Gå til innhold

Omgangsyke i hus, passer jo innmari dårlig med 17 mai i morgen,men kan jeg, og de 2 minste gå? eller er vi enda smittsom?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og de 2 minste på 1,5 år og 7 hadde det lørdag, de var hjemme idag for sikkerthet skyld, og i dag begynte tvilllingene på 10 og pappan og spy, så da blir det ingen 17 mai for de, men kan han på 7 år gå i tog imorgen ? er vel 48 timer de skal være borte?

Anonymkode: e460a...b8f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja

Anonymkode: be141...fe8

Skrevet

Skal da pappaen ligge å spy hjemme og ta vare på tvillingene samtidig? Stakkars. Hadde ikke dratt jeg. 

AnonymBruker
Skrevet
lillevill skrev (9 minutter siden):

Skal da pappaen ligge å spy hjemme og ta vare på tvillingene samtidig? Stakkars. Hadde ikke dratt jeg. 

han er mye bedre nå, spydde hele natt og til kl 12 i dag ,ikke kommet noe etterpå,men tvillinger spyr ennå

AnonymBruker
Skrevet

Det er minimum 48 t, jeg ville blitt vjemme

Anonymkode: 6f704...2b0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er minimum 48 t, jeg ville blitt vjemme

vi skal dra. men pappan og tvillingene blir hjemme

• Liker 2
Skrevet

Det er 48t etter SISTE oppkast og/eller diaré. 
Uansett, har det gått 48t siden sist så må dere være ekstra påpasselig med håndhygiene. Har opplevd flere ganger å ha blitt smittet av folk hvor det har gått 48t + hos. Så stoler egentlig ikke helt på de timene. Husk også at 17 mai tar på for barn. Og spesielt om det er meldt varmt. For gjort å bli uvel etter et par dager med omgangssyke, gjerne lite væske og næring…

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

48 timer er typisk anbefaling for barnehagebarn, i skolen opererer de med 24 timer. Jeg ville dratt om dere er friske, men passet veldig godt på håndhygiene. 

Anonymkode: 60ed7...7f6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

vi skal dra. men pappan og tvillingene blir hjemme

Hvorfor spør du da?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler å holde dere et stykke unna andre. En gang hadde jeg og største vært frisk i 4 dager, men likevel smittet andre på dag/døgn 4🙈

Anonymkode: c9b88...ffc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

La 7-åringen gå i tog. :) Det er godt innenfor anbefalingene, og skulle jeg mot formodning likevel bli smittet av dere, så er det verdt det. ;)

Anonymkode: c7d15...e88

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

takk.

skal være flinke til og vaske oss og holde litt avstand, de er svært aktive

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...