Gå til innhold

Dere som kjøper ting på klarna og lignende nedbetalingfunksjoner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan tør dere? Har aldri hatt noe på nedbetaling i mitt liv. Enten betaler jeg det der og da, ellers kjøper jeg ikke det i det hele tatt. Skjønner at det kan være praktisk å ha noen ting på faktura, men hører så mye på media om at folk kjører seg i grøften når det gjelder økonomien deres, og det starter gjerne med slike ting, som regel

Anonymkode: 520f5...b6c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøper bare det jeg vet jeg har råd til

Anonymkode: 01f9c...45f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvordan tør dere? Har aldri hatt noe på nedbetaling i mitt liv. Enten betaler jeg det der og da, ellers kjøper jeg ikke det i det hele tatt. Skjønner at det kan være praktisk å ha noen ting på faktura, men hører så mye på media om at folk kjører seg i grøften når det gjelder økonomien deres, og det starter gjerne med slike ting, som regel

Anonymkode: 520f5...b6c

Tør? Har aldri betalt en faktura for sent i mitt liv. Kjøper da ikke ting jeg ikke har råd til, ikke verre enn det. 

De med kontroll på inntekt og utgifter kan da fint benytte seg av Klarna. 

Anonymkode: fe635...4a5

  • Liker 26
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke nødvendigvis snakk om nedbetaling. Pleier å bruke klarna fordi det er enklest der og da og så betaler jeg alt på neste lønn. Har aldri betalt en krone i gebyr eller rente.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker å se varen før jeg betaler, mye lettere at jeg skylder penger enn å måtte styre med å få igjen penger fra en netthandel. Det er for øvrig ingen problemer å kjøpe noe på nedbetaling eller kreditt dersom man faktisk har pengene til å betale med. De som kjører økonomien til helvette er de som ikke ha penger å betale med i utgangspunktet, og de som ikke forstår konseptet rente. Du er jo egentlig ikke så mye bedre når du ikke forstår forskjellen  på å få regning på en vare eller kjøre økonomien på ræv med forbrukslån.. 

Anonymkode: 8f634...286

  • Liker 21
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker nesten alltid Klarna av samme grunn som nevnt over her. Ofte er det «betal innen 14 eller 30 dager», og det gjør jeg alltid. Aldri betalt for sent, eller glemt en betaling. Det er enkelt, oversiktelig, trygt og praktisk 😊

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg betaler med Klarna fordi jeg da kan få varen før jeg betaler. Så slipper jeg en masse mas med krav om refundering osv. hvis jeg vil returnere noe, hvis varen er ødelagt, sendt feil eller whatever. 

Anonymkode: 0a4ca...288

Det er derfor jeg også gjør det. Ønsker varen først, og vite at jeg har handlet på en trygg nettside - og at varen fungerer.

Jeg pleier alltid å legge betalingen til forfall, samme minutt som jeg mottar fakturaen på e-post fra Klarna. 

Anonymkode: ac65f...0be

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg betaler med Klarna fordi jeg da kan få varen før jeg betaler. Så slipper jeg en masse mas med krav om refundering osv. hvis jeg vil returnere noe, hvis varen er ødelagt, sendt feil eller whatever. 

Anonymkode: 0a4ca...288

dette er også grunnen til at jeg handler på klarna. kan sette faktura på vent mens man returnerer. kan klage til klarna om butikken ikke holder retur regler osv.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør? Altså, jeg har da kontroll på økonomien. Men da slipper jeg mase med refusjon ved retur eller mangler. Gjør livet enklere for min del, legger risiko over på selger. 

Anonymkode: 98e4b...858

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo også betale der og da med Klarna, ikke bare i etterkant. Jeg betaler alltid umiddelbart, men liker Klarna fordi det er ryddig. Jeg kan logge meg inn og finne fakturaene mine, får en melding om refusjon av penger ved retur osv.

Klarna er ikke problemet. Det er kredittkortene folk betaler med som de ikke har penger til å betale fakturaen på som er problemet.

Anonymkode: ca5ea...c2d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvordan tør dere? Har aldri hatt noe på nedbetaling i mitt liv. Enten betaler jeg det der og da, ellers kjøper jeg ikke det i det hele tatt. Skjønner at det kan være praktisk å ha noen ting på faktura, men hører så mye på media om at folk kjører seg i grøften når det gjelder økonomien deres, og det starter gjerne med slike ting, som regel

Anonymkode: 520f5...b6c

Har du aldri vært medlem i noen bokklubb eller forening heller?  De sender jo faktura med pakken, evt. e-faktura.

Endret av Adobyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi det er den banktjenesten mange butikker har. Betaler med 30 dagers frist - dvs betaler når varen er i hus. 

Anonymkode: 48ad8...9d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man har kontroll er det jo enklest å slippe og finne fram kort osv. Handler ikke på avbetaling, betaler alt i én omgang. 

Anonymkode: 1fa42...075

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker klarna med stor glede. Helt genialt om posten/helt hjem tuller med leveransen så slipper man tape penger på varer som aldri kommer. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har alltid pengene på konto og betaler så fort jeg har fått varen. Liker ikke å betale før jeg har mottatt den og fått sett etter at det faktisk er riktig vare og at den er like hel. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har såpass kontroll på økonomien at det ikke er farlig. Jeg kjøper ikke noe jeg ikke har penger til, men ved å bruke klarna får man sett på varen først, og man får satt fakturaen på vent hvis man skal returnere feks. Mye greiere enn å styre med overføringer osv. 

Anonymkode: e94b5...787

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper bare ting jeg vet jeg har råd til å betale når regningen kommer. Har aldri betalt en krone i rente. Og Klarnas kjøpsbeskyttelse kan være god å ha. Jeg brukte den da jeg ble scammet for flere tusen kroner - Klarna tok tapet. 

Anonymkode: e3c21...001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan pengene mine stå på konto og få maks rente frem til forfallsdato 👍

Anonymkode: 03d22...bdf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...