Gå til innhold

Svigermor ønsker å bruke samme frisør!


TuridGifteklar

Anbefalte innlegg

Hei! 

Bryllup på landet, langt borte fra det meste. Jeg har avtale med en frisør som kommer utover til oss, for å gjøre hår og sminke på meg og min forlover. Jeg har sagt at jeg kun ønsker å ha min forlover, frisøren og en fotograf i bakgrunnen tilstede den morgenen. Allikevel har svigermor nå spurt om hun også kan få hår og sminke fiksa av "min" frisør. 

Hva ville du gjort?   

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er problemet?

Hadde selvfølgelig sagt ja

Anonymkode: 3f4a4...071

  • Liker 35
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten tvil sagt ja, hvorfor kan hun ikke det ev?

Anonymkode: 4920e...66f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

og.... ikke vær så bridezilla at du sier nei

Anonymkode: 4920e...66f

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom frisøren har tid så forstår jeg ikke helt hvorfor du skulle si nei ? :klo:

 

Anonymkode: 80841...1cd

  • Liker 19
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skulle ha mislikt svigermor ganske sterkt før jeg hadde sagt nei til noe sånt.

Anonymkode: 7e021...b67

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde selvfølgelig sagt det var greit om frisøren har tid. 

Anonymkode: f1457...daf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TuridGifteklar skrev (11 minutter siden):

Hei! 

Bryllup på landet, langt borte fra det meste. Jeg har avtale med en frisør som kommer utover til oss, for å gjøre hår og sminke på meg og min forlover. Jeg har sagt at jeg kun ønsker å ha min forlover, frisøren og en fotograf i bakgrunnen tilstede den morgenen. Allikevel har svigermor nå spurt om hun også kan få hår og sminke fiksa av "min" frisør. 

Hva ville du gjort?   

Hvorfor er det så problematisk for deg og ha med svigermor på dette?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange spør "hvorfor ikke?", men jeg spør heller "hvorfor?" jeg da. Hvorfor skal svigermor ikke kunne ordne sin egen frisør, og hvorfor har hun i det hele tatt behov for å styles profesjonelt når hun ikke er brud, men gjest? De fleste klarer å sminke og ordne håret sitt ganske bra selv, så profesjonell styling er en luksus forebeholdt bruden og evt.forlover. Jeg har aldri vært i et bryllup hvor andre enn brud og forlover har fått profesjonell styling, i hvert fall.

Mye av poenget med at brud og forlover styles profesjonelt er jo stemningen det gir; bruden og bestevenninnen snakker sammen som bestevenninner gjør og er spente og gleder seg. Det ødelegger stemningen litt å ha med svigermor oppi dette. Jeg ville ikke hatt med min egen mor heller, for den saks skyld. 

I tillegg blir det vel mer stress tidsmessig? Må bruden stå tidligere opp fordi svigermor også skal styles?

Anonymkode: 7e6c1...94a

  • Liker 30
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man være glad i svigermor uten at man vil at hun skal være deltakende på alle anledninger i livet. For mange er bryllupsmorgenen noe de gleder seg til å dele med forloveren sin, kanskje drikke litt champagne, roe nervene og bare ha en chill start på en veldig stressende dag, der utrolig mange mennesker forventer alt mulig av bruden. I tillegg skal det være hjemme hos bruden, og det er faktisk ikke alle svigermødre som er like behagelige å ha besøk av. Vi mennesker er ulike, og det er helt innafor å ikke ville ha med svigermor på dette opplegget. 

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første tanke var at dette må du tåle. Når jeg tenker meg om, så ønsker TS kanskje å kun ha venninne der, da hun kanskje føler at det er viktig å ha gode venner som hun kan snakke om alt med hvis hun er nervøs osv. Forstår det godt, TS. Du har jo ikke egen mor der heller... Hadde likevel ikke sagt nei.

Anonymkode: 758f8...423

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg skulle ha mislikt svigermor ganske sterkt før jeg hadde sagt nei til noe sånt.

Anonymkode: 7e021...b67

Dette handler kanskje ikke om å mislike eller ei, men at man har denne stunden privat med venninne/forlover. 

Anonymkode: 758f8...423

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Giftet meg i Italia og hadde norsk stylist som kom til stedet. Her ble alle som ville stylet- men det var kun min forlover, meg og fotograf tilstede når jeg ble fikset. De andre ble fikset enten før eller etter….ikke noe problem🤷‍♀️

Anonymkode: b8652...6c4

  • Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var forlover i fjor, både jeg og bruden ble stellet av samme frisør, og det tok 4 timer, ikke sikkert frisøren rekker 3, og det blir uansett dyrere, minst 1000 kr. jeg hadde sagt nei.

Anonymkode: 7558b...ce1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg var forlover i fjor, både jeg og bruden ble stellet av samme frisør, og det tok 4 timer, ikke sikkert frisøren rekker 3, og det blir uansett dyrere, minst 1000 kr. jeg hadde sagt nei.

Anonymkode: 7558b...ce1

Regner med at de betaler selv? Jeg betalte for meg og forlover , resten betalte selv.

Anonymkode: b8652...6c4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fotograf mens det fikses 'nytt utseende' ja, ja - hver sin smak. Tror heller ikke svigermor kommer til å ligne bruden på noe som helst måte ved å bruke samme frisør og sminking, hvis det da var et problem. Du må jo bare si i fra da, at dette ikke går og er problematisk.

Anonymkode: 96df4...0af

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TuridGifteklar skrev (27 minutter siden):

Hei! 

Bryllup på landet, langt borte fra det meste. Jeg har avtale med en frisør som kommer utover til oss, for å gjøre hår og sminke på meg og min forlover. Jeg har sagt at jeg kun ønsker å ha min forlover, frisøren og en fotograf i bakgrunnen tilstede den morgenen. Allikevel har svigermor nå spurt om hun også kan få hår og sminke fiksa av "min" frisør. 

Hva ville du gjort?   

Det er jo ikke noe problem, så hvorfor skulle jeg gjort noe? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at du har din avtale med frisør og stylist, og din svigermor skal ikke være med på denne seansen. 

Skal hun styles av samme person, avhenger det av om det er tid etter din "økt" er over. Men enkelte frisyrer tar jo lang tid å fikse og noen stylister bruker veldig mange timer på bruden, så alt kommer jo veldig mye an på hva du selv skal ha gjort. Så, om utfallet blir at svigermor tar av din tid ved å presse tidsskjemaet, eller gjør at du må begynne tidligere på morgenen, ville jeg sagt nei også til dobbeltbooking. 

Anonymkode: 16ba6...d08

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo helt uproblematisk. Hvis frisøren har tid til å komme tidligere avtaler du at svigermor kan få stelt håret FØR frisøren skal begynne på dere. 

 

 

 

 

 

 

 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...