AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #1 Skrevet 15. mai 2022 nå føler jeg at dette blir for mye, nå har barnet hatt overnattingsbesøk nesten hver helg siden Januar, gjerne 2 om gangen. Jeg sier ja da jeg ser barnet koser seg veldig og siden det bare er oss, så er det veldig viktig at barnet har mange venner, barnet har 7 nære venner han er mye med. Men jeg begynner og bli sliten. blir lite søvn da de ikke sovner så fort, vi har en krevende hverdag begge 2, så trenger litt hvile på helgene. Blir det slemt av meg og si at barnet må spørre om hn kan overnatte hos andre og ikke bare her? Har ikke bra økonomi heller og gi kjøpe ekstra mat hver helg. Anonymkode: 7a448...eab 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #3 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Si nei da vel Anonymkode: 63d09...03a Jo kan jo si det,men føler det blir feil Anonymkode: 7a448...eab 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #4 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jo kan jo si det,men føler det blir feil Anonymkode: 7a448...eab Dumt å sette grenser Anonymkode: 63d09...03a 17 1 4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #5 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jo kan jo si det,men føler det blir feil Anonymkode: 7a448...eab Kanskje tilbyr noen av de andre overnatting om du sier nei, eller kanskje blir det da sjeldnere. Tenker uansett barnet ditt kan ha godt av å ta det litt med ro og få en full natts søvn en og annen helg, og ser ikke problemet med å takke nei til å ta imot overnattingsgjester når det blir for slitsomt. Han mister neppe vennskap av å måtte pleie dem hovedsakelig på dagtid. Anonymkode: 4a738...cc6 10 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #6 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jo kan jo si det,men føler det blir feil Anonymkode: 7a448...eab Så hva skal du gjøre da? Anonymkode: c1e77...383 9
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #7 Skrevet 15. mai 2022 Du bør la barnet ditt fortsette å ha venner på besøk når de ikke har søsken. Veldig viktig sosialisering. Anonymkode: f663d...169 2
GammelKaktus Skrevet 15. mai 2022 #8 Skrevet 15. mai 2022 Herlighet, selv om han er enebarn så trenger han vel ikke å ha overnattingsbesøk hver helg. Hadde aldri giddet det der hver helg, fikk jo et barn av en grunn. 😄 Hadde holdt meg til annenhver helg om jeg hadde et barn som ville ha overnatting hele tiden. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du bør la barnet ditt fortsette å ha venner på besøk når de ikke har søsken. Veldig viktig sosialisering. Anonymkode: f663d...169 Man kan fint sosialisere seg uten å ha overnatting hele tiden. Hos oss så er det ikke så vanlig med overnatting så det skjer sjelden, her er de ute på dagen og så gamer de på kvelden og da sitter de hjemme på hvert sitt rom og prater sammen på discord og slikt. 11 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #9 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du bør la barnet ditt fortsette å ha venner på besøk når de ikke har søsken. Veldig viktig sosialisering. Anonymkode: f663d...169 Det kan man fint helt uten å måtte ha overnatting hver helg Anonymkode: 63d09...03a 3 1
Hengebuksvinet Skrevet 15. mai 2022 #10 Skrevet 15. mai 2022 Her var det akkurat likedan, selv om jeg har 3. Ofte 7 barn i helgene, sjelden mindre enn 5. Ja, du bør lære barnet å dra på besøk også. Det er viktig sosial kompetanse. Men først og fremst må du kanskje lære deg å slappe av med besøk i huset? Veldig greit å kjenne godt alle vennene til barna, det får du igjen for senere. 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #11 Skrevet 15. mai 2022 SS skrev (1 minutt siden): Her var det akkurat likedan, selv om jeg har 3. Ofte 7 barn i helgene, sjelden mindre enn 5. Ja, du bør lære barnet å dra på besøk også. Det er viktig sosial kompetanse. Men først og fremst må du kanskje lære deg å slappe av med besøk i huset? Veldig greit å kjenne godt alle vennene til barna, det får du igjen for senere. han sover mye borte hos besteforeldrene, en kusine, kusina mi så han er ikke fremmend til og ligge borte,men de hender likevel her, han var også vert med et par kamerater på hytta og det funket veldig godt Anonymkode: 7a448...eab
Gjest tullerikke Skrevet 15. mai 2022 #12 Skrevet 15. mai 2022 Si til sønnen din på forhånd at til helga passer det ikke med overnatting, så kan gan si nei når kompisene spør.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #13 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): han sover mye borte hos besteforeldrene, en kusine, kusina mi så han er ikke fremmend til og ligge borte,men de hender likevel her, han var også vert med et par kamerater på hytta og det funket veldig godt Anonymkode: 7a448...eab Ja, men viktig å lære seg å både ta imot og reise på besøk. Også utenfor mora relasjoner. Anonymkode: c0cc5...87f
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #14 Skrevet 15. mai 2022 tullerikke skrev (Akkurat nå): Si til sønnen din på forhånd at til helga passer det ikke med overnatting, så kan gan si nei når kompisene spør. Ja, ellers kan jeg si at han kan sove der og ikke bare her, tror jeg heller gjør det Anonymkode: 7a448...eab
Gjest tullerikke Skrevet 15. mai 2022 #15 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, ellers kan jeg si at han kan sove der og ikke bare her, tror jeg heller gjør det Anonymkode: 7a448...eab Det kan du også gjøre👍
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #16 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, men viktig å lære seg å både ta imot og reise på besøk. Også utenfor mora relasjoner. Anonymkode: c0cc5...87f ja ,men når de bare er her ,hva gjør man da? Anonymkode: 7a448...eab 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #17 Skrevet 15. mai 2022 Dette er virkelig ingen problemstilling, herlighet, det er da vel bare å si nei når du føler for det, og heller be sønnen din om å overnatte hos andre dersom han vi/det passer! Grensesetting for seg selv og andre er en fin (og nødvendig!) ting. Anonymkode: e2e09...cba 4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #18 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er virkelig ingen problemstilling, herlighet, det er da vel bare å si nei når du føler for det, og heller be sønnen din om å overnatte hos andre dersom han vi/det passer! Grensesetting for seg selv og andre er en fin (og nødvendig!) ting. Anonymkode: e2e09...cba Jo det er en problemstilling for meg. Flott det funker bra hos deg Anonymkode: 7a448...eab 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #19 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jo det er en problemstilling for meg. Flott det funker bra hos deg Anonymkode: 7a448...eab Men det er jo bare å si nei/gi beskjed hvordan du vil ha det! Anonymkode: e2e09...cba 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #20 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men det er jo bare å si nei/gi beskjed hvordan du vil ha det! Anonymkode: e2e09...cba Ja, men vil ikke at barnet skal bli lei seg heller Anonymkode: 7a448...eab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå