Gå til innhold

Barnemark. Noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har flere ganger lurt på om vi har fått barnemark i hus pga at minstemann tidvis klager over kløe i rumpa om natten. Vi har tatt tape-test mange ganger, men finner ingenting. Det er bare innimellom at han klager på det også, ikke ofte. Men nå hører vi at et annet barn i barnehagen har det, og at det er supersmittsomt. Dere som har hatt det: kan man ha det uten å finne mark/egg? Hvordan ser de ut? Og er det intens kløe hver natt om man har det? 

Anonymkode: aab68...5c5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, barnet mitt klødde i nesten 6 måneder stakkar. Får dårlig samvittighet av å tenke på det. Vi fant ikke mark i avføringen, så vi trodde det var noe annet. Vi dro til legen til slutt. Da begynte hun på markkur kjøpt reseptfritt på apoteket. Kløingen forsvant over natta! Aldri klødd siden og sover natten gjennom. Vi burde tatt tak i det mye tidligere… Anbefaler å ta en kur for å være på den sikre siden. 

Anonymkode: 6518c...ad3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De små krekene kan være vanskelige å finne, ja! Sist mitt barn hadde det fant jeg ingenting. Men så fikk jeg det selv, og siden jeg var plaget en del med dette som barn, tvilte jeg ikke på hva det var... Så gi en markekur og vask sengetøy, klær, nattøy, dørhåndtak osv. 

Anonymkode: f4863...85a

AnonymBruker
Skrevet

Fastlegen sa til meg at dersom barnet klager på kløe i rompa OG det er påvist barnemark i barnehagen, er det bare å gå på apoteket og kjøpe markmiddel reseptfritt. Ingen ting å vente på. Ikke noe bivirkninger ved å bruke markmiddel, så ikke noe problem å bruke det selv om det skulle vise seg å være noe annet.

Anonymkode: c87eb...d69

AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke hva tape testen er, men hvis jeg mistenkte mark sjekket jeg etter leggetid. Kledde av barnet i mørket, sto klar med en lommelykt og rettet lyset kjapt mot spredd rompe. Mark rømmer jo inn i tarmen veldig raskt når det kommer lys, men på denne måten hadde de ikke sjans til å rømme inn før jeg så dem.

Anonymkode: 8b0dc...6c0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Aner ikke hva tape testen er, men hvis jeg mistenkte mark sjekket jeg etter leggetid. Kledde av barnet i mørket, sto klar med en lommelykt og rettet lyset kjapt mot spredd rompe. Mark rømmer jo inn i tarmen veldig raskt når det kommer lys, men på denne måten hadde de ikke sjans til å rømme inn før jeg så dem.

Anonymkode: 8b0dc...6c0

Dette har jeg gjort med barnet mitt også, det har vært lettere å finne dem da. En time eller to etter at barnet har sovnet. I de påfølgende kveldene har jeg også prøvd å pirke vekk så mange jeg kan med en q-tips, i kombinasjon med markekuren. Og ja, ofte er det kløe daglig.

Anonymkode: 38482...dec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...