Gå til innhold

Hvordan forholde meg til eks


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kort fortalt. Jeg har gjort det slutt med eks for noen måneder siden. Ønsker henne tilbake.  Hun snakker om meg i fine ordelag og sier uoppfordret at hun vil ha kontakt med meg fremover. Samtidig vil hun ikke tilbake til forholdet. Dette forvirrer meg litt. Bruddet var "pent" og det er ikke noe ondt blod mellom oss. Jeg har mest lyst til å "pushe på" for å få henne tilbake, men samtidig sier all erfaring at det ikke går. Og kanksje er det bare best å være litt "fjern" slik at hun evt kommer tilbake om hun ombestemmer seg.  Men da tenker jeg "ute av syne, ute av sinn". Har lest at mens menn ofte angrer og vil tilbake til et forhold, tenderer damer mer til å gå videre. Jeg vet ikke. 
Hva ville dere gjort her? Jeg har bevisst ikke gitt mer opplysninger da jeg ikke ønsker at dette skal være gjenkjennbart.

Anonymkode: fe0b4...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig enig i det siste du skriver der TS. Jeg er kvinne og når jeg er ferdig et jeg ferdig. Men nesten alle jeg har gjort det slutt med har prøvd å få mer tilbake. Eks en eks som ringte meg nylig for å prøve å bli sammen igjen..Jeg datet han i 2010 liksom! For meg som jente er dette utrolig merkelig. Men må likevel innrømme at noen av de har jeg tatt inn i varmen for en " runde 2". Særlig når jeg var yngre og om jeg ikke hadde noe annet på gang akkurat da. Likevel har jeg jo da dumpet de igjen for samme årsak som " 1.omgang ".

Er det ikke best for både deg selv og henne at du går videre? Finner noen som virkelig vil ha deg?

Lykke til 😊

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, jo det kan du jo argumentere for. Det hadde vært litt enklere å gjøre om det ikke var for at hun sier mye pent til meg og fremdeles vil treffe meg. Det er det at jeg gjorde det slutt som kveler følelsene hennes, ikke andre trekk ved meg. Om jeg skal ta henne bokstavelig. Så kan det sikkert være flere ting som ligger bak. 

I dette tilfellet var det jeg som dumpet henne, ikke motsatt. Gjør det noen forskjell på konklusjonen din? 

Jeg håper at følelser kan vekkes til live igjen, og bli enda sterkere i et bedre forhold. Og om det hadde skjedd, tror jeg det ville vært det beste for begge to. Men det virker å være drømmetenking. Vi hadde ingen store problemer i vårt forhold - egentlig. Jeg vet at hun ikke var 100% happy, men langt fra inne på tanken om å gjøre det slutt. 

Det er utgjort at med enkelte ting får man ikke mange sjanser. Man må starte på nytt. Læringen må gjøres personlig og ikke i kraft av å være et par. Slik er verden 🤔

Takk for svar, uansett. Vanskelig å vite hva som er det mest riktige å gjøre her. 

Anonymkode: fe0b4...86d

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du må prøve å vinne henne tilbake når det er det du ønsker. Mange ekspar som blir sammen igjen og får det bedre enn før eter et brudd, så helt klart verdt et forsøk ut fra det du beskriver som deres situasjon. 

Anonymkode: 1facd...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Klart du må prøve å vinne henne tilbake når det er det du ønsker. Mange ekspar som blir sammen igjen og får det bedre enn før eter et brudd, så helt klart verdt et forsøk ut fra det du beskriver som deres situasjon. 

Anonymkode: 1facd...a89

Jo, jeg prøver det. En stund til. Det er jo en belastning, for begge to. Men hvordan gå frem? Jeg har allerede fortalt henne hva jeg vil. Hun er blitt "kald" og som jeg skriver så er hun ikke totalt avvisende til meg. Ber ikke om en oppskrift, men bør jeg generelt holde meg litt unna, eller troppe opp uoppfordret på døra 🙄? For når det gjelder å avtale treff, så avtaler hun først det langt frem i tid. 

Det er den doble kommunikasjonen jeg blir litt gal av 🤔💔. Vil hun bare at jeg skal fade ut, uten for mye styr, kanskje? 

Anonymkode: fe0b4...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du spurt om å få treffe henne i nærmeste fremtid? 

Anonymkode: 1facd...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, inviterte på løpetur og middag. En av våre tidligere favorittaktiviteter.. Hun sa hun ville være med på løpetur, men kunne ikke før i juni. Jeg vet hun har mye gående, men akkurat det har jeg vanskelig for å tro er helt korrekt. 

Anonymkode: fe0b4...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror hun holder på deg for å booste egoet sitt litt. Føles vel bra at du vil ha henne og angret på at du slo opp. Men hun vil nok ikke ha deg lenger fordi du har vist deg å være upålitelig ved at du slo opp.

Anonymkode: 02405...c04

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig hun holder igjen fordi du såret henne ved å slå opp, og er kanskje redd for at det skal skje igjen. Ved å holde igjen, har hun litt kontroll på en situasjon som var ute av hennes kontroll, om det gir mening. 
Eller så er hun rett og slett bare ferdig med deg 🤷🏻‍♀️

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at hun snakker fint om deg kan like så godt bety at hun er 100% over deg og ikke lenger har vondt pga bruddet. Man må ikke hate en eks liksom. 

Anonymkode: f9dfe...1a6

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts: enig i det dere skriver. Spesielt det med å ha kontroll. Hun er en person som er veldig glad i å ha kontroll på det aller meste (over snittet). Så, det er ikke godt å si om hun er helt ferdig med meg (jeg tror vel kanskje det) eller om jeg kan ha et bittelite håp om å snu situsjonen. Time will show. 

Men nå da? Burde jeg jobbe for å vise henne at jeg er stabil og sterk i mine følelser for henne (sende henne blomster for eksempel, dukke opp påå overraskelsesbesøk på hytta med en kake eller noe slikt) eller la henne være i fred en stund?  Det er mitt siste spørsmål. Føler meg litt egosentrisk, men dette er jo veldig viktig for meg. 

Hun viser ikke vilje til å pleie relasjonen noe særlig..... Jeg har ikke helt troa på at hun plutselig skal ombestemme seg om jeg bare durer på i mitt liv og ikke oppsøker henne. Nettopp fordi det var jeg som gjorde det slutt. Om hun da ikke hører mer fra meg så vil hun kanskje tenke at jeg ikke var så interessert uansett?

Det hører med til historien at jeg har prøvd å få tilbake eks'er før. Det har alltid vært jeg som har gjort det slutt. De har ikke vært misfornøyd med meg i forholdene. Men å gå tilbake, eet går aldri. 🥶. Har prøvd å jobbe med meg selv og bli mer tilpasningsdyktig og stabil, men jeg klarte ikke å "stå i problemene" denne gangen. Personlig utvikling er krevende. 

Uansett. Har noen noen konkrete råd, så setter jeg pris på det. Så skal jeg slutte å klage. 

 

 

Anonymkode: fe0b4...86d

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å si det rett ut, at du har fortrudt du avsluttet forholdet og ønsker å prøve igjen? Spør om hun er interessert, ja eller nei. 

Anonymkode: 9e963...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva med å si det rett ut, at du har fortrudt du avsluttet forholdet og ønsker å prøve igjen? Spør om hun er interessert, ja eller nei. 

Anonymkode: 9e963...a30

Det har jeg gjort, jeg har truffet henne og sagt det. Før treffet skrev jeg et brev til henne hvor jeg uttrykte at jeg hadde tatt feil, hva jeg setter pris på ved henne og hvordan jeg ville endre meg.

Hun sa da vi treftes at hun ikke ville tilbake til et forhold, da hun ikke har de rette følelser for meg lengre. Og hun tenker at jeg ikke var den rette for henne. (etter at vi har vært sammen i en god stund....) Men hum sier altså samtidig at hun vil ha kontakt. Uten at jeg har lansert det som et forslag. Det er det jeg synes er litt rart. Jeg har ikke spurt henne om det er noe jeg kan si eller gjøre for å få henne til å ombestemme seg. Lurer på om jeg skal gjøre det. 

Anonymkode: fe0b4...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, inviterte på løpetur og middag. En av våre tidligere favorittaktiviteter.. Hun sa hun ville være med på løpetur, men kunne ikke før i juni. Jeg vet hun har mye gående, men akkurat det har jeg vanskelig for å tro er helt korrekt. 

Anonymkode: fe0b4...86d

Ts: altså, jeg har vanskelig for å tro at hun ikke har tid før i juni, selv om hun har mye å gjøre. Og om hun begynner med slike "omskrivninger" av sannheten, så blir jeg litt muggen selv også. Føler meg helt bortprioritert fremfor alt mulig annet. Bedre å si det som det er da. 

Anonymkode: fe0b4...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

(...) Men hum sier altså samtidig at hun vil ha kontakt. Uten at jeg har lansert det som et forslag. Det er det jeg synes er litt rart. Jeg har ikke spurt henne om det er noe jeg kan si eller gjøre for å få henne til å ombestemme seg. Lurer på om jeg skal gjøre det. 

 

Anonymkode: fe0b4...86d

Ok. Vil du ha 'kontakt' hvis det er utelukket det kan bli til Forhold 2.0 eller føler du bare det er bortkastet tid? Hvis du fortsat håper på Forhold 2.0 så må du egentlig bare spørre henne igjen og insistere på en avklaring. Det er mulig svaret er nei, men så kan du i det minste gå videre uten å spille mer tid på henne. 

Anonymkode: 9e963...a30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Eh, jo det kan du jo argumentere for. Det hadde vært litt enklere å gjøre om det ikke var for at hun sier mye pent til meg og fremdeles vil treffe meg. Det er det at jeg gjorde det slutt som kveler følelsene hennes, ikke andre trekk ved meg. Om jeg skal ta henne bokstavelig. Så kan det sikkert være flere ting som ligger bak. 

I dette tilfellet var det jeg som dumpet henne, ikke motsatt. Gjør det noen forskjell på konklusjonen din? 

Jeg håper at følelser kan vekkes til live igjen, og bli enda sterkere i et bedre forhold. Og om det hadde skjedd, tror jeg det ville vært det beste for begge to. Men det virker å være drømmetenking. Vi hadde ingen store problemer i vårt forhold - egentlig. Jeg vet at hun ikke var 100% happy, men langt fra inne på tanken om å gjøre det slutt. 

Det er utgjort at med enkelte ting får man ikke mange sjanser. Man må starte på nytt. Læringen må gjøres personlig og ikke i kraft av å være et par. Slik er verden 🤔

Takk for svar, uansett. Vanskelig å vite hva som er det mest riktige å gjøre her. 

Anonymkode: fe0b4...86d

Dumping kan være mye verre enn utroskap. Et slag i trynet. Et slag som knuser og fjerner kjærlighet.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ts: Ja, jeg forstår. Det er nok det som er skjedd her. Hun har ikke lyst til å prøve på nytt fordi hun ikke stoler på meg, har ikke kontroll og er blitt såret. Og dessuten begynner hun å peke på forskjeller mellom oss, som hun ikke tok opp da vi var sammen. 

Jeg er ikke lysten på å ha kontakt med henne utenom forhold, fordi (tro det eller ei) jeg har sterke følelser for henne, og det vil bare være vondt for meg å være en venn. Og jeg har allerede spurt om hun vil tilbake. Hun har sagt nei. Jeg tenker jeg får høre med henne om noen uker om hun vil treffes som tidligere avtalt og spørre da om det kan tenkes at hun endrer mening. Om det er noe jeg kan gjøre. Om svaret er nei, tenker jeg at det er det beste for begge å gå videre hver for oss. 

Anonymkode: fe0b4...86d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
I Grosny skrev (På 16.5.2022 den 22.14):

Dumping kan være mye verre enn utroskap. Et slag i trynet. Et slag som knuser og fjerner kjærlighet.

TS: Og da er det i de aller fleste tilfeller helt avgjort? Ingen rom for tilgivelse? Er det ingen vei tilbake til en kvinnes hjerte, om det var et stort sett bra forhold og man ikke har oppført seg som en drittsekk? Men en idiot, som har vinglet og slått opp? 
Jeg blir gal av min egen adferd.m 😞
Må jeg bare gjøre som 99 % vil si, manne meg opp, slikke mine sår og gå videre? 
Er det noen som har noen andre råd enn det?

Anonymkode: fe0b4...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er du som har gjort det slutt har hun trolig følelser for deg, men du har jo ødelagt hennes tillitt til deg med å gjøre det slutt, der det krever mer enn en blomsterbukett å bygge den opp. Hun er og rimelig tydelig på at hun er sint på deg og ikke tenker gi ved dørene når hun avspiser løpetur-invitasjonen med "kanskje i juni!" (lol)

Kanskje det er bedre du bruker tiden på å jobbe med deg selv? Hvis du alltid dumper disse damene uansett, trenger du kanskje terapi mer enn eksen tilbake?

Anonymkode: b418d...7be

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er dere ts og hva gikk galt?

Anonymkode: 804e0...386

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...