Gå til innhold

Dere som kjøper ting på klarna og lignende nedbetalingfunksjoner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Betaler ofte med Klarna. Enklere med retur, slipper å vente på penger, tryggere å bestille fra ukjente sider og veldig enkelt om bankkortet ikke er tilgjengelig akkurat der og da. Har aldri prøvd nedbetalingen. Betaler alltid etter 14-30 dager.

Anonymkode: 9a245...f69

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg betaler ofte med Klarna, men aldri på nedbetaling? Legger alltid faktura til forfall så snart den blir tilsendt når varen er sendt. Som mange andre syns jeg det er en praktisk løsning om jeg f.eks velger å returnere noe, vet at varen kommer fram, osv. 

Anonymkode: c2a12...174

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ghostface

Bruker klarna kun gjennom Platekompaniet siden jeg foretrekker faktura, og betaler da full pris med 14 dagers frist. En grei avtale det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør fordi det er bare hvis man ikke betaler for seg det er et problem😄 har du tenk å ikke betale du da?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg betaler med Klarna fordi jeg da kan få varen før jeg betaler. Så slipper jeg en masse mas med krav om refundering osv. hvis jeg vil returnere noe, hvis varen er ødelagt, sendt feil eller whatever. 

Anonymkode: 0a4ca...288

Det gjør jeg også. Betaler med engang jeg har sett på varen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som betaler med klarna, har dere reservert dere mot kredittsjekk? 

Anonymkode: d238c...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takket være Klarna slapp jeg å betale en svindel-nettbutikk. Forklarte situasjonen om å ikke ha mottatt varen og de slettet kravet.

Helt topp ned Klarna ellers også. Jeg betaler hele beløpet og deler ikke opp betalingen.

Anonymkode: 14b48...d3a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvordan tør dere? Har aldri hatt noe på nedbetaling i mitt liv. Enten betaler jeg det der og da, ellers kjøper jeg ikke det i det hele tatt. Skjønner at det kan være praktisk å ha noen ting på faktura, men hører så mye på media om at folk kjører seg i grøften når det gjelder økonomien deres, og det starter gjerne med slike ting, som regel

Anonymkode: 520f5...b6c

Bruker alltid klarna eller faktura der det er mulig. Hva i all verden er galt med det? Jeg handler jo aldri for mer enn jeg har råd til. Kredittkortet bruker jeg til all shopping og reisebestillinger. Eget kort til drivstoff. Aldri betalt en krone i renter og tjener faktisk penger på kredittkortene. Mange hundre tusen har jeg på konto og i fond. Kreditt/faktura er ikke noe problem for oss som faktisk KAN STYRE pengene våre. 

Anonymkode: d819a...d0c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarna er langt enklere enn å måtte finne fram kortet hver gang man skal bestille noe. I tillegg er det enkelt å betale med et tastetrykk i app’en deres. Bestiller jeg f. eks. klær i flere forskjellige størrelser for å prøve hva som passer så slipper jeg å forhåndsbetale for alt og vente på å få pengene mine tilbake. Dersom summen er liten hadde jeg nok heller ikke klart/giddet å følge med på om jeg faktisk hadde fått pengene mine tilbake. I tillegg har jeg flere ganger det siste halvåret opplevd at PostNord har rotet bort pakker og da har Klarna ordnet opp når leverandøren har sagt jeg må betale siden de ikke har mottatt pakken i retur. 

Anonymkode: 547a6...b50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvordan tør dere? Har aldri hatt noe på nedbetaling i mitt liv. Enten betaler jeg det der og da, ellers kjøper jeg ikke det i det hele tatt. Skjønner at det kan være praktisk å ha noen ting på faktura, men hører så mye på media om at folk kjører seg i grøften når det gjelder økonomien deres, og det starter gjerne med slike ting, som regel

Anonymkode: 520f5...b6c

Jeg pleier å tulle med mannen at jeg er Klarnas dårligste kunde da jeg alltid betaler før fristen. Hvis jeg feks skal i bursdag og kjøper gave via betaling med Klarna, men venter lønning om 1 uke og setter av i budsjettet at jeg kan betale da er det ikke noe problem. Det er også en sikkerhet i det. Har man kontroll på økonomien er ikke Klarna noe problem. 

Anonymkode: c6f44...308

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, så lenge man har styring på egen økonomi er det jo bare fordeler med å betale med faktura eller kredittkort, så lenge man betaler på forfall. Du får bedre likviditet og kredittkort gir som oftest fordeler i form av kickback eller lignende, og bedre rettigheter/sikkerhet. Jeg gjør så og si alle mine kjøp med kredittkort.

Det er en myte som fortsatt sitter hos en del nordmenn at kredittkort er for folk som er blakke, men det er jo de som absolutt ikke bør handle på kreditt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode grunner til å bruke Klarna er allerede nevnt og en men grunn er at purring kommer fra Klarna også. Mange som ikke bruker Klarna sender regning via andre firma og da er det ikke alltid det står hva du har kjøpt. Feks enkelte garnbutikker.

Anonymkode: d2c1c...dae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dere som betaler med klarna, har dere reservert dere mot kredittsjekk? 

Anonymkode: d238c...b7e

Du får nok ikke kreditt noe sted om du reserverer deg mot kredittsjekk.

Anonymkode: e9395...872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dere som betaler med klarna, har dere reservert dere mot kredittsjekk? 

Anonymkode: d238c...b7e

Nei. Du får ikke kjøpt gjennom klarna med mindre de får kredittsjekket deg 

Anonymkode: e94b5...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg betaler med Klarna fordi jeg da kan få varen før jeg betaler. Så slipper jeg en masse mas med krav om refundering osv. hvis jeg vil returnere noe, hvis varen er ødelagt, sendt feil eller whatever. 

Anonymkode: 0a4ca...288

Refusjon fra butikk, også nettbutikk er da ikke noe problem. Hva slags dårlige nettbutikker er det du handler i? Det tar typ 1-2 virkedager før pengene er på konto. Forstår ikke helt hva dette styret dere snakker om. du gjør jo ingenting. Bedriften betaler deg tilbake raskt. Hvis du må ha de pengene på dagen... så burde du kanskje ikke ha brukt dem på nettshopping da. 
Du returnerer ikke varen på en annen måte basert på betalingsmetode. Retur gjøres likt for alle. Er varen ødelagt eller ikke kommer frem, så får man fortsatt pengene tilbake eller en ny vare. 

Har aldri opplevd noe tull. Ødelagt vare, feil vare eller pakke som ikke har kommet frem har blitt løst med én mail. Hva slags useriøse bedrifter er det dere bruker egentlig? Du får jo alle disse sikkerhets-vilkårene ved å betale der og da med visa også. Jeg dobbeltsjekket nå med en nettbutikk som har flere alternativer. Hvor du blant annet betaler med visa kortet via klarna (og du kan også velge betale om 30 dager via klarna). Det er ingen grunn til å betale en vare senere. Det å betale med klarna på denne måten er kun positivt for de som ikke har penger. De som lever på forskudd og har null kontroll på egen økonomi. 

Anonymkode: d3e17...fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvordan tør dere? Har aldri hatt noe på nedbetaling i mitt liv. Enten betaler jeg det der og da, ellers kjøper jeg ikke det i det hele tatt. Skjønner at det kan være praktisk å ha noen ting på faktura, men hører så mye på media om at folk kjører seg i grøften når det gjelder økonomien deres, og det starter gjerne med slike ting, som regel

Anonymkode: 520f5...b6c

Veldig grei retur om nødvendig via Klarna. Du er tydeligvis preget av fordommer type «luksusfellen» og ser ikke det praktiske i det. Hvorvidt du er «flink» og ikke bruker slike ordninger er ikke relevant til spørsmålet ditt. Men så fikk du nå sagt det også….

Anonymkode: 1413c...8b5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvordan tør dere? Har aldri hatt noe på nedbetaling i mitt liv. Enten betaler jeg det der og da, ellers kjøper jeg ikke det i det hele tatt. Skjønner at det kan være praktisk å ha noen ting på faktura, men hører så mye på media om at folk kjører seg i grøften når det gjelder økonomien deres, og det starter gjerne med slike ting, som regel

Anonymkode: 520f5...b6c

Jeg lurer på hva du helt eksplesitt vil frem til med spørsmålet ditt?

Jeg imøteser ditt svar på dette helt konkrete spørsmålet, uten utenomsnakk.

Ellers at å handle på kreditt kan være lønnsomt er viden kjent, så hva er galt med det? Jeg ønsker også her kun svar på det jeg spør om.

Og sånn kunne jeg fortsatt, men ønsker nå i første omgang kun svar på de to enkle spørsmålene først.....

Anonymkode: 60473...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å handle på kreditt ved netthandel er lurt fordi man er beskyttet dersom varene ikke skulle dukke opp. 

Anonymkode: d8fcd...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å bruke klarna på alt, mest på grunn av sikkerheten ved å ikke bruke kort på nettsteder som jeg ikke kjenner. Så tar det meg bare 2 sekund framfor å finne kortet. På sikre nettsteder, altså plasser jeg vet jeg får varene så betaler jeg ofte fakturaen med en gang jeg får den. På de jeg ikke vet om jeg kan stole på så venter jeg til varene er kommet.

har alltid betalt innen 30 dagersfristen så koster meg aldri noe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte som deg før når jeg var student og hadde veldig varierende (lav) inntekt. Men nå som jeg er i full jobb er det ingen problem å bruke Klarna eller kredittkort. Bruker alltid det ved netthandel og flybilletter, fordi det er sikrest, mest lettvint i forhold til retur etc, og ulike andre fordeler. For eksempel bestilte jeg flybilletter i dag på kreditt som jeg i og for seg har råd til akkurat nå, men da hadde resten av mnd blitt litt kjip økonomisk. Men betaler jo alt neste mnd når jeg får feriepenger. 

Anonymkode: cdc29...024

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...