrevet 17. mai 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Det er ikke nødvendigvis så enkelt som at han bare sluttet å bry seg da fellesbarn kom. Eldste ble samtidig eldre, og tenårene kan være en utfordring på mange måter. Kanskje både ts og dere som svarer kan forsøke å se litt lenger enn bare stefar problematikk. Her fikk vi en attpåklatt lenge etter første, og jeg selv syns ikke det var så enkelt å plutselig skulle forholde meg til både en liten en som krever mye oppmerksomhet, og en selvstendig tenåring som klarer seg for det meste selv og er midt i løsrivelsesfasen Anonymkode: 344a6...2fa Jeg er en av de som har svart. Jeg har barn med samme far og 14 år i mellom. Det handler om å greie å se barnas behov. Og av og til måtte kanskje yngste vente litt fordi jeg var opptatt med eldste. Det er jo helt nydelig å kunne fokusere på annet enn småbarnsting 24/7. Som voksen har man valgt å få barn, her har de valgt mange barn-det betyr ikke at den eldste skal ofres. Jeg hadde gått om ikke mannen skjerpet seg. Anonymkode: 7d8ed...a80 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #16 Skrevet 17. mai 2022 20 hours ago, AnonymBruker said: Og til dere som sier flytt. Er det så mye bedre å rive opp familien for tre små barn og gjøre dem til skilsmissebarn? Anonymkode: 344a6...2fa Det er mulig det er det eneste rette for den eldste ja. Og da blir det en konsekvens for de andre. Anonymkode: c44a9...678 2
Maleficenta Skrevet 17. mai 2022 #17 Skrevet 17. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 16.5.2022 den 17.23): Jeg og mitt barn var alene til barna var nesten 6, den biologiske pappan har aldri vert i bilde, da traff jeg min nåværende mann og han ble en utrolig flott pappan for barnet mitt, men etter vi fikk vårt 3 barn sammen nå i Januar, ser jeg at han nesten ikke snakker med min lengre, eller spør han om han skal være med på kamper, kjøpe is og slik ,han spør bare de 2 største våres, de er 6 og 7 år nå, min har blitt 13, men tror han savner at pappan ( selvom det er kun bonuspappan ,så er det han ser på som pappa. ). Jeg synes det er veldig leit, når brødrene kom, var ikke forandringen så stor ,men etter lillesøsteren kom synes jeg han ikke bryr seg noe om min lengre, gutten min er en flott storebror for våre barn og han forguder dem og ble veldig glad når babyen visste seg og være jente. Når jeg prøver og snakke med han om dette, prater han det bare bort, hva bør jeg gjøre videre her ? Anonymkode: 42d78...16e huff så utrolig leit. Du må sette deg ned med han skikkelig om dette. Han kan ikke bare få snakke det bort. Her må han ta seg sammen om ikke ville jeg revurdert hele forholdet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå