Gå til innhold

Tvinger du barnet ditt til å gå i 17. mai tog?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som har barn som nekter å gå i 17. mai tog tvinger du dem til å gå? Både barnehage og skolebarn tenker jeg på.

Anonymkode: f46e1...cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei.

Barnehagebarn går ikke i tog på 17.mai forøvrig :) 

 

Anonymkode: f9f93...f89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei.

Barnehagebarn går ikke i tog på 17.mai forøvrig :) 

 

Anonymkode: f9f93...f89

Ok, de gjør det her jeg bor (lite sted)

Anonymkode: f46e1...cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet så tvinger jeg de ikke. Men jeg overtaler dem 🙈😅. Barnehagebarn går ikke i toget her. På barneskolen er det "obligatorisk ", så det er ikke engang oppe til diskusjon. På ungdomsskolen så oppfordres de fra skolen til å gå og den klassen som har høyest deltagelse vinner en tur på kino. Så da er det ikke bare meg og skolen som oppfordrer,  men også klassekamerater.  Det gjør som regel susen 👍

Anonymkode: 58cc4...292

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble tvunget gjennom hele barneskolen. Vi var få jenter og læreren hadde bestemt at vi skulle gå i alfabetisk rekkefølge og jeg ble gående med guttene... 

Det var langt, ofte regnet det og det var bare dritt. Ikke pokker om jeg skal tvinge mine når den tid kommer 😂 oppfordre, ja, men ikke tvinge. Og særlig ikke hvis forholdene er dårlige.

Anonymkode: bf066...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På barneskolen overtalte jeg de til å gå i tog. Nå er yngste på ungdomsskolen og han vil ikke gå i tog . Og er greit.  Godt med en rolig 17 Mai 

Anonymkode: 5bbde...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg husker at jeg og venninne mine alltid sa at vi syntes det var så fælt å gå i 17.mai tog, men vi mente det egentlig ikke. Vi gikk alltid. Jeg husker ikke at noen av mine barn ikke ville gå i 17.mai tog heller. Her var det sånn at barnehagebarna fikk sitte oppe i en henger på en traktor bakerst i toget. Alle barna syntes det var stas. Tror ikke det er sånn nå lenger. Mange år siden jeg så den traktoren. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehagene går her, så vi skal gå i år mest fordi snart fireåringen aldri har fått oppleve en ordentlig 17.mai (var under ett år i 2019 og husker jo ikke det) Neste år kan det hende vi dropper det, og feks reiser til Oslo eller til besteforeldre. Når han begynner på skolen kommer han til å gå. Jeg kommer ikke til å presentere at det er et alternativ å la være, for det er det jo ikke, og bor vi her vi bor idag så er toget latterlig kort i forhold til det jeg er oppvokst med. Og vi tok ingen skade av det - snarere tvert imot. Jeg husker 17.mai tog som gøy! Vi hadde dog en lærer som var helt rå på sånne rop, og vi skiftet plasser i toget underveis så alle fikk bære enten fane eller dusk i toget. Også fikk vi is første dagen på skolen etter 17.mai dersom ingen plukka russekort 😂😂

Anonymkode: 568d2...dcd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvang er ikke nødvendig. Barn kan overbevises om det meste. 

Anonymkode: e59cc...f4a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Tvang er ikke nødvendig. Barn kan overbevises om det meste. 

Anonymkode: e59cc...f4a

Til og med 5- 10 klassinger? 

Anonymkode: f46e1...cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde ikke villet, ville jeg tvunget. Heldigvis har de med den største selvfølge og glede gått hvert år. 13-åringen gleder seg i år også (vi bor i Oslo, skolen går langt, og i hovedtoget foran slottet hvert eneste år. Det ER stas).

Anonymkode: 32757...a11

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Til og med 5- 10 klassinger? 

Anonymkode: f46e1...cb0

Ja, bor i Oslo og i 7. klassen til sønnen min skal samtlige gå i tog! 🇳🇴🇳🇴🇳🇴

Anonymkode: eeb7a...57d

  • Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi var små var det forventet at vi stilte i toget. Det var sjelden spesielt gøy, men vi visste vi måtte. Usikker på hva jeg gjør når egne barn ikke ønsker fordi jeg selv synes 17. mai er ufattelig slitsomt. Det er stress fra start til slutt. 

Anonymkode: 8e0d4...431

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barna tvang meg. De ville gjerne gå i tog, og jeg måtte jo dra med dem. I regn og vind og .....uff. Jeg er så glad jeg er ferdig! Denne 17 mai skal det være sol, og jeg skal sette meg på terassen min med et flagg, servere frokost og se ungdommene forsvinne, mens jeg nyter dagen uten stress og mas. Gleder meg!! Aldri mer skal jeg selge kaker, stresse i tog og alt det der. Det er jo kjekt til tider når været er greit, men for et styr. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krever toggang, ja, så lenge de er barneskolebarn. Det har de bare godt av. Det er en viktig del av vår kultur og historie. De får også ubegrensa med is den dagen. Bor i Oslo, og skolen går i sentrum hvert år.

Anonymkode: edbfd...e5c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei.

Barnehagebarn går ikke i tog på 17.mai forøvrig :) 

 

Anonymkode: f9f93...f89

Her går barnehagene i både toget i sentrum med avgang kl 10:00, og lokale tog ved skolene de hører til. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trenger ikke tvinge de. Men eldste er litt skeptisk til å gå så langt. Barnehagebarn for min del

Anonymkode: b53b6...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min går i tiende klasse, og det har ikke falt meg inn å tvinge. 

Anonymkode: 14e88...ac7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to barn (ungdommer nå), og har aldri hørt at det skulle være et problem å gå i barnetoget.  Det var jo bare mens de gikk på barneskolen det var aktuelt, her var det ingen organisert feiring for ungdomsskoleelever.

Anonymkode: 60d8b...ed7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...