Gå til innhold

Svigermor ønsker å bruke samme frisør!


TuridGifteklar

Anbefalte innlegg

TuridGifteklar skrev (3 timer siden):

Er man bridezilla bare fordi man ikke ønsker å ha svigermor med på lasset til forberedelser på morgenen i sitt eget bryllup? 

Nå var det ikke med på lasset som ble beskrevet. Men bruke samme frisør. Hadde sørget for at hun kunne bruke frisøren før eller etter. Trenger ikke «henge» med dere.

Anonymkode: 4920e...66f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, ti10 said:

Du kan jo spørre frisøren om han eller hun rekker å dra til svigermoren din for å fikse henne etter at du er ferdig. Så videreformidler du svaret du fikk. 

 

Så enkelt kan det gjøres.

Anonymkode: d3916...feb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, mingus said:

Hæ?! Dette er jo for brud og forlover, ikke en stund man trenger å skjerpe seg og være anstrengt foran svigermor!

Skjerpe seg og være anstrengt? Takk og lov at jeg har et mye bedre forhold til svigermor enn som så. Det er ikke et utdrikkningslag vi snakker om, vi snakket om å få ordnet håret 😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TuridGifteklar skrev (På 16.5.2022 den 18.43):

Dette handler selvfølgelig ikke om hva frisøren vil! 😂 Dette handler om planleggingen som er lagt ned, om at dette faktisk er bruden og brudgommens dag, ikke svigermors. Det handler om frisørens tid, som er nøye planlagt sammen med brud, brudgom og forlovere. Ville du godtatt ubudne gjester hos deg, uansett sammenheng? Bursdag, privat arrangement, brudens morgentimer, hva som helst... Ville du godtatt at folk bare inviterte seg selv, dukket opp og tok for seg? 

Men hvis dere har avtalt at frisøren skal ordne med dere fra typ 10 til 13, så skjønner jeg ikke problemet med at hun fikser svigermor utenfor denne tidsrammen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

viren skrev (18 timer siden):

Skjerpe seg og være anstrengt? Takk og lov at jeg har et mye bedre forhold til svigermor enn som så. Det er ikke et utdrikkningslag vi snakker om, vi snakket om å få ordnet håret 😂

Ja det kan du takke og love deg for 🙂 det er ikke alle som har det da, som faktisk kunne tenkt seg frisørtimen før bryllupet uten svigermor tilstede.

Jeg har ikke dårlig stemning med min svigermor, men hun er ofte en strøm av velmenende råd, angående barn, interiør, klær, valg av film/serier vi ser etter barna legger seg, musikk osv, og da var det for min del godt å bare slappe av og le med mine nærmeste venninner, enn å passe på hva jeg sa som kunne raskt blitt rettet på, dømt eller kritisert 🙂 hun er en kjempesøt dame som jeg er glad i, men alt til sin tid.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke noe problem i at svigermor bruker samme frisør. Særlig ikke om dere bor på et sted der det kun er en frisør tilgjengelig.  Jeg skjønner imidlertid - i motsetning til endel andre her, at du ikke ønsker å ha svigermor tilstede mens du og de andre blir sminket og stylet. Dette er en litt hellig stund der man gjerne deler noen tanker med sin forlover eller andre man står nær. Å ha svigermor surrende rundt i en slik setting hadde jeg ikke likt. Og man trenger inne ha noe dårlig forhold til svigermor av den grunn. Å sende frisøren over til svigermors bolig etterpå høres ut som en god løsning.

Endret av Sandie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker, som flere, at dette ikke er et problem, dersom svigermor kan låne frisøren før eller etter, og da er i et annet rom enn brud og forlover. 

Anonymkode: 2ea94...9b0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår virkelig ikkje alle svar du får her.. frisør tiden er for brud og forlover.. der dere kan snakke fritt om alt, og med ett glass med noe godt I..

 

De fleste vil ha den tiden uten noen som helst av foreldrene i samme rom..

 

Viss hun skal bruke samme må frisøren ha mulighet å komme til hun etterpå.. du treng absolutt ikkje ha svigermor sammen med deg og forloveden din.. samme hvor godt forhold dere har.. 

Så eg ville snakket med frisøren om hun har tid til det, mest sannsynlig har hun ikkje tid etter i hvertfall.. å så svarer du svigermor det frisøren har sagt.. med god samvittighet😀

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan frisøren dra til svigermor før hun ordner deg? Og enda ha god tid slik at hun ikke blir forsinket til dere? 

jeg ville bare sagt at den tiden med frisør og styling er for deg og forloveren, dere ønsker den stunden bare dere to :) Det burde svigermor forstå, er jo nok stress på bryllupsdagen så.

Anonymkode: 55da7...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.5.2022 den 12.56):

Mange spør "hvorfor ikke?", men jeg spør heller "hvorfor?" jeg da. Hvorfor skal svigermor ikke kunne ordne sin egen frisør, og hvorfor har hun i det hele tatt behov for å styles profesjonelt når hun ikke er brud, men gjest? De fleste klarer å sminke og ordne håret sitt ganske bra selv, så profesjonell styling er en luksus forebeholdt bruden og evt.forlover. Jeg har aldri vært i et bryllup hvor andre enn brud og forlover har fått profesjonell styling, i hvert fall.

Mye av poenget med at brud og forlover styles profesjonelt er jo stemningen det gir; bruden og bestevenninnen snakker sammen som bestevenninner gjør og er spente og gleder seg. Det ødelegger stemningen litt å ha med svigermor oppi dette. Jeg ville ikke hatt med min egen mor heller, for den saks skyld. 

I tillegg blir det vel mer stress tidsmessig? Må bruden stå tidligere opp fordi svigermor også skal styles?

Anonymkode: 7e6c1...94a

Vet ikke med hva du pleier å gjøre om du er gjest i bryllup, men i min omgangskrets og i de bryllup jeg har vært i, så er det helt vanlig å benytte seg av stylist eller kun frisør på den dagen. 
Men nå er ikke svigermor en helt vanlig gjest. 

Anonymkode: f1457...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår deg godt jeg. Tror ikke jeg hadde hatt guts til å si nei siden jeg er konfliktsky, men hadde bedt svigermor bli ordnet i et annet rom enn der jeg og forloveren sitter.

Anonymkode: 55cca...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.5.2022 den 12.56):

Mange spør "hvorfor ikke?", men jeg spør heller "hvorfor?" jeg da. Hvorfor skal svigermor ikke kunne ordne sin egen frisør, og hvorfor har hun i det hele tatt behov for å styles profesjonelt når hun ikke er brud, men gjest? De fleste klarer å sminke og ordne håret sitt ganske bra selv, så profesjonell styling er en luksus forebeholdt bruden og evt.forlover. Jeg har aldri vært i et bryllup hvor andre enn brud og forlover har fått profesjonell styling, i hvert fall.

Mye av poenget med at brud og forlover styles profesjonelt er jo stemningen det gir; bruden og bestevenninnen snakker sammen som bestevenninner gjør og er spente og gleder seg. Det ødelegger stemningen litt å ha med svigermor oppi dette. Jeg ville ikke hatt med min egen mor heller, for den saks skyld. 

I tillegg blir det vel mer stress tidsmessig? Må bruden stå tidligere opp fordi svigermor også skal styles?

Anonymkode: 7e6c1...94a

Hadde i tilfellet sagt at da fikk svigermor stå opp tidlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jøss, litt overrasket over tilbakemeldingene TS får her. Å kalle henne bridezilla bare fordi hun har egne ønsker for SIN store dag synes jeg er drøyt. Dette blir en intim stund på en ellers følelsesladd dag, så gjør det som føles riktig for DEG. Jeg har et veldig godt forhold til min svigermor, men ville også hatt denne tiden kun sammen med min forlover. Det er min intimsone som tilsier at det er det behovet jeg har. Fotograf og frisør teller ikke helt i denne sammenhengen - de er der for å gjøre en jobb. 

Det du kan gjøre er å spørre frisøren om hun har tid til svigermor etter å ha ordnet deg, også får de to avtale et tidspunkt seg i mellom. Da slipper du å mekle i mellom her. Jeg regner med du har nok å tenke på. Risikoen for svigermor er jo om hun da rekker vielsen, men det får jo bli en vurdering opp til henne?
Uansett, masse lykke til på den store dagen 🙂 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om Svigermor hadde spurt om å få bruke samme frisøren så hadde ikke jeg automatisk tenkt at hun skulle være i brudens klargjøringsrom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.5.2022 den 12.56):

Mange spør "hvorfor ikke?", men jeg spør heller "hvorfor?" jeg da. Hvorfor skal svigermor ikke kunne ordne sin egen frisør, og hvorfor har hun i det hele tatt behov for å styles profesjonelt når hun ikke er brud, men gjest? De fleste klarer å sminke og ordne håret sitt ganske bra selv, så profesjonell styling er en luksus forebeholdt bruden og evt.forlover. Jeg har aldri vært i et bryllup hvor andre enn brud og forlover har fått profesjonell styling, i hvert fall.

Mye av poenget med at brud og forlover styles profesjonelt er jo stemningen det gir; bruden og bestevenninnen snakker sammen som bestevenninner gjør og er spente og gleder seg. Det ødelegger stemningen litt å ha med svigermor oppi dette. Jeg ville ikke hatt med min egen mor heller, for den saks skyld. 

I tillegg blir det vel mer stress tidsmessig? Må bruden stå tidligere opp fordi svigermor også skal styles?

Anonymkode: 7e6c1...94a

Det med at profesjonell styling er forbeholdt bruden og evt forlover er jeg ikke enig i, alle kan få style seg hvis de vil synes jeg. Men jeg forstår også hvis TS ville ha litt alenetid med forloveren mens hun ble stylet. Likevel synes ikke jeg det er et problem at svigermoren spør, men hun kan vel bruke den samme styleren hjemme hos seg eller dra et sted selv da i og med at TS ønsket seg alenetid med forloveren. 

Anonymkode: df1d3...5eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rabrabara
AnonymBruker skrev (På 16.5.2022 den 12.56):

Mange spør "hvorfor ikke?", men jeg spør heller "hvorfor?" jeg da. Hvorfor skal svigermor ikke kunne ordne sin egen frisør, og hvorfor har hun i det hele tatt behov for å styles profesjonelt når hun ikke er brud, men gjest? De fleste klarer å sminke og ordne håret sitt ganske bra selv, så profesjonell styling er en luksus forebeholdt bruden og evt.forlover. Jeg har aldri vært i et bryllup hvor andre enn brud og forlover har fått profesjonell styling, i hvert fall.

Mye av poenget med at brud og forlover styles profesjonelt er jo stemningen det gir; bruden og bestevenninnen snakker sammen som bestevenninner gjør og er spente og gleder seg. Det ødelegger stemningen litt å ha med svigermor oppi dette. Jeg ville ikke hatt med min egen mor heller, for den saks skyld. 

I tillegg blir det vel mer stress tidsmessig? Må bruden stå tidligere opp fordi svigermor også skal styles?

Anonymkode: 7e6c1...94a

«Bare gjest».. Hun har produsert brudgommen. Hadde definitivt sagt ja om det var mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 16.5.2022 den 12.56):

Mange spør "hvorfor ikke?", men jeg spør heller "hvorfor?" jeg da. Fordi det er ute på bygda, sikkert ikke flust av frisører. Ikke så uvanlig å få håret stelt til fest før i tiden når alle skulle ha det «lagt», nå kommer det vel an på sveisen.

Mye av poenget med at brud og forlover styles profesjonelt er jo stemningen det gir; bruden og bestevenninnen snakker sammen som bestevenninner gjør og er spente og gleder seg.. Tror ikke ts bor i en amerikansk tv-serie/film, selv om du tror at du gjør det! 😂😂

I tillegg blir det vel mer stress tidsmessig? Må bruden stå tidligere opp fordi svigermor også skal styles? Nå lager du bare problemer

Anonymkode: 7e6c1...94a

 

Anonymkode: dc5a8...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S&E skrev (På 18.5.2022 den 13.53):

Forstår virkelig ikkje alle svar du får her.. frisør tiden er for brud og forlover.. der dere kan snakke fritt om alt, og med ett glass med noe godt I..

Ja, på film… og mange vil tydeligvis leve i en tv-serie/Hollywoodfilm! 

Fortrolige samtaler foran en frisør på bygda? 😂😂 Altså, nei. Hun skal få ordna håret sitt, liksom, ikke gå gjennom et hemmelig frimurerrituale eller innvies av en yppersteprest. 

Anonymkode: dc5a8...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hører du med frisøren om det er tid til å style svigermor før eller etter deres avtale, gjerne på et annet sted. Hun trenger jo ikke krasje deres avtale og stund, selv om hun bruker samme stylist.

Om noen må opp tidligere, så blir det ikke deg. Du skal kanskje fotograferes etter din avtale, eller drar dere rett til kirka?

Anonymkode: 0c608...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, dette er idiotfakter. 😂

Men for å spille med: du må altså forklare svigermor dette her. Hvis hun er i femtiåra som meg, og IKKE henger på kg, har hun sannsynligvis ingen anelse om at det å få satt opp håret er et hellig ritual med bestemte regler der bare innviede får være med. Hun tror sikkert det bare er for å fikse håret! Du kan si f eks dette: 

- Siden min generasjon har sett så ekstremt mye på tv (det er dette vi voksne kaller det samme om det er strømma), er vi blitt påvirka og må ha en sånn veldig formell stund med frisøren. Det er noen regler for hvordan det skal være og hvem som skal være med! Alt skal dokumenteres av profesjonell fotograf, jeg og forlover skal drikke dyr champagne, se pene ut og snakke fortrolig. Hva sier du, frisør-Cathrine er en skvaldrebøtte som vil fortelle alt videre? Neida, det vil ikke skje, alt er perfekt her. Vi skal være unge og fotogene og vakre og alt skal være som på film! Så du kan dessverre ikke få føna håret ditt av frisøren, hun skal ha fullt fokus på oss! Må du dra en time til nærmeste frisør? Ikke mitt problem, dette er min dag, jeg er diktat - jeg mener dronning! Dronning for en dag!

Anonymkode: dc5a8...d2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...