Gå til innhold

Svigermor ønsker å bruke samme frisør!


TuridGifteklar

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Mange spør "hvorfor ikke?", men jeg spør heller "hvorfor?" jeg da. Hvorfor skal svigermor ikke kunne ordne sin egen frisør, og hvorfor har hun i det hele tatt behov for å styles profesjonelt når hun ikke er brud, men gjest? De fleste klarer å sminke og ordne håret sitt ganske bra selv, så profesjonell styling er en luksus forebeholdt bruden og evt.forlover. Jeg har aldri vært i et bryllup hvor andre enn brud og forlover har fått profesjonell styling, i hvert fall.

Mye av poenget med at brud og forlover styles profesjonelt er jo stemningen det gir; bruden og bestevenninnen snakker sammen som bestevenninner gjør og er spente og gleder seg. Det ødelegger stemningen litt å ha med svigermor oppi dette. Jeg ville ikke hatt med min egen mor heller, for den saks skyld. 

I tillegg blir det vel mer stress tidsmessig? Må bruden stå tidligere opp fordi svigermor også skal styles?

Anonymkode: 7e6c1...94a

Du kan ikke ha vært i mange bryllup dersom du tror at ingen andre enn bruden og forloveren går til frisøren før et bryllup. 🤷‍♀️

Og svigermor kan jo få ordnet håret føremålet etter TS og forloveren, dersom TS vil ha alenetid med forloveren sin. 🤷‍♀️

Anonymkode: 80841...1cd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Mange spør "hvorfor ikke?", men jeg spør heller "hvorfor?" jeg da. Hvorfor skal svigermor ikke kunne ordne sin egen frisør, og hvorfor har hun i det hele tatt behov for å styles profesjonelt når hun ikke er brud, men gjest? De fleste klarer å sminke og ordne håret sitt ganske bra selv, så profesjonell styling er en luksus forebeholdt bruden og evt.forlover. Jeg har aldri vært i et bryllup hvor andre enn brud og forlover har fått profesjonell styling, i hvert fall.

Mye av poenget med at brud og forlover styles profesjonelt er jo stemningen det gir; bruden og bestevenninnen snakker sammen som bestevenninner gjør og er spente og gleder seg. Det ødelegger stemningen litt å ha med svigermor oppi dette. Jeg ville ikke hatt med min egen mor heller, for den saks skyld. 

I tillegg blir det vel mer stress tidsmessig? Må bruden stå tidligere opp fordi svigermor også skal styles?

Anonymkode: 7e6c1...94a

Det er faktisk helt vanlig å stelle håret sitt hos frisøren når man skal i bryllup, særlig hvis man man er mor til et av brudefolkene. Normale folk kaller det dog "å gå til frisøren", ikke "profesjonell styling". 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mange spør "hvorfor ikke?", men jeg spør heller "hvorfor?" jeg da. Hvorfor skal svigermor ikke kunne ordne sin egen frisør, og hvorfor har hun i det hele tatt behov for å styles profesjonelt når hun ikke er brud, men gjest? De fleste klarer å sminke og ordne håret sitt ganske bra selv, så profesjonell styling er en luksus forebeholdt bruden og evt.forlover. Jeg har aldri vært i et bryllup hvor andre enn brud og forlover har fått profesjonell styling, i hvert fall.

Mye av poenget med at brud og forlover styles profesjonelt er jo stemningen det gir; bruden og bestevenninnen snakker sammen som bestevenninner gjør og er spente og gleder seg. Det ødelegger stemningen litt å ha med svigermor oppi dette. Jeg ville ikke hatt med min egen mor heller, for den saks skyld. 

I tillegg blir det vel mer stress tidsmessig? Må bruden stå tidligere opp fordi svigermor også skal styles?

Anonymkode: 7e6c1...94a

Det er akkurat det jeg også tenker! Jeg får en følelse av at svigermor vil være med "i gjengen", men det blir helt feil for meg akkurat den morgenen. Den morgenen bør være med brudens utvalgte, ikke folk som trenger seg på. Dessuten er tidsaspektet et annet argument, ja! Skal jeg gi av min tid for å dekke svigermors behov her? Det føles helt feil. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

og.... ikke vær så bridezilla at du sier nei

Anonymkode: 4920e...66f

Er man bridezilla bare fordi man ikke ønsker å ha svigermor med på lasset til forberedelser på morgenen i sitt eget bryllup? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LillEve skrev (2 timer siden):

Kan man være glad i svigermor uten at man vil at hun skal være deltakende på alle anledninger i livet. For mange er bryllupsmorgenen noe de gleder seg til å dele med forloveren sin, kanskje drikke litt champagne, roe nervene og bare ha en chill start på en veldig stressende dag, der utrolig mange mennesker forventer alt mulig av bruden. I tillegg skal det være hjemme hos bruden, og det er faktisk ikke alle svigermødre som er like behagelige å ha besøk av. Vi mennesker er ulike, og det er helt innafor å ikke ville ha med svigermor på dette opplegget. 

Takk! ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden frisøren tydeligvis kommer langveis fra, kanskje hun/han vil tjene noe ekstra ved å også fikse ett hode til.

Dette trenger jo ikke gjøres i samme rom heller. Ikke samme hus engang.

Ellers hadde jeg ikke vært så dum at jeg giftet meg inn i en familie jeg ikke likte....

 

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På hvilken måte er dette et problem?

Anonymkode: 23868...756

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TuridGifteklar skrev (2 timer siden):

Hei! 

Bryllup på landet, langt borte fra det meste. Jeg har avtale med en frisør som kommer utover til oss, for å gjøre hår og sminke på meg og min forlover. Jeg har sagt at jeg kun ønsker å ha min forlover, frisøren og en fotograf i bakgrunnen tilstede den morgenen. Allikevel har svigermor nå spurt om hun også kan få hår og sminke fiksa av "min" frisør. 

Hva ville du gjort?   

Sagt til svigermor at jeg sender over frisøren etter at hun er ferdig hos meg. 

Anonymkode: 5480e...e56

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MizzVic skrev (7 minutter siden):

Siden frisøren tydeligvis kommer langveis fra, kanskje hun/han vil tjene noe ekstra ved å også fikse ett hode til.

Dette trenger jo ikke gjøres i samme rom heller. Ikke samme hus engang.

Ellers hadde jeg ikke vært så dum at jeg giftet meg inn i en familie jeg ikke likte....

 

Tenker du at problemstillingen er synonym med å ikke like svigerfamilien sin? Da tar du feil. 

Det er jo også snakk om logistikk og tidsperspektiv her ved å gjøre et eventuelt flytt midtveis da. Hvem betaler for det? Er det mitt ansvar å ta opp dette med svigermor, eller burde dette kommet fra svigermor i samme vending som spørsmålet ble stilt? Kan ikke svigermor bare skaffe seg en egen frisør? Det finnes flere å ta av uti der, men ikke som jeg ønsket å benytte... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TuridGifteklar skrev (4 minutter siden):

Tenker du at problemstillingen er synonym med å ikke like svigerfamilien sin? Da tar du feil. 

Det er jo også snakk om logistikk og tidsperspektiv her ved å gjøre et eventuelt flytt midtveis da. Hvem betaler for det? Er det mitt ansvar å ta opp dette med svigermor, eller burde dette kommet fra svigermor i samme vending som spørsmålet ble stilt? Kan ikke svigermor bare skaffe seg en egen frisør? Det finnes flere å ta av uti der, men ikke som jeg ønsket å benytte... 

Da sier du bare at frisøren ikke har tid til en ekstra. Verre er det ikke.

Brudeoppsett tar jo mye tid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fotograf mens det fikses 'nytt utseende' ja, ja - hver sin smak. Tror heller ikke svigermor kommer til å ligne bruden på noe som helst måte ved å bruke samme frisør og sminking, hvis det da var et problem. Du må jo bare si i fra da, at dette ikke går og er problematisk.

Anonymkode: 96df4...0af

Det er ganske vanlig å dokumentere brudens forberedelser ja.... 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg var forlover i fjor, både jeg og bruden ble stellet av samme frisør, og det tok 4 timer, ikke sikkert frisøren rekker 3, og det blir uansett dyrere, minst 1000 kr. jeg hadde sagt nei.

Anonymkode: 7558b...ce1

Spørsmål! Hvem fikk ordnet seg først av deg og bruden? Hva er mest logisk her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bare å dra en hvit løgn til svigermor og si at det rekker ikke frisøren (og alliere deg med frisøren såklart)

Anonymkode: b2ba3...9d1

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser virkelig ikke problemet, tvert i mot egentlig. Er mer overrasket over at du ikke vil ha svigermor der.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo spørre frisøren om han eller hun rekker å dra til svigermoren din for å fikse henne etter at du er ferdig. Så videreformidler du svaret du fikk. 

Det virker som at mange her tror at problemet her ligger i at svigermor og TS bruker samme frisør, jeg leser det derimot som at TS vil ha en rolig og fin stund sammen med forloveren mens de blir fikset tidlig på bryllupsdagen, og derfor ikke ønsker at svigermoren skal være til stede mens de blir klare.

Må innrømme at jeg tenker at hvis svigermoren først synes det er greit å kræsje morgenen på bryllupsdagen på denne måten, har jeg mine tvil om at det hadde blitt så rolig og avslappende med henne til stede ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viren skrev (54 minutter siden):

Jeg ser virkelig ikke problemet, tvert i mot egentlig. Er mer overrasket over at du ikke vil ha svigermor der.

Hæ?! Dette er jo for brud og forlover, ikke en stund man trenger å skjerpe seg og være anstrengt foran svigermor!

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser ikke problemet med at svigermor får ordnet håret av samme frisør men det vil jo ikke si at hun trenger å være med sammen med deg og forlover. La svigermor få ordnet håret først og så må hun trekke seg bort og gjøre noe annet mens frisøren er «din»😊

Anonymkode: ef74f...757

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Mange spør "hvorfor ikke?", men jeg spør heller "hvorfor?" jeg da. Hvorfor skal svigermor ikke kunne ordne sin egen frisør, og hvorfor har hun i det hele tatt behov for å styles profesjonelt når hun ikke er brud, men gjest? De fleste klarer å sminke og ordne håret sitt ganske bra selv, så profesjonell styling er en luksus forebeholdt bruden og evt.forlover. Jeg har aldri vært i et bryllup hvor andre enn brud og forlover har fått profesjonell styling, i hvert fall.

Mye av poenget med at brud og forlover styles profesjonelt er jo stemningen det gir; bruden og bestevenninnen snakker sammen som bestevenninner gjør og er spente og gleder seg. Det ødelegger stemningen litt å ha med svigermor oppi dette. Jeg ville ikke hatt med min egen mor heller, for den saks skyld. 

I tillegg blir det vel mer stress tidsmessig? Må bruden stå tidligere opp fordi svigermor også skal styles?

Anonymkode: 7e6c1...94a

Ikke hvis svigermor betaler det selv. Det er ingen som har rett på en frisør. Om frisøren vil stelle svigermoren, synes jeg at hun skal få lov til det.

Ts virker som en liten bridezilla.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (40 minutter siden):

Ikke hvis svigermor betaler det selv. Det er ingen som har rett på en frisør. Om frisøren vil stelle svigermoren, synes jeg at hun skal få lov til det.

Ts virker som en liten bridezilla.

Nei, altså...hvis frisøren stelte svigermor i svigermor sitt eget hus, enten før eller etter den tidsrammen Ts opprinnelig hadde satt opp, så er det ikke noe å reagere på, men jeg tviler på at det er tilfellet her. Svigermor vil nok presse seg på i samme hus som Ts,ca. innenfor den tidsrammen som var satt av til Ts og forloveren, slik at Ts enten må stå opp tidligere og være mindre uthvilt, eller stresse med tidsnød.

Anonymkode: 7e6c1...94a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (41 minutter siden):

Ikke hvis svigermor betaler det selv. Det er ingen som har rett på en frisør. Om frisøren vil stelle svigermoren, synes jeg at hun skal få lov til det.

Ts virker som en liten bridezilla.

Dette handler selvfølgelig ikke om hva frisøren vil! 😂 Dette handler om planleggingen som er lagt ned, om at dette faktisk er bruden og brudgommens dag, ikke svigermors. Det handler om frisørens tid, som er nøye planlagt sammen med brud, brudgom og forlovere. Ville du godtatt ubudne gjester hos deg, uansett sammenheng? Bursdag, privat arrangement, brudens morgentimer, hva som helst... Ville du godtatt at folk bare inviterte seg selv, dukket opp og tok for seg? 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...