Gå til innhold

Dere som kjøper ting på klarna og lignende nedbetalingfunksjoner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg foretrekker å se varen før jeg betaler, mye lettere at jeg skylder penger enn å måtte styre med å få igjen penger fra en netthandel. Det er for øvrig ingen problemer å kjøpe noe på nedbetaling eller kreditt dersom man faktisk har pengene til å betale med. De som kjører økonomien til helvette er de som ikke ha penger å betale med i utgangspunktet, og de som ikke forstår konseptet rente. Du er jo egentlig ikke så mye bedre når du ikke forstår forskjellen  på å få regning på en vare eller kjøre økonomien på ræv med forbrukslån.. 

Anonymkode: 8f634...286

Jeg er ikke så mye bedre, nei. Jeg handler nesten aldri over nettet, for å unngå slikt, og passer på hvor jeg bruker mine penger til en hver tid, så jo jeg er bedre. Jeg synes bare det er bekymringsverdig når jeg hører studenter kjøper ting på nedbetaling osv, fordi som student er man nesten blakk om man ikke jobber. Og jeg har aldri betalt en rente i mitt liv, så er ganske flink jo. Har økonomi utdanning i bunn også, så jeg ser et mønster fra hvor det starter hen☺️

Anonymkode: 520f5...b6c

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blondie65
Unn9 skrev (3 timer siden):

Jeg har aldri tatt sånn nedbetaling på klarna før, men tenkte nå sist at jeg kunne jo prøve det. Jeg har betalt den første nå. Det var et lite beløp egentlig. Men blir det med renter på neste innbetaling? Jeg tror det bare var to eller tre innbetalinger. Har aldri prøvd det før. Jeg har aldri trengt å tenke økonomi heller. Har god økonomi. Kunne egentlig fint ha betalt alt, men tenkte egentlig at det ikke spilte noen rolle.

Så du - som mange andre før deg - setter i gang en nedbetalingsordning uten å sjekke renter, gebyrer og totalkost? 18,9 % rente, 49 kr mnd i gebyr i følge et superduper enkelt Google søk. Rente løper fra den dagen beløpet skulle vært betalt i sin helhet. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...