AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #1 Del Skrevet 15. mai 2022 Om jeg går/løper så er kondisen helt forferdelig. Det er ikke det at hjertet slår noe særlig fort, men jeg mister pusten. Puste problemer slår meg ut før jeg kjenner på melkesyre. Jeg klarer gå i tempo i 15 min før jeg må ta pause. Alt er helt omvendt når det kommer til dykking. Det er jo helt annerledes bevegelser, men jeg beveger jo hele kroppen. Her er pust ikke noe problem og jeg klarer holde pusten lenge. Det som tar meg til slutt her er at jeg må på land for å gå på do. For jeg kan være i vannet og holde på i flere timer uten pause. Hvorfor er det sånn? Til ellers i hvil så puster jeg veldig overfladisk pga angst. Blir det bedre med dykking fordi jeg er vandt til å klare meg på mindre oksygen? Anonymkode: 6e453...412 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #2 Del Skrevet 16. mai 2022 Kan det handle noe om forskjellige øvelser er statiske og da trenger musklene forskjellig mengde oksygen? Anonymkode: 6e453...412 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #3 Del Skrevet 16. mai 2022 Noen her som kan dette med muskler og oksygen? Anonymkode: 6e453...412 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #4 Del Skrevet 16. mai 2022 Hjertet slår garantert mye fortere når du løper enn når du dykker. Det vil en pulsmåler vise. Dermed trenger du mer oksygen til musklene som vil gjøre at du hiver etter pusten om intensiteten er høy nok. Med mindre du speeddykker med kraftige svømmetak vil ikke pulsen gå opp på samme måte - dermed roligere pust. Anonymkode: 9deb7...41b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #5 Del Skrevet 18. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 16.5.2022 den 20.54): Hjertet slår garantert mye fortere når du løper enn når du dykker. Det vil en pulsmåler vise. Dermed trenger du mer oksygen til musklene som vil gjøre at du hiver etter pusten om intensiteten er høy nok. Med mindre du speeddykker med kraftige svømmetak vil ikke pulsen gå opp på samme måte - dermed roligere pust. Anonymkode: 9deb7...41b Okei, takk! Det høres logisk ut ts Anonymkode: 6e453...412 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå